Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Vi vet att generellt så är det helt ok att mixa klasser när man åker på EB *A award. Men är det ok att första leg som utser carrier airline är ekonomi?

Vi vet att generellt så är det helt ok att mixa klasser när man åker på EB *A award. Men är det ok att första leg som utser carrier airline är ekonomi?
Det är bara till USA som första benet avgör bagagereglerna, vilket jag antar att du fiskar efter. I princip resten av världen, om jag inte snurrat till det, avgörs det istället av Most Significant Carrier (MSC-regeln), dvs det längsta benet (förenklat) avgör.

Var uppe i natt och bokade ARN-ORD, 11 juli. Slutmålet är DEN alt. SFO.
ARN-ORD kom snällt och lydigt upp både för ekonomi och business dock inte SFO...

Några frågor,
Är det fortfarande så att SAS inte släpper Awards till SFO under somrarna?

- Tanken är att ta oss vidare med UA till DEN med SAS awards verkar vara svårt...inga platser i varken Business (I) eller Ekonomi (X). (ref. Expertflyer)
UA verkar dåliga på att släppa awards till partner?

-Hur räknas de poängen som går åt när man flyger ut med SAS och hem med partner (typ TP)...?
I vårt fall har jag redan en award ARN-FRA-YVR-DEN

Om jag skulle försöka mig på att väga fördelarna at nackdelarna med en övernattning på ORD och vidare med UA revenue dagen därefter vs.
ett 7 timmars stop i Vancouver (YVR). Vad låter enklast...? (har aldrig varit på ORD så saknar erfarenhet a övernattningar/transfers där).

Hej,
Har en eurobonusresa inbokad till Denpasar 24 december 2021. Tror ni den kommer gå att genomföra utan karantänsregler när man kommer dit?
Om inte, någon som har ett bra alternativ att boka om resan till? Är mest ute efter sol och bad.

Hej,
Har en eurobonusresa inbokad till Denpasar 24 december 2021. Tror ni den kommer gå att genomföra utan karantänsregler när man kommer dit?
Om inte, någon som har ett bra alternativ att boka om resan till? Är mest ute efter sol och bad.
Kommer nog inte gå pga att vaccineringen går långsamt på Bali, bara 23% av befolkningen är klara. Jag skulle satsa på Europa, Kanarieöarna eller Kap Verde istället.

• Gilla
Reactions: hco
Var uppe i natt och bokade ARN-ORD, 11 juli. Slutmålet är DEN alt. SFO.
ARN-ORD kom snällt och lydigt upp både för ekonomi och business dock inte SFO...

Några frågor,
Är det fortfarande så att SAS inte släpper Awards till SFO under somrarna?

- Tanken är att ta oss vidare med UA till DEN med SAS awards verkar vara svårt...inga platser i varken Business (I) eller Ekonomi (X). (ref. Expertflyer)
UA verkar dåliga på att släppa awards till partner?

-Hur räknas de poängen som går åt när man flyger ut med SAS och hem med partner (typ TP)...?
I vårt fall har jag redan en award ARN-FRA-YVR-DEN

Om jag skulle försöka mig på att väga fördelarna at nackdelarna med en övernattning på ORD och vidare med UA revenue dagen därefter vs.
ett 7 timmars stop i Vancouver (YVR). Vad låter enklast...? (har aldrig varit på ORD så saknar erfarenhet a övernattningar/transfers där).

Fråga 1: förvånad du hittade ARN-ORD eftersom det historiskt sätt har varit black-out under sommaren som släpps längre fram. CPH-SFO är alltid en trång sektor men jag tror inte det finns olika policys för dessa två destinationer.

Fråga 2: United bonusplatser. Väldigt trång sektor i Business (I) inom USA. Ekonomi (X) kanske öppnas senare.

Fråga 3: blanda bolag. Du betalar alltid det högre priset även om du har SAS med på en sträcka. Det blir en Star Alliance bokning. Det är inte lönt kan jag tycka att betala Star Alliance med SAS ARN-ORD och TAP hem. Då hade jag behållit det du har som tar dig till DEN men med lång transit i YVR. Alternativet är att boka ARN-ORD-ARN t/r för 100.000 per person (eller 60.000 med FlyPremium) sen köpa till alla inrikessegment. Det är i så fall bättre i mitt tycke.

Fråga 4: transit ORD. Något jag undviker om jag kan. Jag har aldrig varit något större ORD-fan. Åskväder på sommaren och snöstorm på vintern. Bökig transfer, långa köer i US CBP är min erfarenhet. Inte ens bättre med Swiss First senast jag var där. Lite bättre med transit UT från ORD. Om ni skall åka nästa morgon hade jag bara lagt mig på Hilton ORD en natt. Om ni är sugna på stan så ta Subway in en tur.

Jag ser 7t i YVR är kanske inte optimalt men så om du inte hittar en ren SAS tur/retur/open-jaw till någon av deras gateways så blir det en Star Alliance reward.

Hej,
December, vilket lyx problem. Jag har en i mitten på september. Tycker det är konstigt att den inte ställts in än. Flygplanstyp är dock bytt från 787 till 777. Sen nån vecka tillbaka.

Toppen