Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Fråga: Som SAS har 24tim öppet köp kan jag boka en 2-4-1 och sedan dagen efter boka om den ena som jag inte hittar biz på om och om igen tills jag hittar? Blir det nya 24tim för varje ombokning? Betalar jag något (skatter+avgift) som jag sedan inte får tillbaka? Försöker hitta vägar runt att jag bara hittar ena resan de få ggr jag hittar något.
Nej, det blir inte 24 nya timmar vid ombokning för att du får inget nytt bokningsnummer vid ombokning, du får i så fall boka av hela och boka om hela resan om du vill slippa ombokningsavgiften. Skulle inte rekommendera det då det inte är 100% säkert att dina platser automatiskt går tillbaka och kan bokas igen direkt.

Avdening sjuk bokning av sommarsemester del. 2 och 3

På min GC map ovan står ju felaktigt MNL-CGK med men det blir LCC från Manila till Cebu på fredagen och 2 nätter i Cebu är tanken.

Flying Blue har en del sjuka routings i Asien där det ej finns direktflyg - Det har varit så länge jag själv men även forumprofiler som Dr Miles har bland annat nyttjat det tidigare och tipsat om det i separata trådar
Detta var en jag hittade då jag ska nyttja lite bonuspoäng på Radisson Batam :p
Varit taggad på att testa Garuda länge!
SJUKT bra value med så mkt flyg för pengarna.

Bonusprogram: Flying Blue
Flygbolag: Korean, Garuda x2
Kabinklass: Business
Avreseort: Cebu
Destination: Batam
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (totalt): 21700
Skatter&avgifter (totalt): 135 Euro
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Maj 2019
Bokad: idag

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Bonusprogram: Flying Blue
Flygbolag: Garuda + Korean x2
Kabinklass: Business
Avreseort: Batam
Destination: Manila
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (totalt): 21700
Skatter&avgifter (totalt): 135 Euro
När (avresans tidpunkt): Maj 2019
Bokad: idag

Bara två delar kvar att boka på denna absurda resa nu plus lite hotell såklart.... Vi sparar väll lite av det goda till senare ;) haha!
Coolt! Jag spanar också på att ta mig från Filippinerna till Batam och det finns ju inte så många bra/prisvärda alternativ. Nu önskar jag att jag haft Flying Bluemiles kvar, men brände dem på en liknande tur förra året :(

Flyg till johur eller singapore och sedan båt är väll billigaste om man ej har en dröa miles :)
Coolt! Jag spanar också på att ta mig från Filippinerna till Batam och det finns ju inte så många bra/prisvärda alternativ. Nu önskar jag att jag haft Flying Bluemiles kvar, men brände dem på en liknande tur förra året :(

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Singapore Airlines, Thai, Lufthansa
Kabinklass: Business, First
Avreseort: ARN
Destination: NRT
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 97 500 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): ca 2 000 kr efter ändring, ej blivit debiterad nya summan.
När (avresans tidpunkt): Oktober
Bokad: Juli

Flighter:

ARN-LAX - SAS - A330 - Business
LAX-NRT - Singapore Airlines - 777-300ER - Business
HND-BKK - Thai Airways - 747-400 - First
BKK-SIN - Thai Airways - A350 - Business
SIN-FRA - Singapore Airways - 777-300ER - Business
FRA-ARN - Lufthansa - A320 - Business

Ska försöka boka Europa-Nordamerika och Asien-Europa till First via LH eller om något annat dyker upp. Frågade efter
SQ First till LHR eller CPH men det fanns inget, inte helt säkert på att killen jag pratade med kollade ordentligt.

Trodde inte man fick slinga Asien via Amerika? Det går då tydligen?
Det har redan diskuterats längre uppe i denna tråden ( Diskussion om bokade Award-bokningar | Sida 177 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor ), som är tråden som diskussioner om bokade awards skall ske i.

Har en bokad award med en 2-4-1. Bokade via SAS.se och inte via Tallin. Har nu fått förhinder och försöker göra en avbokning. När jag försöker avboka på SAS hemsida får jag att de inte kan hitta någon information om eurobonus-poäng som använts vid bokningen?

Är det ett vanligt problem? Måste man ringa in för att avboka?

Tack på förhand.

Har en bokad award med en 2-4-1. Bokade via SAS.se och inte via Tallin. Har nu fått förhinder och försöker göra en avbokning. När jag försöker avboka på SAS hemsida får jag att de inte kan hitta någon information om eurobonus-poäng som använts vid bokningen?

Är det ett vanligt problem? Måste man ringa in för att avboka?

Tack på förhand.

Det är inte så att det står något i stil med
”0 poäng har förfallit och kommer inte betalas tillbaka”
Så står det när man avbokar rena sas award vet jag och den har jag blivit lite lurad av

Det är inte så att det står något i stil med
”0 poäng har förfallit och kommer inte betalas tillbaka”
Så står det när man avbokar rena sas award vet jag och den har jag blivit lite lurad av

Nej, poängen skall vara giltiga till 2022. Det står ”vi kunde tyvärr inte hitta någon information om eurobonus-poäng som använts för denna bokning. Försök igen”

Toppen