Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Och visst finns det väl direktflyg DPS-BKK?
Så argumentet att det inte finns och det krävs mellanlandning extra faller väl bort med.
 
Sista tiden har det även varit krav på max ett byte i destinationszonen, så det där borde inte ha gått igenom.

Och visst finns det väl direktflyg DPS-BKK?
Så argumentet att det inte finns och det krävs mellanlandning extra faller väl bort med.
Vad jag menade med rimlig routing är att vi åker nästa raka vägen hem, utan back tracking eller tillägg av ben för att åka en viss flygplanstyp. Kanske hjälpte det att jag frågade efter om det fanns flyg mellan SIN-CPH? Det verkar ju vara en subjektiv bedömning så det är möjligt att vad man säger till Tallinn påverkar.

Men det är möjligt att jag hade väldigt tur med bokningen. Hur som helst, jag är glad att det gick igenom och kände ingen anledning att börja fråga om reglerna när de accepterade bokningen. Förhoppningsvis kan ni andra också få igenom de bokningar ni önskar.
 
Vad jag menade med rimlig routing är att vi åker nästa raka vägen hem, utan back tracking eller tillägg av ben för att åka en viss flygplanstyp. Kanske hjälpte det att jag frågade efter om det fanns flyg mellan SIN-CPH? Det verkar ju vara en subjektiv bedömning så det är möjligt att vad man säger till Tallinn påverkar.
Om du spenderar 10 minuter på att läsa på, så kommer du inse att det inte var en subjektiv bedömning utan snarare ett misstag. De har varit stenhårda på detta sista tiden. Det var väl tillochmed någon som fick flyga en omväg (i distans räknat) för att undvika ett extra byte.
 
Om du spenderar 10 minuter på att läsa på, så kommer du inse att det inte var en subjektiv bedömning utan snarare ett misstag. De har varit stenhårda på detta sista tiden. Det var väl tillochmed någon som fick flyga en omväg (i distans räknat) för att undvika ett extra byte.
Om du spenderar 10 sekunder på att tänka på hur folk kommer att uppfatta dina inlägg innan du svarar, så kommer det här att bli ett trevligare forum.

Med det sagt, så har jag läst på och sett att man har spekulerat i de nya reglerna. Men vad är det som säger att de inte plötsligt ändrat tillbaka till de gamla reglerna?

Jag släpper det här nu. Jag är nöjd med min bokning och hjälpen jag fick på forumet att hitta den.
 
Om du spenderar 10 sekunder på att tänka på hur folk kommer att uppfatta dina inlägg innan du svarar, så kommer det här att bli ett trevligare forum.
Jag är helt emot att curla folk. Vill du ha information pekar jag dig gärna åt rätt håll, men om du inte orkar anstränga dig några minuter men förväntar dig att alla andra ska göra det så blir det nitlott hos mig.

Med det sagt, så har jag läst på och sett att man har spekulerat i de nya reglerna.
"Spekulationer"? Det har varit stenhårda nej från Tallinn i rätt många fall med hänvisning till nya regler. Under någon dag direkt efter de första rapporterna spekulerades det, men tack vare alla rapporter upphörde det ganska snabbt.

Det är givetvis möjligt att Tallinn bytt regelverk igen, men en rapport om det (din) är nog snarare att se som ett misstag snarare än något annat.
 
Pratade med Tallin både idag och igår gällande min bokning, som är en retur SIN-CPH och de är fortfarande stenhårda med ett stopp i Asien. Sedan kan det vara så att någon agent är snäll och missar regelverket, men vi kan i nuläget inte dra några slutsatser förrän fler rapporterar.
 
Har bokat ARN-ZHR-MIA retur FLL-EWR, JFK-FRA-ARN och vill lägga till SDL på hemresan. Men då säger Tallin att det blir en "Double open jaw". Borde inte FLL och MIA räknas som "co-operated"? Söker man på "Miami all airports" på Uniteds sida så får man ju med FLL i svaret. Nu förmodar jag att SAS sätter sina egna regler men finns det något sätt att komma runt det om man inte hittar platser MIA-EWR/JFK? Kan man se någonstans vilka flygplatser som SAS räknar som "co-operated". Kan inte heller starta i SDL eftersom det inte finns några bonusplatser avresedagen eller dagen före. Normalt vore det ju inte hela världen att åka tåg sista biten men nu går inte tågen som vanlig så det blir buss eller lång väntan på Arlanda.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Tror inte FLL och MIA är co-terminals enligt IATA men jag kan inte dubbelkolla det just nu. Om de inte är det så blir det svårt att göra det du vill eftersom det du vill ha är double open jaw...
 
Har bokat ARN-ZHR-MIA retur FLL-EWR, JFK-FRA-ARN och vill lägga till SDL på hemresan. Men då säger Tallin att det blir en "Double open jaw". Borde inte FLL och MIA räknas som "co-operated"? Söker man på "Miami all airports" på Uniteds sida så får man ju med FLL i svaret. Nu förmodar jag att SAS sätter sina egna regler men finns det något sätt att komma runt det om man inte hittar platser MIA-EWR/JFK? Kan man se någonstans vilka flygplatser som SAS räknar som "co-operated". Kan inte heller starta i SDL eftersom det inte finns några bonusplatser avresedagen eller dagen före. Normalt vore det ju inte hela världen att åka tåg sista biten men nu går inte tågen som vanlig så det blir buss eller lång väntan på Arlanda.
Tror inte FLL och MIA är co-terminals enligt IATA men jag kan inte dubbelkolla det just nu. Om de inte är det så blir det svårt att göra det du vill eftersom det du vill ha är double open jaw...

Enligt American Airlines, Fort Lauderdale (FLL) och Miami (MIA) är co-terminals.
American Airlines skrev:
Domestic Co-Terminal Airports

BWI - WAS (DCA, IAD)
FLL - MIA
SFO - SJC
LAX - ONT - BUR - SNA
EWR - NYC (JFK, LGA)
HOU - IAH
DOMESTIC CO-TERMINAL
 
Toppen