Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Hyveln

Medlem
Hur många steg emellan behöver det gå innan det funkar enligt agenten?
Jag har en bokning med SAS till centraleuropa för att sedan flyga Turkish och sen Thai och likadant på hemresan fast via Köpenhamn, alla biljetter i I-klass.
Okej, det lät på henne som att det var combon thai Business och SAS plus direkt efter varandra som bråkade med varann. Är det married segments på nåt sätt kanske? Hon var tvungen att lägga in lhr-bkk först och sen lägga på arn-lhr för att få det att funka öht.
 

Rickard_O

Medlem
Okej, det lät på henne som att det var combon thai Business och SAS plus direkt efter varandra som bråkade med varann. Är det married segments på nåt sätt kanske? Hon var tvungen att lägga in lhr-bkk först och sen lägga på arn-lhr för att få det att funka öht.
Är ju lite samma med LH-gruppen också att man måste göra ett ben extra i Europa och hoppa via München eller Wien för att det ska funka.
För mig personligen är det lite skitsamma om det blir eco eller plus med SAS, i vissa fall sitter jag hellre i eco så jag kan välja nödutgångsplatser (Om det inte är för många rader plus då vill säga), ibland vill man njuta av en GT och en mikkeller och då är de ju trevligt att sitta i plus.
 

Hyveln

Medlem
Nu öppnade ett annat alternativ upp sig så jag kommer med två andra frågor :) Ser tillgänglighet på direktflyg t/r och skulle vilja boka om på SAS.se, det verkar dock inte gå med Star Alliance award?

För att inte chansa och ringa in på måndag morgon funderar jag då på att göra ytterligare en bokning, jag antar då jag får betala avbokningsavgiften för den ursprungliga bokningen? Dvs det går väl inte att ”slå ihop” två bokningar som en ändring? Just i det här fallet gör inte avgiften så mycket då skatterna blir så pass mycket billigare med direktflyg.
 

FilipJ

Medlem
Nu öppnade ett annat alternativ upp sig så jag kommer med två andra frågor :) Ser tillgänglighet på direktflyg t/r och skulle vilja boka om på SAS.se, det verkar dock inte gå med Star Alliance award?

För att inte chansa och ringa in på måndag morgon funderar jag då på att göra ytterligare en bokning, jag antar då jag får betala avbokningsavgiften för den ursprungliga bokningen? Dvs det går väl inte att ”slå ihop” två bokningar som en ändring? Just i det här fallet gör inte avgiften så mycket då skatterna blir så pass mycket billigare med direktflyg.
Första frågan korrekt uppfattat, det går inte.

Andra delen är jag inte lika säker på, men det får väl att ändra/boka Star Alliance award på nätet? Biljettering kanske dröjer men det borde inte vara ett stort problem.
 
Toppen