Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Abbs

Medlem
Bokade om till att stanna i Singapore i 13 timmar istället, när jag ringde och gjorde min första bokning för ett par veckor sedan fanns det inga business-biljetter tillgängliga med Singapore som flyger direkt 3 gånger per dag men såg i förra veckan att dem öppnat upp på alla flighter den dagen så resan ser nu ut som följer:


Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Singapore, ANA
Kabinklass: First, Business, Plus
Avreseort: LHR
Destination: Manila, Filippinerna
Enkelresa eller Tur&retur: Open Jaw
Antal poäng (per person): 95 000 (AmEx 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 4756 SEK + 230 SEK pga Singapore Airlines istället för Thai till Manila
Antal resenär: 1
När (avresans tidpunkt): 25/10 2018
Ombokad: 27/3 kl 014.00, ingen kö och grymt bra service från Tallinn som vanligt


Resvägen som följer:
LHR-CPH, SAS, A320, PLUS
CPH-SIN, SQ, 777-300ER, First
SIN-MNL, SQ, A330-300, business
HND-LHR, NH, 777-300er First

Blir den sena flighten ut kl 19.25 från Singapore. Om jag har förstått tidigare bloggposter så har jag nu tillgång till Private Room då jag kommer in på SQ F och flyger vidare på SQ metall? (finns ju ingen F på utgående flight från Shangi) Tänker att jag kan äta frukost och duscha där, sedan ta en liten middag innan mitt flyg går på kvällen och ändå ha gott om timmar i Singapore. Får nog bli en lunch på Marina Bay Sands samt kanske en Singapore Sling på Raffles om tiden tillåter. Har ni andra tips så får ni gärna dela med er :)


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
En lunch på MBS låter ytterst tråkigt och dyrt. Om du vill ha en sling på Raffles får du hoppas att de hinner öppna igen tills du åker. Har en bra guide om Singapore på ingång som bör vara klar i tid tills du åker iaf :p
 
Planerade en resa för 2 till AKL genom HKG, TPE, TYO, SYD, MEL. Sen tillbaka genom BKK, CGK, KUL, SIN till Europa, sen MOW-FCO-NYC.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Kunde inte lösa SIN-MOW sträckan med de miles jag har nu eller med billigare revenue biljett och då gav jag upp. Delade nu resan till 2 resor.
Efter lite fundering över att en dag i TPE och 2 dagar är för lite för Tokyo, samt kanske är det för mycket tid i luften för en 9-åring, så ändrades allt nu till: NYC-HKG-AKL CX C. Dessutom så sparar man lite peng på att skippa Japan. Sen lades till AKL-MEL QF C, MEL-LAX-EWR UA C. Det blir fler dagar i NZ istället samt en hel dag i LA.
Har fortfarande i planerna att göra en resa till Moskva med en stop over i Rom och Paris på vägen tilbaka. I Economy då jag har för lite KL miles.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Last edited:

Canadien

Medlem
@stewigriffin har du verkligen bokat hela rutten du visar som award? Blir ganska många separata awards när du stannar flera dygn i t ex Tokyo på vägen. Vilket bonusprogram?
 
@stewigriffin har du verkligen bokat hela rutten du visar som award? Blir ganska många separata awards när du stannar flera dygn i t ex Tokyo på vägen. Vilket bonusprogram?
Det första planerade rutten? Ja, det hela skulle ha varit 3-4 OW awards med 3 olika program, AA, BAEC, UA plus 3 revenue tickets me LCC för typ $100/sträcka. Rom, Moskva, Taipei, Hong Kong, Sydney var alla planerade för stop-over mindre än 24 timmar var. Man skulle uttnyttja tolkningar av zondefinitioner hos olika program samt UA Excursionist perk, då vissa länder är definerade olika.
Medans det var teoretiskt möjlig att utföra allt i första veckor av April det blev omöjlig att resa pga förändring i skolschemat. Nu kommer jag planera om det hela igen. Förhoppningsvis med hjälp från forumet. :)
 
Har bokat awardresa 2 personer business den 12 dec enligt följande rutt:
Stockholm-London Sas plus
London-bogota Avianca business med Boeing 787
Bogota-Lima Avianca 321 Business

Hem:
1 januari Rio de Janeiro-Frankfurt med Lufthansa 747-8 Business
Frankfurt-Stockholm Lufthansa 320 business

140 000 poäng och ca 7900kr i skatter och avgifter

Fråga vad säger ni om Avianca och deras business? Hur är loungerna i Bogota resp rio de Janeiro ? Är det värt att försöka boka first med Lufthansa, det är ju ändå en nattflygning? Hur lägger ni till kartan med rutterna?
 
Toppen