Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

MartinH

Medlem
Jag gjorde en ombokning för 10 dagar sen. GOT-XXX t/r. Agenten sa att det kostar 15 EUR, inte 150 SEK, reggades inte som EUR utan direkt som 170 SEK...
 
  • Wow
Reactions: Gus

mustam

Medlem
Blev ombokad till Swiss First. Någon som provat deras produkt? Har flygit LH First 2 gånger så det blir spännande med Swiss. Enda chansen att flyga med Swiss:)
Update:
Ville ändra benet pvg-NRT från eco till business, och nu försvann swiss bokningen. Så jävla besviken..
Så blir det när man är greedy...

Tydligen så hade lufhansa tagit bort bokningen...

Eller var det agenten som ställde till det?
 

Fredah

Medlem
Update:
Ville ändra benet pvg-NRT från eco till business, och nu försvann swiss bokningen. Så jävla besviken..
Så blir det när man är greedy...

Tydligen så hade lufhansa tagit bort bokningen...

Eller var det agenten som ställde till det?
Om du hade utställda biljetter så skulle jag ha gjort många försök att få tillbaka.

Nu var det ju inte F i mitt fall men blev av med Swiss C efter en schedule change, SAS sa att dom inte kunde göra något.
Efter x antal samtal till Swiss så sa dom "We have moved you back and now you just have to call SAS to have them issue the tickets".
Men det kostade mig några timmar i telefon men det var det värt i slutändan.
 

JacobGBG

Medlem
Update:
Ville ändra benet pvg-NRT från eco till business, och nu försvann swiss bokningen. Så jävla besviken..
Så blir det när man är greedy...

Tydligen så hade lufhansa tagit bort bokningen...

Eller var det agenten som ställde till det?

Det finns alltid en risk vid deländringar på en resa att något leg som är oförändrat inte glider tillbaka till poolen av awards utan istället konverteras till någon sorts revenue class. Bästa sättet att undvika detta är att ändra hela ut/in-resan men det är förstås inte alltid ett alternativ när det gäller t.ex First Class awards
 

ekf

Medlem
Update:
Ville ändra benet pvg-NRT från eco till business, och nu försvann swiss bokningen. Så jävla besviken..
Så blir det när man är greedy...

Tydligen så hade lufhansa tagit bort bokningen...

Eller var det agenten som ställde till det?
Jag skulle för allt i världen inte försöka mig på att göra ändringar i en awardbokning där delar bokats om i revenue. Absolut inte om det är en sträcka i F, och absolut inte om jag fått till Swiss F...
 
Det är tråkigt, men det är ju det här vi har sagt hela tiden...
Varje förändring har en risk att det hela avbokas eller blir knas och hela resan blir förstörd.
Det borde inte hända men händer så ofta att det är något man ska vara medveten om och ha i sin kalkyl.
 
Toppen