Palazzi
Medlem
Korrigering. Jag är helt säker på att anledningen till att detta hotell sedan 2013 tillhör kategori 1 är dalande efterfrågan pga konflikterna i området och närområdet.
Det kan väl inte komma som någon överraskning för dig att Turkiets turistnäring är i kris av ovan angivna skäl, Ryssland-Turkiet-frågan m m.
Självklart är det upp till var och en. Men att okritiskt poängtera att detta hotell är ett "prismässigt guldkorn" utan att försöka förklara anledningarna till det är inte OK.
Det har jag inte alls några invändningar mot, men det betyder inte att det är en faktisk fara. Suget efter att flyga Malaysian Airlines efter försvinnandet, eller att åka till Paris/London/New York efter terrordåden gav en temporär dipp i turismströmningar.
Vi är tillbaka på vanlig nivå, och redan under tiden efter dessa dåd försvarades dessa resemål på denna sida (finns tråd). Det var under denna tid en förhöjd risk för terrorattacker i storstäder......finns alltid närvarande risker också idag.
Ska in och ge hårda bannor på den som rekommenderade Hotel W i Paris förra året! Galen människa med tanke på vad det som hände ganska kort innan (ironiserar hårt).
Och det torde var helt "OK" för mig att subjektivt (och okritiskt) ange detta som ett prismässigt guldkorn. Dels med tanke på att jag inte anser att det är en fara att åka till Mersin och dels att jag inte har en yrkesroll som kräver detta av mig (på BC.se).
Annars kan du ju börja skicka fakturor till Dr.Miles om hans deals inte motsvarar dina förväntningar väl på plats. Jag förväntar mig en viss förmåga hos medlemmarna att själva kunna läsa, processera och ta ställning till hur de vill resa.
OM någon reser till Mersin, med grund i enkom mitt inlägg på bc.se.......Sorry, men not so sorry...