Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Snyggt, håller på att leta resa till CUN åt svärföräldrarna men som du säger så är flaskhalsen vägen till LHR utan att göra det allt för omständligt för dom. Hur ser era resor ut ni som bokat CUN via LHR?

Åker ut med eftermiddagsflyg dagen innan o tar en natt på flygplatsen. Har man gott om tid vid ev. strul o tid att hänga i loungen. Morgonflyget hade inte heller några bonusbiljetter så gjorde valet enkelt för oss. På vägen hem passar de bra med flyg på seneftermiddagen/kvällen så där är de inga problem. Åker från CPH.

Åker ut med eftermiddagsflyg dagen innan o tar en natt på flygplatsen. Har man gott om tid vid ev. strul o tid att hänga i loungen. Morgonflyget hade inte heller några bonusbiljetter så gjorde valet enkelt för oss. På vägen hem passar de bra med flyg på seneftermiddagen/kvällen så där är de inga problem. Åker från CPH.
Låter helt rimligt! Får ta och föreslå exakt samma rutt till de. Tack för att du tog dig tiden att svara.

Fick precis detta mejl, pengarna har även dragits. Vet inte riktigt vad problemet är, pengarna har har dragits och fått E-ticket bekräftelse. Någon som varit med om liknande tidigare? Gjorde bokningen för ca 2-3 timmar sedan och fick detta mejlet för ca. 1 timma sedan.

*** Please note you cannot reply to this e-mail ***

Dear traveler,

Important message from SAS concerning your reservation XXXXXX.

The ticket has been issued. However, we cannot process the payment for the extra service you chose due to technical error. Please contact your nearest SAS Sales Office and our agents will assist you with the payment for the service.

You can find the telephone number to SAS for your country at

Kind regards
SAS Customer Service

• Gilla
Reactions: Gus
Fick precis detta mejl, pengarna har även dragits. Vet inte riktigt vad problemet är, pengarna har har dragits och fått E-ticket bekräftelse. Någon som varit med om liknande tidigare? Gjorde bokningen för ca 2-3 timmar sedan och fick detta mejlet för ca. 1 timma sedan.

Dear traveler,

The ticket has been issued. However, we cannot process the payment for the extra service you chose due to technical error. Please contact your nearest SAS Sales Office and our agents will assist you with the payment for the service.

Kind regards
SAS Customer Service
Jag har fått något liknande för några år sedan, då hade jag valt säten på en Air Canada sträcka som systemet på något sätt ville ta betalt för.

Jag har försök ta bort ett segment mellan CDG-BLL då jag vill åka direkt CDG-CPH istället det finns platser som partner award men ingen lyckas lägga till det så jag har köpt separat biljett ifall det inte löser sig. Men när jag ändå skulle lägga på en voucher så frågade jag om de inte bara kunde ta bort segmentet (med förhoppning om att det går att lägga till feeder när biljetten slutar på CDG), det gick bra men jag skulle behöva betala drygt 2 tusen per person i nya skatter. Kan det verkligen stämma? Visst, om jag lyckas lägga på CDG-CPH sen så får jag ju tillbaka det men känns inte värt att chansa för det är ju samma kostnad som de separata biljetterna.

Någon annan som lyckats bryta bort ett segment och därefter lägga på feeder?

Dear traveler,

Kind regards
SAS Customer Service
Ja det där fick jag också för någon månad sen. Det var något med att jag valt säte som guld men då inte betalt. Så ska inte vara några problem

1752865153545.png

Vidöppet med awards nästa år på WA Maldiverna (första gången de släpper något för 2026)

Toppen