Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

oneM

Medlem
Borde väll ta och börja skriva några reserapporter för er här på forumet då jag lyckats boka/flyga samtliga F-Kabiner inom Star Alliance på EB Poäng senaste åren..
Jag har påbörjat detta flertal gånger år efter år när jag haft en fin resa men aldrig blivit komplett bara utkast, om jag nästan enbart gjorde det i bild format med kommentar för varje bild hade ni föredragit det vs att jag inte postade alls? Tänker det blir lite för låg kvalitet på en sån reserapport men har på tok för mycket i min backlog om jag ska börja publicera och skriva en utförlig rapport. Vad säger du @palmen ? Är det ok att skapa en med nästan enbart bilder?
 

palmen

Moderator
Jag har påbörjat detta flertal gånger år efter år när jag haft en fin resa men aldrig blivit komplett bara utkast, om jag nästan enbart gjorde det i bild format med kommentar för varje bild hade ni föredragit det vs att jag inte postade alls? Tänker det blir lite för låg kvalitet på en sån reserapport men har på tok för mycket i min backlog om jag ska börja publicera och skriva en utförlig rapport. Vad säger du @palmen ? Är det ok att skapa en med nästan enbart bilder?
Du gör din reserapport på ditt sätt. Men lite text här och där är alltid trevligt.
 

henke12

Medlem
Nope vi blev ombokade från Austrian till Swiss. Yes den var överbokad.

Inte jag heller det sista som var kvar på bucket list var Swiss F & ANA F (men har den bokad i Feb -24) så var överlycklig när han kom med nya boardingpass.
Men varför sålde de då biljetter till avgången?
Medans vi sitter där hör jag utrop efter utrop om olika avgångar, samt ser att dom säljer biljetter till vår Austrian flight fortfarande..



I så fall är jag med på att ni har ett bra förhandlingsläge!
Ombokade till Swiss pga överbokning där de fortfarande säljer biljetter !
Blev det dessutom en liten EG261/2004 denied boarding? :)
 
Jag har påbörjat detta flertal gånger år efter år när jag haft en fin resa men aldrig blivit komplett bara utkast, om jag nästan enbart gjorde det i bild format med kommentar för varje bild hade ni föredragit det vs att jag inte postade alls? Tänker det blir lite för låg kvalitet på en sån reserapport men har på tok för mycket i min backlog om jag ska börja publicera och skriva en utförlig rapport. Vad säger du @palmen ? Är det ok att skapa en med nästan enbart bilder?
Enkelt format är ju bättre än inget format alls! Hade gärna hört om hur du fick bytt till suites på Singapore också, du verkar helt klart ha en bra känsla för hur man tar personalen i dessa situationer.
 

mrestes

Medlem
Weekend i LA med en god vän! Otroligt bra värde, speciellt eftersom jag har ett gäng utgående poäng under våren.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Plus,Business
Avreseort: ARN
Destination: LAX
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 50000 med voucher
Skatter&avgifter (per person): 1111 kr
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Jan 12 2024
Bokad: Nov 14
Hur hittades tillgänglighet: Awardfares
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0

ARN-CPH SAS PLUS
CPH-LAX SAS BUSINESS

LAX-CPH SAS BUSINESS
CPH-ARN SAS PLUS
Grattis. Bokade du online eller i appen efter kl 10.00? eller via telefon? Jag kan inte få sökning av poängresor till USA att fungera alls.
 

Hyveln

Medlem
Okej, har nu bytt resmål från LA till Bangkok. När jag bokade sa dock agenten, som verkade kompetent och ha koll på läget (hon la in flighterna baklänges för att hitta det jag såg) att det inte funkar att boka thai och sas tillsammans i business trots att tillgänglighet finns? Låter mycket märkligt, har ni upplevt samma? Har alltså bokning enligt följande:

ARN-LHR Sas eco
LHR-BKK Thai business

Och vise versa. Bör jag ringa in igen för att se om någon annan agent kan få till SAS plus på benen mellan ARN-LHR?
 

Rickard_O

Medlem
Okej, har nu bytt resmål från LA till Bangkok. När jag bokade sa dock agenten, som verkade kompetent och ha koll på läget (hon la in flighterna baklänges för att hitta det jag såg) att det inte funkar att boka thai och sas tillsammans i business trots att tillgänglighet finns? Låter mycket märkligt, har ni upplevt samma? Har alltså bokning enligt följande:

ARN-LHR Sas eco
LHR-BKK Thai business

Och vise versa. Bör jag ringa in igen för att se om någon annan agent kan få till SAS plus på benen mellan ARN-LHR?
Hur många steg emellan behöver det gå innan det funkar enligt agenten?
Jag har en bokning med SAS till centraleuropa för att sedan flyga Turkish och sen Thai och likadant på hemresan fast via Köpenhamn, alla biljetter i I-klass.
 

lillemannen

Medlem
Okej, har nu bytt resmål från LA till Bangkok. När jag bokade sa dock agenten, som verkade kompetent och ha koll på läget (hon la in flighterna baklänges för att hitta det jag såg) att det inte funkar att boka thai och sas tillsammans i business trots att tillgänglighet finns? Låter mycket märkligt, har ni upplevt samma? Har alltså bokning enligt följande:

ARN-LHR Sas eco
LHR-BKK Thai business

Och vise versa. Bör jag ringa in igen för att se om någon annan agent kan få till SAS plus på benen mellan ARN-LHR?
Problemet är väl att SAS inte har business i intra Europa. Be hen söka på plus.
 
Toppen