NejKan man kombinera AMEX-vouchern med premiumrabatten? (för jag gissar att resan var bokad med premiumrabatten från Mastercard?)
Om du har bokat bonusresan innan svensk flygskatt infördes, kan det vara så att just den skatten som har nu blivit debiterad.Konstigt det där. Jag fick själv betala 500 kr/pp extra när jag bokade om från OZ till LH och kortade ner resan med ett leg.
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa/Thai/Singapore Airlines/SAS
Kabinklass: First & Business
Avreseort: Stockholm
Destination: Tokyo
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 190,000p
Skatter&avgifter (per person): ca3500 SEK
Antal resenär: 1
När (avresans tidpunkt): Juni 2018
Bokad: 23 april 2018
Tog tillvara på det nya utbudet at Lufthansa First och SQ First för Eurobonus samt fick också in en Thai First i 380 och SQ Business i nya 787-10. Verkar som att man kan routa lite roligare om man inte blandar in AMEX-vouchers och Tallinn. En övernattning i Bangkok dock på hemresan.
![]()
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
ARN-FRA LH C
FRA-HND LH F
NRT-BKK TG F
BKK-SIN SQ C
SIN-CPH SQ F
CPH-ARN SK +
Att det går att boka det som visas via Aviancas Lifemilessökmotor med Eurobonus, upp till 330 dagar framåt. Kan vara högst tillfälligt men just nu är det tiotusentals LH F bokningsbara som det verkar. De syns inte via Uniteds sida, och inte alltid med ExpertFlyer heller.Vad innebär nya utbudet i LH First för EuroBonus?
Svarar @Charlie D i denna tråden
Att det går att boka det som visas via Aviancas Lifemilessökmotor med Eurobonus, upp till 330 dagar framåt. Kan vara högst tillfälligt men just nu är det tiotusentals LH F bokningsbara som det verkar. De syns inte via Uniteds sida, och inte alltid med ExpertFlyer heller.
Bonusprogram: SAS EuroBonus
Flygbolag: ANA, Thai
Kabinklass: F, F, F, F
Avreseort: Los Angeles
Destination: Bangkok
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 95,000 (Amex voucher)
Skatter&avgifter (per person): 3,056 SEK
Antal resenär: 2
När (avresans tidpunkt): Februari 2019
Bokad: April 2018
Med tre ANA-flighter per dag från/till LAX är det väldigt öppet härifrån. Ville boka vidare till Ko Samui men det var tvärstopp enligt agenten i Tallinn så det blir nog en separat bokning.
![]()
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Flighter:
LAX-NRT - All Nippon Airways - B777-300ER - First
NRT-BKK - Thai Airways - A380 - First
BKK-NRT - Thai Airways - A380 - First
NRT-LAX - All Nippon Airways - B777-300ER - First
Det här känns orimligt resonemang från Tallinns sida.Med tre ANA-flighter per dag från/till LAX är det väldigt öppet härifrån. Ville boka vidare till Ko Samui men det var tvärstopp enligt agenten i Tallinn så det blir nog en separat bokning.
Det kanske inte framgick av mitt inlägg men så var det. Två byten i asien är problemet. Man kan dock tycka att de kunde vara lite flexibla då det inte går att åka till Ko Samui annars.Problemet lär ju inte ha varit most reasonable routing utan två byten i asien.