Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Ett allmänt råd till alla med bokningar är att gå in och kolla dom för säkerhet.
Jag har dom senaste dagarna fått massa ändringar, speciellt från Eva på olika flygningar.
Det som är bra med Eva eller Ana är att dom själva skickar ut mejl med berörda ändringar, långt innan ev sas mejl om ändringar kommer, om dom nu kommer.
Så kolla era bokningar, tider, platser och conections så allt stämmer och fortfarande lirar
 
Jag har sett några riktigt fina sweetspots, dock inte bokat någon då jag hade behövt ringa kundtjänst för att lägga till ben (som i sin tur hade upptäckt det).
 
Ett allmänt råd till alla med bokningar är att gå in och kolla dom för säkerhet.
Jag har dom senaste dagarna fått massa ändringar, speciellt från Eva på olika flygningar.
Det som är bra med Eva eller Ana är att dom själva skickar ut mejl med berörda ändringar, långt innan ev sas mejl om ändringar kommer, om dom nu kommer.
Så kolla era bokningar, tider, platser och conections så allt stämmer och fortfarande lirar
Upptäckte häromdagen att vår anslutning med Austrian från Wien till Göteborg inte längre fungerar i juli. Har ej fått något mail om detta. Funderar på hur länge jag ska sitta i båten och vänta eller om det bara är att kavla upp ärmarna och ringa och stångas för att få till en ombokning för 3 personer. Hemresan från SFO blev genast betydligt längre än vad som var bokat....
 
Upptäckte häromdagen att vår anslutning med Austrian från Wien till Göteborg inte längre fungerar i juli. Har ej fått något mail om detta. Funderar på hur länge jag ska sitta i båten och vänta eller om det bara är att kavla upp ärmarna och ringa och stångas för att få till en ombokning för 3 personer. Hemresan från SFO blev genast betydligt längre än vad som var bokat....
Jag anser att man ska ringa direkt, sas gör inget, ev gör flygbolagen som du ska resa med en justering, men det har jag inte varit med om.
Så jag ringer alltid själv och ser till att jag får en fungerande resa, det ligger i mitt intresse att kunna åka
 
Jag anser att man ska ringa direkt, sas gör inget, ev gör flygbolagen som du ska resa med en justering, men det har jag inte varit med om.
Så jag ringer alltid själv och ser till att jag får en fungerande resa, det ligger i mitt intresse att kunna åka
Så jag också alltid resonerar, men rimligt är väl ändå att SAS skickar ut SMS/mail om att det skett en ändring som gör att min hemresa nu tar slut i Wien istället för i Göteborg p.g.a. en invalid connection? FIck mail i höstas när det var en minimal ändring ´a 5-10 min, men inget kring detta så vet inte ens när den har skett.
 
  • Gilla
Reactions: JPE
Så jag också alltid resonerar, men rimligt är väl ändå att SAS skickar ut SMS/mail om att det skett en ändring som gör att min hemresa nu tar slut i Wien istället för i Göteborg p.g.a. en invalid connection? FIck mail i höstas när det var en minimal ändring ´a 5-10 min, men inget kring detta så vet inte ens när den har skett.
Vi kan alla tycka massor...
Men har man varit på forumet något år så borde man veta bättre, jag kollar alltid mina bokningar nästan varje vecka.
Ska jag behöva det? Nej.
Men jag gör det för att jag VET hur detta fungerar oavsätt vad vi tycker borde ske och göras.
Framför allt så vill jag ha min resa, kunna resa och ha den så maximerad och trimmad som möjligt.
Där av har jag massa olika larm på olika sidor och tjänster där jag blir notifierad när ev förändring sker.
Detta för att jag ska kunna vara proaktiv och kunna få det jag vill ha när det kommer till dom olika delarna av resan, som plats, vilka byt punkter och inte för långa mellan landningar om jag inte själv vill det.
 
Vi kan alla tycka massor...
Men har man varit på forumet något år så borde man veta bättre, jag kollar alltid mina bokningar nästan varje vecka.
Ska jag behöva det? Nej.
Men jag gör det för att jag VET hur detta fungerar oavsätt vad vi tycker borde ske och göras.
Framför allt så vill jag ha min resa, kunna resa och ha den så maximerad och trimmad som möjligt.
Där av har jag massa olika larm på olika sidor och tjänster där jag blir notifierad när ev förändring sker.
Detta för att jag ska kunna vara proaktiv och kunna få det jag vill ha när det kommer till dom olika delarna av resan, som plats, vilka byt punkter och inte för långa mellan landningar om jag inte själv vill det.
Jag kollar också mina bokningar flera gånger varje månad (dock inte på veckobasis) och det var så jag upptäckte att denna ändring har skett.

Vilka övriga sidor har du larm på?

Tack för din input!
 
Toppen