Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Insåg nu att tråden inte riktigt passar för mina frågor, ber om ursäkt för detta (om admin vet en bättre tråd får ni gärna flytta inläggen dit).
Kollat BA, QR och AY nu och eco domestic us är billigast via QR där AA ligger på 9500 avios och JetBlue på 8500 avios (skatterna verkar vara någorlunda desamma). Jag har hittat flighter när jag söker via BA på DTW-JFK/EWR/LGA den 14/2 med AA, men när jag söker via QR får jag bara felmeddelande. Får felmeddelande oavsett datum jag söker på för rutten DTW-JFK/EWR/LGA, men får träffar på ORD-DTW via QR som stämmer med träff från BA. Måste man ringa in för att boka denna rutt via QR?

Att köpa 2000 avios (för att komma upp till 10.000 avios) är billigare än att köpa resan för pengar (priset i eco ligger på 2500kr+).
Qatars sida buggar totalt när man söker DTW-LGA, men via Qatars chatt har jag fått bekräftat att det finns awardbiljetter DTW-LGA med AA på det datum jag vill åka för 9500 avios + 10.1 USD. Däremot skrev de att det inte ingår något bagage när man bokar partner awards i eco, med erfarenhet att endast boka awards via EuroBonus så har jag dålig koll vad som gäller inom OneWorld, men stämmer detta?

Qatars sida buggar totalt när man söker DTW-LGA, men via Qatars chatt har jag fått bekräftat att det finns awardbiljetter DTW-LGA med AA på det datum jag vill åka för 9500 avios + 10.1 USD. Däremot skrev de att det inte ingår något bagage när man bokar partner awards i eco, med erfarenhet att endast boka awards via EuroBonus så har jag dålig koll vad som gäller inom OneWorld, men stämmer detta?
Det låter jäkligt skumt. Nu var det inte Qatar, men bokade en HEL-ARN med Alaskan-poäng och flög med Finnar i våras, hade bara handbagage, men har för mig att väska ingick. Har ju även bokat både Cathay och nyligen Malaysian med BA-poäng i economy och där ingår väska. Du får gräva i det finstilta.

Ni som flygit SAS *A Award efter alliansbytet, hur har det funkat med SAS lounger och dylikt?

Har en renodlad Lufthansa resa bokad som SAS *A award till jul, frågetecken på om man blir insläppt i SAS GOT loungen då.

Om Lufthansa har avtal så kommer du in, annars inte.

Jag hade en vek förhoppning att iochmed att det är SAS Award så skulle det gå på deras regi, och därmed möjlighet att trycka in hela familjen i SAS loungen. Fullt rimligt att det inte kommer gå dock, tolkar det som att minderåriga för LH endast har tillträde i deras egna lounger (ej kontrakt) även som SEN.

Jag hade en vek förhoppning att iochmed att det är SAS Award så skulle det gå på deras regi, och därmed möjlighet att trycka in hela familjen i SAS loungen. Fullt rimligt att det inte kommer gå dock, tolkar det som att minderåriga för LH endast har tillträde i deras egna lounger (ej kontrakt) även som SEN.
Det är aldrig "resebyrån" som avgör access till lounge eller ej. Alltid flygbolaget man flyger med och i vissa fall flygbolag man ankom med.

Toppen