Johan Gott
Medlem
Tänkte boka business men det fanns ju ingen tillgänglighet. Så jag får hålla till godo med first...
Du får boka om till business om det skulle dyka upp tillgänglighet
Tänkte boka business men det fanns ju ingen tillgänglighet. Så jag får hålla till godo med first...
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, All Nippon Airways, SAS
Kabinklass: Business, First, First, Plus
Avreseort: Stockholm (ARN)
Destination: Tokyo (HND)
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 95.000 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 3500 SEK
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Dec 2018
Bokad: May 2018
![]()
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Du får boka om till business om det skulle dyka upp tillgänglighet![]()
Stämmer bra det.Ser jag inte helt galet är det exakt samma rutt som jag gjorde.
LH C till FRA
LH F till HND
NH F till LHR
SK Plus till ARN
Edit: överlag tyckte jag det var väldigt bra availability på NH F. Jag hade specifika datum jag behövde åka på, men det fanns även på dagarna före och efter... Den lyxen har man ju inte alltid när det gäller F.
Ah yes. Stämmer att jag bara letat på 1 pax.Tyvärr nästan uteslutande enbart 1 plats per flight. Trist om man har resesällskap.
Jag har bokat JFK-LAX 2 gånger och JFK-SFO en gång. Visserligen med Avios, men jag tror inte tillgången skiljer mot var du har på Finnair.riktigt intressant bokning, jag tror jag inte sett någon boka det där tidigare!
AA First transcon är iallafall bättre än BA F longhaul, så lite att skriva hem om är det allt.American Airlines First är inget att skriva hem om...
@mika
riktigt intressant bokning, jag tror jag inte sett någon boka det där tidigare! Mycket nyttigt att veta också att skatterna verkara vara låga, dvs enligt "EU-regionens regler" där Finnair tog bort bränsleavgifterna för ett par år sedan, men avgiften skulle vara kvar på longhaul. Tydligen räknar de SFO-JFK som "shorthaul" eller något.
85k poäng är relativt billigt för AY+ tycker jag även om några kan tycka att AA First är inget att skriva hem om...
Frågar ändå om du kunde söka denna själv eller ringed du AY+ och bad om att söka rutten?
Du menar att FFlash borde ha ställt frågan där?
Korrekt! Jag anmälde också och bad mod flytta de bägge inläggen - vilket nu är gjort. Mitt inlägg var avsett att undvika att diskussionen spann vidare i fel tråd.Du menar att FFlash borde ha ställt frågan där?