Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Fredah

Medlem
Syrrans familj + mina föräldrar önskar att fira jul och nyår 2024/2025 utomlands. Det fixar vi givetvis.

Enkelresa bokad. Ska boka returen när biljetter släpps.

Bokat som två bokningar
Bokning 1: 4pax
Bokning 2: 3pax

Bokning 1

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, Turkish
Kabinklass: Business
Avreseort: CPH (Köpenhamn)
Destination: PTY (Panama City)
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (totalt): 156k inklusive 2 vouchers
Skatter&avgifter (per person): 1550 SEK
Antal resenärer: 4
När (avresans tidpunkt): Dec 2024
Bokad: Januari 2024
Hur hittades tillgänglighet: Awardfares
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Yes!
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0. Trevlig och effektiv dam i kundtjänsten som fixade bokningen på några minuter.

Rutten blir: CPH-FRA-IST-PTY

Bokning 2
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, Turkish
Kabinklass: Business
Avreseort: ARN (Stockholm)
Destination: PTY (Panama City)
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (totalt): 156k inklusive 2 vouchers
Skatter&avgifter (per person): 1493 SEK
Antal resenärer: 3
När (avresans tidpunkt): Dec 2024
Bokad: Januari 2024
Hur hittades tillgänglighet: Awardfares
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Yes!
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0. Gick snabbt att boka.

Rutten blir: ARN-FRA-IST-PTY

Skoj att jag lyckades få till att alla 7 resenärer flyger på samma flighter FRA-IST-PTY. Aldrig lyckats boka så många tillsammans i C tidigare! Varning till alla på BC att inte boka denna flighten :)

God fortsättning!
Det kanske rör sig om ett typo men 156k är ju för 4 personer så jag hoppas att bokning 2 blev 117k? Annars kanske det kan vara värt ett samtal till..
(130k NC-AM * 0,6 one-way * 3pers * 50% = 117k)

Edit: Grattis till bra bokning skulle jag ju också säga. :)
 

filip23

Medlem
Vänner, behöver era råd. Har tidigare bokat CPH-LHR-BKK t/r med Thai F på längsta benen. Börjar nu tveka om jag vill testa ett annat bolag på vägen till BKK. Har hittat tillgänglighet med ANA "The Room" till HND och sen vidare med Thai F NRT-BKK. Får 8 timmar mindre i BKK med samtidigt är målet med resan flygupplevelse och ett specifik hotell i BKK (som jag hinner med). Vad skulle ni göra? Hålla kvar båda sträckorna i F eller testa "the Room" med ANA?
 
Vänner, behöver era råd. Har tidigare bokat CPH-LHR-BKK t/r med Thai F på längsta benen. Börjar nu tveka om jag vill testa ett annat bolag på vägen till BKK. Har hittat tillgänglighet med ANA "The Room" till HND och sen vidare med Thai F NRT-BKK. Får 8 timmar mindre i BKK med samtidigt är målet med resan flygupplevelse och ett specifik hotell i BKK (som jag hinner med). Vad skulle ni göra? Hålla kvar båda sträckorna i F eller testa "the Room" med ANA?
Låter som att du egentligen redan bestämt dig men ger dig en knuff i rätt riktning ;) självklart ska du testa ANA också, kommer inte finnas möjlighet via EB framöver mtp alliansbytet. Thai F är bra, skulle säga att skillnaden mellan LHR-BKK/ NRT-BKK inte är så värst stor så du byter inte ner dig värst mycket med en kortare flygning i Thai F
 

eddo

Medlem
Vänner, behöver era råd. Har tidigare bokat CPH-LHR-BKK t/r med Thai F på längsta benen. Börjar nu tveka om jag vill testa ett annat bolag på vägen till BKK. Har hittat tillgänglighet med ANA "The Room" till HND och sen vidare med Thai F NRT-BKK. Får 8 timmar mindre i BKK med samtidigt är målet med resan flygupplevelse och ett specifik hotell i BKK (som jag hinner med). Vad skulle ni göra? Hålla kvar båda sträckorna i F eller testa "the Room" med ANA?
Du får väl ändå 2 flighter i F om jag förstår rätt, NRT-BKK på utresan och BKK-LHR på returen om jag förstår rätt?

I så fall förstår jag inte varför du ens funderar - ANA via HND helt klart! ;)
 

Rickard_O

Medlem
Du får väl ändå 2 flighter i F om jag förstår rätt, NRT-BKK på utresan och BKK-LHR på returen om jag förstår rätt?

I så fall förstår jag inte varför du ens funderar - ANA via HND helt klart! ;)
ANA The Room är ju tyvärr "bara" businessclass, du kanske tänker på The Suite som är deras first.
 

filip23

Medlem
Tack! Blir att ringa in imorgon och hoppas att platserna finns kvar!
ANA The Room är ju tyvärr "bara" businessclass, du kanske tänker på The Suite som är deras first.

Nej, menar "the Room". "The suite" fanns bokningsbara i oktober 2023 och helt slut nu. Men alltid velat testa ANAs business på 777-300an :)
 

Rickard_O

Medlem
Nej, menar "the Room". "The suite" fanns bokningsbara i oktober 2023 och helt slut nu. Men alltid velat testa ANAs business på 777-300an :)
Jag är trött, trodde @eddo syftade på flighterna till BKK att båda dom skulle vara i first.

Men jag hade nog också testat båda produkterna troligen, sen kapar du ju ett ben med first från outstation vilket i sig är positivt, förlorar ju ingen upplevelse på marken direkt, hade nog resonerat annorlunda om det gällde hemresan!
 

filip23

Medlem
Jag är trött, trodde @eddo syftade på flighterna till BKK att båda dom skulle vara i first.

Men jag hade nog också testat båda produkterna troligen, sen kapar du ju ett ben med first från outstation vilket i sig är positivt, förlorar ju ingen upplevelse på marken direkt, hade nog resonerat annorlunda om det gällde hemresan!
Är helt med dig, hade inte velat byta ut TG F på hemvägen så den behåller jag! Ska se om jag hinner med en reserapport och om det blir ändring till ANA imorgon :)
 
Toppen