Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Jag har lyckats boka en First resa (poäng) till Auckland (bokat i Maj med utresa Mars 2019) men skulle vilja vidare till någon ö i Polynesien (Tahiti , Tonga osv) eller kanske Fiji.
Men Tallin hittar inget :(.
Fråga: Är det någon som lyckats boka med poäng till någon av dessa öar.. ? eller är det bara att betala ?
Direktflygen från Auckland kan vara trixigt att hitta plats på. Via Sydney är det lättare. Gjorde sökning på några slumpmässigt utvalda datum och såg att det fanns platser i ekonomi.

Du kan ju boka ARN-FRA-LHR i nuvarande bokning och på så sätt gardera.
Det var smart, tänkte inte på det. Dock måste vi då lämna Stockholm kvällen innan för det finns inte flighter ARN-FRA-LHR på morgonen så man hinner till Thai-kärran som lämnar LHR kl 11.50. Tack för tipset ändå, kan bli aktuellt med avresa kvällen innan!

[/QUOTE]
Ser att du fann Lufthansa First redan nu fast resan är nästa år. Var fann du den tillgängligheten?[/QUOTE]

Ser att du fann Lufthansa First redan nu fast resan är nästa år. Var fann du den tillgängligheten?[/QUOTE]
Skulle gissa på att det var under den månaden då Lufthansa hade öppet att boka First för eurobonus och avianca. Det stängdes dock för ungefär 1 månad sedan.[/QUOTE]

Exakt så! @palmen

Direktflygen från Auckland kan vara trixigt att hitta plats på. Via Sydney är det lättare. Gjorde sökning på några slumpmässigt utvalda datum och såg att det fanns platser i ekonomi.

Tack Jakob , får alltså överväga open Jaw med Sydney.. Vet du vilka öar som fungerat ? Sedan är jag är dock fortfarande nyfiken på om det inte finns någon på BC som lyckats boka från / till Auckland . Någon ?

Tack Jakob , får alltså överväga open Jaw med Sydney.. Vet du vilka öar som fungerat ? Sedan är jag är dock fortfarande nyfiken på om det inte finns någon på BC som lyckats boka från / till Auckland . Någon ?
Jag bokade Sydney-Rarotonga-Auckland i economy för typ 4 år sedan på award. Finns platser men är väldigt dålig tillgänglighet och för eurobonus verkar det enbart finnas economy att tillgå när det finns något över huvud taget.

Tack Palmen! Verkar inte helt enkelt att få tag i platser ;). Och man skall inte förvänta sig något "mer" än Ekonomi klass. Fråga: var ser du platserna ? expert flyer eller ? Och till sist, - hur är Rarotonga ?

Tack Palmen! Verkar inte helt enkelt att få tag i platser ;). Och man skall inte förvänta sig något "mer" än Ekonomi klass. Fråga: var ser du platserna ? expert flyer eller ? Och till sist, - hur är Rarotonga ?
Skrev en reserapport om det hela, sök på "palmen Rarotonga" så lär du hitta den.
Jag sökte då på United i och med att det dessutom skulle bokas med United miles

Har en bokning på Torsdag
CPH-FRA med LH
FRA-ICN med LH
ICN-BKK med TG

Dykt upp platser nu FRA-SIN istället men inge platser vidare från Singapore. Sista flyget med platser går vid 15:55 och vi anländer vid 16:15.
Störigt när det känns som en av de svåraste rutterna med LH att få First på (FRA-SIN)...

Tycker ni det vore värt att ta FRA-SIN iaf och sedan lösa egen biljett (LCC) mellan SIN och BKK? Varför skulle man? A380 istället för 340. Ankomst BKK ca 4h tidigare än ICN delen.
Dock blir det långa 8.5h i FRA istället i så fall.

Har en bokning på Torsdag
CPH-FRA med LH
FRA-ICN med LH
ICN-BKK med TG

Dykt upp platser nu FRA-SIN istället men inge platser vidare från Singapore. Sista flyget med platser går vid 15:55 och vi anländer vid 16:15.
Störigt när det känns som en av de svåraste rutterna med LH att få First på (FRA-SIN)...

Tycker ni det vore värt att ta FRA-SIN iaf och sedan lösa egen biljett (LCC) mellan SIN och BKK?
Kolla biljettpriser mellan Singapore-Bangkok på ditt önskade resdatum i förväg.
Ibland kan det hända att priset är högt pga lokala helger eller någon mässa.

Eller kanske det finns platser till KUL eller SGN. Därifrån borde det vara billigare med en betald biljett till Bangkok

Toppen