Canadien
Medlem
Ja, tog ca 25 sekunder att regga sig som Arne Avianka.För att kunna söka på detta måste man vara medlem i Lifemiles?
Ja, tog ca 25 sekunder att regga sig som Arne Avianka.För att kunna söka på detta måste man vara medlem i Lifemiles?
Ja blandar du inte in Tallinn så kan du routa i princip hur du vill är min erfarenhetTog tillvara på det nya utbudet at Lufthansa First och SQ First för Eurobonus samt fick också in en Thai First i 380 och SQ Business i nya 787-10. Verkar som att man kan routa lite roligare om man inte blandar in AMEX-vouchers och Tallinn. En övernattning i Bangkok dock på hemresan.
Ja blandar du inte in Tallinn så kan du routa i princip hur du vill är min erfarenhet. Men det går ju åt en hel massa poäng eftersom ingen voucher kan användas. Och man kan heller inte ringa in i efterhand och applicera vouchern eftersom Tallinn då måste godkänna routingen, det är de stenhårda på!
Hmm. Intressant! När jag ringde in och skulle boka en resa så sa agenten att han såg att jag hade en voucher. Han frågade om jag ville använda vouchern. Ja tack, sa jag, varvid agenten sa att jag fick ringa Tallinn.Killen på SAS frågade faktiskt om jag ville använda en av mina vouchers, jag frågade då om det inte bara är SAS i Tallinn som får göra det, men han sade att de kan göra det om det behövs... Jag provade dock inte så jag vet inte om det hade gått eller ej, men kan ju vara värt att prova.
Då det är oklart om Tallin numera skulle ha godtagit denna ändring utan att börja ifrågasätta övriga flighter, ringde jag "vanliga" SAS kundtjänst vid 22-tiden. Talade med en engelsktalande person, det blev en liten skatteändring men hon sa ingenting om någon ändringsavgift.
Varför ska man ringa Tallinn? Ingenstans står att det är en svensk 2-4-1 voucher inblandad. Jag tvivlar starkt på att det skulle vara fallet med tanke på språket i inlägget.En liten varning på detta - har du kollat att biljetten blev biljetterad?
Jag försökte med exakt samma sak igår - och nya flighterna kom in i bokningen. Dock så sa SAS kundtjänst att jag behövde ringa Tallinn för att räkna om skatter och biljettera biljetten. När jag gjorde det på morgonen så vägrade de att göra ombokningen pga nya reglerna![]()
Varför ska man ringa Tallinn? Ingenstans står att det är en svensk 2-4-1 voucher inblandad. Jag tvivlar starkt på att det skulle vara fallet med tanke på språket i inlägget.
Bonusprogram:Eurobonus
Flygbolag:SAS,Lufthansa
Kabinklasslus, First
Avreseort:ARN
Destination:HND
Enkelresa eller Tur&retur:Enkel som ska bli ToR senare
Antal poäng (per person):56000 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person):2025kr
Antal resenär:2
När (avresans tidpunkt):Mars 2019
Bokad:Maj 2018
![]()