Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

@Rogbjo 20 000 va?

Lyckades klämma in en resa till före sommarsemestern.

Bonusprogram
: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Plus ut och Go hem
Avreseort: ARN
Destination: PMI
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 40 000 (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 974 SEK
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Juni
Bokad: Januari

Flighter:
ARN-PMI - SAS - A320 Neo - SAS PLUS
PMI-CPH - SAS - A320 Neo - SAS GO
CPH-ARN - SAS - A321 - SAS GO

Vet att jag läst detta förut men hittar inte inlägget nu. Hur var det egentligen med att flyga till Hawaii via Asien (från Europa). Jag vet att jag läst att vissa har bokat detta. Vilken rutt var det då? Via PEK? ICN? HND/NRT?

Vet att jag läst detta förut men hittar inte inlägget nu. Hur var det egentligen med att flyga till Hawaii via Asien (från Europa). Jag vet att jag läst att vissa har bokat detta. Vilken rutt var det då? Via PEK? ICN? HND/NRT?
Har varit lite rapporter med folk som kunnat boka typ ARN-FRA-TYO-HNL, väldigt sparsamt med rapporter men det borde gå, möjligtvis att du inte kan ta svängen förbi södra asien också.

Har varit lite rapporter med folk som kunnat boka typ ARN-FRA-TYO-HNL, väldigt sparsamt med rapporter men det borde gå, möjligtvis att du inte kan ta svängen förbi södra asien också.
Jag fick för mig de varit tjuriga att boka HNL via asien alls senaste året och bara vill routa en via NordAmerika...?

När jag skulle boka Europa->Asien->Hawaii var det inga problem, dock så var jag tvungen att åka tillbaka samma väg, via asien. Jag fick inte åka HNL-LAX/SFO-Europa.

Nu bokade jag aldrig eftersom det blev stopp på US->EU. Men som vi alla vet, är ju dagsform på personalen vad som går igenom och inte...
Jag fick för mig de varit tjuriga att boka HNL via asien alls senaste året och bara vill routa en via NordAmerika...?

Ja så har det varit senaste åren, men sett några enstaka rapporter om att man kunnat boka via Tokyo. Kan ju varit undantag som bekräftar regeln men värt att prova.

Blir mycket första gången denna resan. Första gången Asien, första gången riktig business och första gången första klass!! Tanken är att boka om FRA-PEK till first om Lufthansa släpper detta samt ANA business mellan PEK-HND. Skall även försöka få till First mellan HND/NRT och SIN, tjejen i Tallinn trodde det skulle öppna upp sig. Fick även till en layover i Peking på 23h 50min så man borde kunna beta av de största sevärdheterna samt runt 20h i Singapore. Tar gärna emot tips om jag bör tänka om ang routings eller bolag.
Mig veterligen har ingen lyckats boka TYO-SIN i First sedan ANA slutade flyga med first på sträckan. Men mycket kan ju ändras och helt plötsligt kanske Singapore öppnar upp för detta.
Det du borde kunna boka är dock TYO-BKK-SIN med Thai First till Bangkok (har för mig platser i dagsläget verkar släppas ca 3 månader innan).

24h i Peking så hinner du nog mycket jag drog av muren i somras på ca 6h från flygplatsen och tillbaka. Väl vårt att skaffa privatchaufför och åka innan alla andra turister kommer dit.

Mig veterligen har ingen lyckats boka TYO-SIN i First sedan ANA slutade flyga med first på sträckan. Men mycket kan ju ändras och helt plötsligt kanske Singapore öppnar upp för detta.
Det du borde kunna boka är dock TYO-BKK-SIN med Thai First till Bangkok (har för mig platser i dagsläget verkar släppas ca 3 månader innan).

24h i Peking så hinner du nog mycket jag drog av muren i somras på ca 6h från flygplatsen och tillbaka. Väl vårt att skaffa privatchaufför och åka innan alla andra turister kommer dit.

Tack Palmen! NRT-SIN är med A380, du menar att SA inte släpper first på denna? Den teroin du har i den andra tråden ang SA First, sökning via ITA Matrix går således inte att applicera på TYO-SIN?

Tack Palmen! NRT-SIN är med A380, du menar att SA inte släpper first på denna? Den teroin du har i den andra tråden ang SA First, sökning via ITA Matrix går således inte att applicera på TYO-SIN?
Nej, det går inte att applicera, då teorin grundas i en 777 med 4 säten endast. A380 har annat antal och ingen korrelation är hittad ännu kring säten till salu och ev awards
Och Nej South African lär ALDRIG släppa first mellan Tokyo och Singapore.
Singapore airlines, vilket du syftar på förkortas SQ. Är man inte säker på begreppen är det bättre att skriva ut helt vad man menar.

Nej, det går inte att applicera, då teorin grundas i en 777 med 4 säten endast. A380 har annat antal och ingen korrelation är hittad ännu kring säten till salu och ev awards
Och Nej South African lär ALDRIG släppa first mellan Tokyo och Singapore.
Singapore airlines, vilket du syftar på förkortas SQ. Är man inte säker på begreppen är det bättre att skriva ut helt vad man menar.
Ok, i mitt fall var det nog mer en akronym, men lesson learned :)
Tack för svar! fortfarande novis inom denna värld så ledsen om det blir en o annan dum fråga.

Toppen