Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

danielhog

Medlem
Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2018 | Sida 56 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Är alldeles uppspelt efter att ha fått ombokningen bekräftad. Det blir Lufthansa F trots allt, med Asiana F hem som tidigare planerat. Först hittade jag en plats på Lufthansa till Hongkong den 8 december, men den försvann medan jag satt i telefonkö till Tallin. Någon här som knep den kanske? :)

Vad säger ni, räcker drygt 5 timmar i FCT? Fanns ett tidigare flyg till Frankfurt från Göteborg men då hade det blivit 8,5 timmar i FCT och det kändes lite väl...
Beror på vad du vill göra. Äta 1-2h, bada 30min-1h och hänga någon timme räcker det ju till. Vill du ta cigarr och prova whiskey i timmar kan du fördriva mer tid utan problem.
 
Beror på vad du vill göra. Äta 1-2h, bada 30min-1h och hänga någon timme räcker det ju till. Vill du ta cigarr och prova whiskey i timmar kan du fördriva mer tid utan problem.

Sant. Gjorde dock avvägningen att om jag ska hinna med det allra tidigaste flyget blir det en rätt så sömnlös natt före, och då är jag inte i form för att njuta fullt ut av all den där extra tiden :) Ja, detta är något man kan älta i evighet. Nöjd att bokningen sitter nu i alla fall!
 

palmen

Moderator
Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2018 | Sida 56 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Är alldeles uppspelt efter att ha fått ombokningen bekräftad. Det blir Lufthansa F trots allt, med Asiana F hem som tidigare planerat. Först hittade jag en plats på Lufthansa till Hongkong den 8 december, men den försvann medan jag satt i telefonkö till Tallin. Någon här som knep den kanske? :)

Vad säger ni, räcker drygt 5 timmar i FCT? Fanns ett tidigare flyg till Frankfurt från Göteborg men då hade det blivit 8,5 timmar i FCT och det kändes lite väl...
5 timmar räcker gott och väl, man kan absolut spendera mer tid där, men har man inget specifikt man ska göra så kan det ändå bli lite "långtråkigt".
 

Taggen

Medlem
Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2018 | Sida 56 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Är alldeles uppspelt efter att ha fått ombokningen bekräftad. Det blir Lufthansa F trots allt, med Asiana F hem som tidigare planerat. Först hittade jag en plats på Lufthansa till Hongkong den 8 december, men den försvann medan jag satt i telefonkö till Tallin. Någon här som knep den kanske? :)

Vad säger ni, räcker drygt 5 timmar i FCT? Fanns ett tidigare flyg till Frankfurt från Göteborg men då hade det blivit 8,5 timmar i FCT och det kändes lite väl...
Absolut, du hinner bli snorpackad och fyllebada naken med minst tre nakna badankor och samtidigt sipprande på champagne sjunga tyska snapsvisor från sent 70-tal.
 

Gummaron

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Thai Airways, Air New Zealand
Kabinklass: M, Y, F
Avreseort: Skellefteå
Destination: Auckland (Bora Bora)
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 142 500 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 1 800 SEK
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Oktober 2019
Bokad: November 2018


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

SAS+ till London, First från London till Sydney via Bangkok. Economy sista biten från Sydney till Auckland. Därifrån ny bokning vidare till PPT och senare Bora Bora. Väljer att vända i AKL och inte PPT för att även kunna lägga 5-6 dagar i Nya Zealand när man ändå är där nere! Vi stannar också några dagar i London innan vi åker sista biten hem.
Grattis till vad jag tror är en fin bokning! Jag hänger inte riktigt med hur bokningen faktiskt ser ut...

Du skriver att ni ska flyga SAS Plus till London och därifrån vidare med Thai i First men enligt routemap:en så flyger ni via Paris på utresan. Som jag tolkar det så är det heller inte en Tur&Retur som du skriver utan istället en Open Jaw med slutdestination London eftersom du skriver att ni ska stanna några dagar i London på hemresan. Tror att jag skulle behöva lite klargöranden för att förstå hur resan verkligen ser ut :)

Sen så passar jag på att återigen tipsa om att inte använda förkortningar, är många (mig själv inkluderad) som inte har stenkoll på när det gäller förkortningar för olika kabinklasser ;)
 

danielhog

Medlem
Denna resa till Australien över jul-nyår har ändrats flera gånger hit och dit, men detta är nog det slutgiltiga resultatet...

Så här ser utresan ut:
Flygbolag: Lufthansa ARN-FRA-PVG, Singapore Airlines PVG-SIN-BNE
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm
Destination: Brisbane
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 64.500 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 1779 kr
Antal resenär: 2
När (avresans tidpunkt): Dec 2018
Bokad: Nov 2018


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Våra hemresor sker på olika datum och min resa börjar med en revenue biljett med Emirates Economy till Singapore, och sedan följande bonusresa. Hur maken ska ta sig hem förblir ett mysterium... :)

Flygbolag: Singapore Airlines SIN-CDG, Lufthansa CDG-FRA-ARN
Kabinklass: Business
Avreseort: Singapore
Destination: Stockholm
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 49.500 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 1779 kr
Antal resenär: 1
När (avresans tidpunkt): Jan 2019
Bokad: Nov 2018


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Går inte den här att boka som open jaw istället för två enkla, eller tänker jag fel?
 
Toppen