Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Canadien

Medlem
Precis bokat en resa till Bangkok med ANA First på hemvägen, men Tallin ville inte godkänna hemresan från Bangkok via Tokyo. Systemet sa att det var en "orimlig rutt", och tvingades således göra resan till open-jaw och siktar på att betala för en vanlig biljett mellan Bangkok och Tokyo.

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2020 | Sida 11 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Vad har ni för erfarenheter av att åka hem från Bangkok via Tokyo? Jag har ändå sett en del sådana bokningar här på forumet. Tror ni det kan vara värt att testa ringa tillbaka och se om resultatet blir annorlunda?

De har blivit hårdare med "orimliga" rutter senaste året. I höstas fick jag ringa flera gånger för att få igenom FRA-HND-ICN (Seoul) och det är ju bara en liten backtrack. Du kan ju prova att ringa in igen och se om du får en annan handläggare och det går att lägga till BKK-TYO på din existerande bokning.
 
De har blivit hårdare med "orimliga" rutter senaste året. I höstas fick jag ringa flera gånger för att få igenom FRA-HND-ICN (Seoul) och det är ju bara en liten backtrack. Du kan ju prova att ringa in igen och se om du får en annan handläggare och det går att lägga till BKK-TYO på din existerande bokning.

Upplevde inte i det här fallet att det var handläggaren som var sträng – hon tyckte ju att det lät som en rimlig rutt när hon knappade in allt – men systemet sparkade bakut när hon försökte ta betalt. Men det skadar väl inte att testa. Lovar rapportera hur det går.
 

Canadien

Medlem
Upplevde inte i det här fallet att det var handläggaren som var sträng – hon tyckte ju att det lät som en rimlig rutt när hon knappade in allt – men systemet sparkade bakut när hon försökte ta betalt. Men det skadar väl inte att testa. Lovar rapportera hur det går.
Ajdå, låter ju illa om de fått systemstöd för routingarna nu. Tidigare verkade det mest vara agentens godtycke.
 
Ajdå, låter ju illa om de fått systemstöd för routingarna nu. Tidigare verkade det mest vara agentens godtycke.

Verkar så, när hon försökte ta betalt ville inte systemet dra poängen. Jag sattes då på hold medan hon försvann iväg i säkert 10 minuter, kom tillbaka och sa att systemet sagt ifrån och att det inte går att komma runt.
 

palmen

Moderator
Precis bokat en resa till Bangkok med ANA First på hemvägen, men Tallin ville inte godkänna hemresan från Bangkok via Tokyo. Systemet sa att det var en "orimlig rutt", och tvingades således göra resan till open-jaw och siktar på att betala för en vanlig biljett mellan Bangkok och Tokyo.

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2020 | Sida 11 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Vad har ni för erfarenheter av att åka hem från Bangkok via Tokyo? Jag har ändå sett en del sådana bokningar här på forumet. Tror ni det kan vara värt att testa ringa tillbaka och se om resultatet blir annorlunda?
Det har fungerat tidigare, men man vet inte vilka regler som gäller "idag" när man ringer till Tallinn, det här ändras så ofta så man kan aldrig vara säker på vilka regler som ska appliceras. Det är det stora problemet med godtyckliga regler som inte finns publicerade och man har något att hänvisa till.
 

samet

Medlem
Precis bokat en resa till Bangkok med ANA First på hemvägen, men Tallin ville inte godkänna hemresan från Bangkok via Tokyo. Systemet sa att det var en "orimlig rutt", och tvingades således göra resan till open-jaw och siktar på att betala för en vanlig biljett mellan Bangkok och Tokyo.

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2020 | Sida 11 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Vad har ni för erfarenheter av att åka hem från Bangkok via Tokyo? Jag har ändå sett en del sådana bokningar här på forumet. Tror ni det kan vara värt att testa ringa tillbaka och se om resultatet blir annorlunda?


HUACA!

Jag bokade precis den resvägen två gånger precis i början av 2020. Har flugit den ena sträckan och gör returen i mitten på mars.

BKK-HND-FRA-GOT-FRA-HND-BKK

Har First på både BKK-HND, HND-FRA åt båda hållen. Var inte ens ett knystande från Tallin att det skulle vara ett problem. Det var en av de manliga agenterna som bokade det.
 

Johan Gott

Medlem
Hemresa tillagd. Ska lägga till anslutning till o från ARN när SAS släpper platser.



Flygbolag: SN, ANA
Kabinklass: First och Economy
Avreseort: BRU
Destination: CTS
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 225 000
Skatter&avgifter (per person): ca 1800kr
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Jan 2021
Bokad: Jan/Feb 2020



Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper


Flighter:

BRU-LHR - Brussels Airlines - A320 - Economy
LHR-HND - ANA - B777 - Nya First
HND- CTS - ANA - B777 - Economy
CTS-HND - Air Do - B767 - Economy
HND-LHR - ANA - B777- Nya First


Skidresa gissar jag


Ja, det stämmer. Snömängderna på Hokkaido är otroliga!
 
Precis bokat en resa till Bangkok med ANA First på hemvägen, men Tallin ville inte godkänna hemresan från Bangkok via Tokyo. Systemet sa att det var en "orimlig rutt", och tvingades således göra resan till open-jaw och siktar på att betala för en vanlig biljett mellan Bangkok och Tokyo.

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2020 | Sida 11 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Vad har ni för erfarenheter av att åka hem från Bangkok via Tokyo? Jag har ändå sett en del sådana bokningar här på forumet. Tror ni det kan vara värt att testa ringa tillbaka och se om resultatet blir annorlunda?

Försökte igen nu på morgonen, men till ingen lycka. Bestämde mig därför att boka om hemresan. Tyckte att det blev för dyrt att ordna egen biljett från Bangkok till Haneda, och flyget från Haneda till Frankfurt låg ändå lite väl tidigt för mitt schema. När handläggaren då hittade en plats i Singapore First från Singapore till Amsterdam en dag senare så kändes det som ett lätt val. Blir nu alltså Singapore F båda vägarna, med 12 timmar i Singapore på hemvägen för sightseeing och Private Room.

Men detta innebär alltså att jag precis avbokat min stol på NH203 den 10 november 2020 från Haneda till Frankfurt med nya kabinen, så om någon här är sugen på att testa deras nya kabin så kan ni ju knipa den!
 

Fredde_G

Medlem
Ja, det stämmer. Snömängderna på Hokkaido är otroliga!
Kan inte annat än att hålla med :)
B5BE1E5F-4E96-485B-92ED-1497B6601FD0.jpeg
 
Toppen