Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Bonusprogram: EuroBonus
Flygbolag: Turkish
Kabinklass: C
Avreseort: Colombo
Destination: Arlanda
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 72000
Skatter&avgifter (per person): 2212 SEK
Antal resenärer: 4
När (avresans tidpunkt): Juli 2019
Bokad: August 2018

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Fick betala fullt pris för skatter och avgifter för alla trots att vi reser med två barn. Visst är det väl så, att det brukar vara barnrabatt på skatter och avgifter? Har tidigare fått det men enligt agenten så gör *A ingen skillnad på vuxna och barn.

I övrigt första steget i en bokning nästa sommar där jag skall försöka få in ett par dagar i Indien på utresan. Stoppet i Male är enbart 50 min ground time.
Är inte rabatten bara på SAS flyg?

Inlägg från: Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2018 | Sida 41 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Bonusprogram: EuroBonus
Flygbolag: Turkish
Kabinklass: C
Avreseort: Colombo
Destination: Arlanda
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 72000
Skatter&avgifter (per person): 2212 SEK
Antal resenärer: 4
När (avresans tidpunkt): Juli 2019
Bokad: August 2018

Fick betala fullt pris för skatter och avgifter för alla trots att vi reser med två barn. Visst är det väl så, att det brukar vara barnrabatt på skatter och avgifter? Har tidigare fått det men enligt agenten så gör *A ingen skillnad på vuxna och barn.

I övrigt första steget i en bokning nästa sommar där jag skall försöka få in ett par dagar i Indien på utresan. Stoppet i Male är enbart 50 min ground time.
Det ser ut som barn (2-11 år) får betala lika mycket skatt som vuxen på din routing.

Screenshot20180817 02 TK.png

P.S. Försök att inte ha diskussion i Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2018 tråden. :)

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Thai
Kabinklass: SK Plus, SK Plus, TG Business, TG Economy, TG Business, TG Business, SK Go
Avreseort: GOT, Göteborg
Destination: DPS, Denpasar - Bali
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 70 000 (inkl 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 3600 kr
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Dec -18
Bokad: Juli -18

Hjälpte en kompis (med sambo) att boka då hans poäng och voucher höll på att förfalla... Försökte hitta annat alternativ än CDG men det var helt kört. Nu vart det ändå ok för att vara över jul. Har lagt en alert på EF på C BKK-DPS om Thai råkar släppa fler platser, ganska tomt idag.

Fick i fredags (ca 120d före avresa) mail från ExpertFlyer att det släppts på platser på BKK-DPS, ringde upp Tallin och de hjälpte till snabbt och enkelt. Så nu har mina kompisar C på alla viktiga legs.

Lite halvintressant, jag bokade i januari 4 stolar i C på denna flighten och nu i augusti släpptes det minst 2 till... Man är ju bra nyfiken på hur många de släpper totalt och vid vilka tidpunkter som de släpper på fler...

Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: Austrian, EVA Air, Thai, Asiana, Swiss
Kabinklass: allt i Business
Avreseort: Zürich
Destination: Osaka
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 140.000
Skatter&avgifter (per person): 3628 SEK
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Nov 2018
Bokad: Aug 2018

Känns inte bra att boka utan 2-4-1 men som boende i Schweiz är det svårt att få tillgång till det just nu och jag vågar inte ackumulera för mycket poäng på mitt EB-konto (hade redan >600.000). Jag var litet osäker om BR62 (VIE-BKK-TPE med layover i BKK) räknas som 1 eller 2 segment. Samma ang. BR67 (TPE-BKK-LHR), men båda blev bara 1 segment och total antal segment blev 8, inte 10.

ZRH-VIE: Austrian Business
VIE-BKK-TPE: EVA Air Business
TPE-ICN: Thai Business
ICN-KIX: Asiana Business

KIX-ICN: Asiana Business
ICN-TPE: Asiana Business
TPE-BKK-LHR: EVA Air Business
LHR-ZRH: Swiss Business

Intressant att du fick till två byten i Asien, eller det kanske bara är när man bokar 2-4-1 som det är begränsat till ett byte?

Toppen