Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Jag påpeka dock att dom inte kunde erbjuda mig någon annan väg och då fick det gå.
Och sådanadär saker kommer leda till ännu strängare regler. Tråkigt att folk alltid ska pressa saker lite för långt och gå över gränsen. Argumentet "det finns inte plats" är inte direkt hållbart och det kommer även Eurobonus att inse. Skulle inte förvåna mig om vi inom ett par år ser samma sorts awardstruktur som BA har där man betalar per sektor och inte för hela resan baserat på zoner.

Ändrade hemresan när jag hittade tillgänglighet hos Asiana.

Bonusprogram:Eurobonus
Flygbolag:SAS,Lufthansa,Asiana
Kabinklass:plus, First, Business
Avreseort:ARN
Destination:Tokyo
Enkelresa eller Tur&retur:ToR
Antal poäng (per person):95000 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person):3734kr
Antal resenär:2
När (avresans tidpunkt):Mars 2019
Bokad:Maj/Juni 2018

ARN-FRA: SAS Plus
FRA-HND: Lufthansa First
HND-ICN: Asiana Business
ICN-FRA: Asiana First suite
FRA-ARN: SAS Plus

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
[/QUOTE][/QUOTE]
Ser att du fann Lufthansa First redan nu fast resan är nästa år. Var fann du den tillgängligheten?

[/QUOTE]
Ser att du fann Lufthansa First redan nu fast resan är nästa år. Var fann du den tillgängligheten?[/QUOTE]
Skulle gissa på att det var under den månaden då Lufthansa hade öppet att boka First för eurobonus och avianca. Det stängdes dock för ungefär 1 månad sedan.

• Gilla
Reactions: CJR
Ser att du fann Lufthansa First redan nu fast resan är nästa år. Var fann du den tillgängligheten?[/QUOTE]
Skulle gissa på att det var under den månaden då Lufthansa hade öppet att boka First för eurobonus och avianca. Det stängdes dock för ungefär 1 månad sedan.[/QUOTE]
OK, så de hade öppet ett tag. Jag har fixat bokning med EB och 2-4-1-voucher, två pers till Hong Kong 6e Dec. Utresa med Thai First från London och hem via Seoul med Asiana i First. Har även köpt två enkelbiljetter Stockholm-Frankfurt för gardering om Lufthansa dyker upp från FRA. Tänker att sträckan ARN-FRA kan vara en trång sektor annars så tätt inpå avresa.

OK, så de hade öppet ett tag. Jag har fixat bokning med EB och 2-4-1-voucher, två pers till Hong Kong 6e Dec. Utresa med Thai First från London och hem via Seoul med Asiana i First. Har även köpt två enkelbiljetter Stockholm-Frankfurt för gardering om Lufthansa dyker upp från FRA. Tänker att sträckan ARN-FRA kan vara en trång sektor annars så tätt inpå avresa.
Du kan ju boka ARN-FRA-LHR i nuvarande bokning och på så sätt gardera.

Och sådanadär saker kommer leda till ännu strängare regler. Tråkigt att folk alltid ska pressa saker lite för långt och gå över gränsen. Argumentet "det finns inte plats" är inte direkt hållbart och det kommer även Eurobonus att inse. Skulle inte förvåna mig om vi inom ett par år ser samma sorts awardstruktur som BA har där man betalar per sektor och inte för hela resan baserat på zoner.

Fast här är de en t&r inom Europa som inte spårar ur på något sätt. Jag argumentera med agenten som var osäker. Han skickade den till Tallinn som jag sedan 12 timmar senare snacka med och hon i Tallinn så att denna routing inte alls var några problem sa hon.

Så här inte varit så att jag pressade dom.

Jag har lyckats boka en First resa (poäng) till Auckland (bokat i Maj med utresa Mars 2019) men skulle vilja vidare till någon ö i Polynesien (Tahiti , Tonga osv) eller kanske Fiji.
Men Tallin hittar inget :(.
Fråga: Är det någon som lyckats boka med poäng till någon av dessa öar.. ? eller är det bara att betala ?

Toppen