Senaste nytt

Diskussion om Norwegians aktiekurs

Jag har bokat flygbiljetter med DY med Amex travel med mitt Platinum kort, Om de skulle bli KK, Tror ni att Amex travel kommer vara behjälpliga på något sätt?

Jag har bokat flygbiljetter med DY med Amex travel med mitt Platinum kort, Om de skulle bli KK, Tror ni att Amex travel kommer vara behjälpliga på något sätt?
Du får tillbaka pengarna. Sedan kan de säkert hjälpa dig att göra en ny bokning, men jag tror inte du kommer undan mellanskillnaden då, utan det får nog hanteras som en helt ny bokning.

Du får tillbaka pengarna. Sedan kan de säkert hjälpa dig att göra en ny bokning, men jag tror inte du kommer undan mellanskillnaden då, utan det får nog hanteras som en helt ny bokning.

Får tillbaka är det då att man skall reklamera köpet så det tar evigheter, eller resebyrån ersätter direkt typ?

Får tillbaka är det då att man skall reklamera köpet så det tar evigheter, eller resebyrån ersätter direkt typ?
Det är Amex kortet och inte resebyrån. Hur lång tid det tar har jag ingen aning om, jag har hittills klarat mig undan att boka med bolag som gått i konkurs. Men om en konkurs väl är ett faktum så borde det ju kunna gå ganska fort. Om det faktiskt gör det är en annan sak.

Gissar att inget händer innan konkursförvaltaren meddelat vilka fodringar som prioriteras och hur mycket pengar som finns för dessa.
Ibland kan det hjälpa att gråta ut i kvällspressen - (presentkort hos Toys R Us)

@henrik l Därför sunt att i sann BC anda ha välfyllda poängplaceringar i händelse av oväntade tråkigheter.

Några dagar extra :rolleyes: Skulle knappast tro det i kaoset. Ditt flygbolag hjälper inte till då de är wiped out. Resan hem får du säkert i det läget, säger det i all välmening, betala själv, @micke99

@henrik l Därför sunt att i sann BC anda ha välfyllda poängplaceringar i händelse av oväntade tråkigheter.

Några dagar extra :rolleyes: Skulle knappast tro det i kaoset. Ditt flygbolag hjälper inte till då de är wiped out. Resan hem får du säkert i det läget, säger det i all välmening, betala själv, @micke99

Jo men de var de jag menade några dagar extra om man inte hittar annat flygbolag exakt den dagen etc.

@micke99 Jag hade bokat en poängbiljett hem strax innan avresan om det fortsatt var oroligt. Går ju att boka av och lätt värt en eventuellt liten avgift för mig för att slippa tänka på det under en månads resa.

Toppen