Vi var bokade på Austrian som skulle avgå runt 18:00, i Blade helikoptern ut till JFK så får vi mail om att vi blivit ombokde till Swiss som avgår ca 21:00.
Då vi bara har handbagage och redan ett boarding card så tar vi och går direkt genom TSA vid ankomst till JFK istället för att gå till disk och få ut nya biljetter, jag går först och kommer igenom men kollegan bakom blir stoppad och dom säger att det är något fel med hans biljett och måste gå till disk.
Där ger dom honom ett nytt boarding card samt säger att dom ringer till loungen för att meddela dom att vi får access till First Class dining area dom har där på JFK som comp, han kommer igenom TSA med sitt nya boarding card vi får access till loungen. Medans vi sitter där hör jag utrop efter utrop om olika avgångar, samt ser att dom säljer biljetter till vår Austrian flight fortfarande..
Så jag tar helt enkelt och börjar leta upp alla alternativ till Europa och kikar load på ExpertFlyer i dom olika kabinerna och ser att nästan allt är överbokat, förutom att det finns Singapore Airlines till FRA som skulle avgå tidigare än Swiss flighten vi var ombokade till, alternativt att det fanns 3 st i Swiss First (2 till salu - 1 blockerad). Går ner till lounge-värden och ber om att få prata med en duty manager, efter en stund kommer han till loungen "Frank" och förklarar läget att jag inte är helt nöjd och antingen vill flyga Singapore eller ha en OP-Upgrade till Swiss F, då jag var så tydlig med vilka biljetter som fanns kvar och lite av detta "flygspråk" så blev han väldigt samarbetsvillig och sa att han skulle ordna något och återkomma.
Går och sätter mig med kollegan vid dining area igen och då kommer "Frank" där lite smått leende och säger "We dont want you guys to fly Singapore" och ger oss två stycken nya boarding card.
Hoppas det var tillräckligt utförligt
OT: Var betydligt lättare att få SQ Suites ut från LHR men då var jag trots allt bokad i F men gamla kabinen..