Det är bara till USA som första benet avgör bagagereglerna, vilket jag antar att du fiskar efter. I princip resten av världen, om jag inte snurrat till det, avgörs det istället av Most Significant Carrier (MSC-regeln), dvs det längsta benet (förenklat) avgör.Vi vet att generellt så är det helt ok att mixa klasser när man åker på EB *A award. Men är det ok att första leg som utser carrier airline är ekonomi?
Kommer nog inte gå pga att vaccineringen går långsamt på Bali, bara 23% av befolkningen är klara. Jag skulle satsa på Europa, Kanarieöarna eller Kap Verde istället.Hej,
Har en eurobonusresa inbokad till Denpasar 24 december 2021. Tror ni den kommer gå att genomföra utan karantänsregler när man kommer dit?
Om inte, någon som har ett bra alternativ att boka om resan till? Är mest ute efter sol och bad.
Var uppe i natt och bokade ARN-ORD, 11 juli. Slutmålet är DEN alt. SFO.
ARN-ORD kom snällt och lydigt upp både för ekonomi och business dock inte SFO...
Några frågor,
Är det fortfarande så att SAS inte släpper Awards till SFO under somrarna?
- Tanken är att ta oss vidare med UA till DEN med SAS awards verkar vara svårt...inga platser i varken Business (I) eller Ekonomi (X). (ref. Expertflyer)
UA verkar dåliga på att släppa awards till partner?
-Hur räknas de poängen som går åt när man flyger ut med SAS och hem med partner (typ TP)...?
I vårt fall har jag redan en award ARN-FRA-YVR-DEN
Om jag skulle försöka mig på att väga fördelarna at nackdelarna med en övernattning på ORD och vidare med UA revenue dagen därefter vs.
ett 7 timmars stop i Vancouver (YVR). Vad låter enklast...? (har aldrig varit på ORD så saknar erfarenhet a övernattningar/transfers där).
Kommer nog inte gå pga att vaccineringen går långsamt på Bali, bara 23% av befolkningen är klara. Jag skulle satsa på Europa, Kanarieöarna eller Kap Verde istället.
Maldiverna fungerar.Ok, tack för svar. Kap Verde gäller ingen karantän i dagsläget? Hur ser det ut i Jamaica, Dominikanska, Maldiverna, Mexico?
Okej tack! Dock hittar man väl inte bonusresor dit i december/januari så här sent inpå...?Maldiverna fungerar.
December, vilket lyx problem.Hej,
Har en eurobonusresa inbokad till Denpasar 24 december 2021. Tror ni den kommer gå att genomföra utan karantänsregler när man kommer dit?
Om inte, någon som har ett bra alternativ att boka om resan till? Är mest ute efter sol och bad.