Senaste nytt

Diskussion om Norwegians aktiekurs

...så betalar jag med kreditkort (för att få konkursskyddsförsäkring), inte med banköverföring som jag normalt gör.
<offtopic>Finns det några lägen då det är fördelaktigt med banköverföring? Om kreditutrymmet är slut kanske, men annars finns väl en rad fördelar med kortbetalning. Poäng och försäkringar är två.</offtopic>

Ingen som ser risken att norska staten ger protektionistiska och icke marknadsmässiga lånestöd vid eventuellt konkurshot? Det gjorde man (tillsammans med Danmark och Sverige bör tilläggas) med SAS hösten 2012.

Ja, när man vill spara 50-150 SEK på en biljett.

En av anledningarna till att ha ett Norwegian Visa (förutom bilförsäkringen) är att man slipper den avgiften, plus att man får bättre Norwegian Rewards-intjäning om man betalar på det viset.

Jag har aldrig satt mig in i hur pass isolerade Norwegian Bank är från flygbolaget, jag antar att om det sistnämnda går i konkurs finns kortutgivaren och dess försäkringar kvar, men vem vet. Jag har endast en tokbillig weekendresa bokad med Norwegian, och skulle den försvinna så är ingen fara skedd (så länge de inte går i konkurs just den helgen så att man blir fast i Prag...)

Aha, det var länge sen jag bokade en Norwegian-biljett. Jag hade inte koll på att de tog en extra avgift för kort. Nu har jag lärt mig nåt idag också.

En av anledningarna till att ha ett Norwegian Visa (förutom bilförsäkringen) är att man slipper den avgiften
Normalt köper jag inte biljetter hos flygbolagen utan hos fulresebyråer som ger 50-150 SEK rabatt vid betalning genom banköverföring.

Ingen som ser risken att norska staten ger protektionistiska och icke marknadsmässiga lånestöd vid eventuellt konkurshot? Det gjorde man (tillsammans med Danmark och Sverige bör tilläggas) med SAS hösten 2012.
Norska staten kan inte ge bidrag för de ägar inget i Norwegian direkt, någon typ av bidrag från Norska staten det skulle EU aldrig godkänna, vet inte om oljefonden räknas som statligt ägande, men kan inte tänka mig det, de Skandinaviska staterna var delägare i SAS 2012 och kunde ge ägarstöd, detta är förenklar förklarat.

Toppen