Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Jag har råkat ut för samma sak med Sas...
SKulle ändra min ARN-LHR till senare, alla tider och klasser fans när man sökte, men agenten kunde bara se 2 av dom totalt 5-6 avgångar som finns.
Fick förklarat för mig att det inte alltid öppnas upp för "ombokning" på alla platser utan bara nybokning.
När jag sen avboka den delen och vi letade på nytt så kunde jag välja blanda alla 6 avgångar för då tillät systemet det.
Om det beror på fel agent bakom spakarna vet jag inte, men har sett samma fenomen förut.

Lufthansa är ju ett praktexempel på att vid söknin utan för bokning så finns alla klasse, men när man ska lägga till det i en existerande bokning så finns bara eco platser...
 

toer00

Medlem
Hittade en knepig sak alldeles nyss.
Sökte anslutningsresor med SK till AMS, har befintlig EB bokning med Eva Air till BKK.
Awardfares hittar platserna och länkar till flysas.com/en/ där jag kommer ända fram till betalsteget, nu vill jag inte boka dessa separat så jag avbryter innan ifyllande av KK nr.

När jag söker via sas.se (.dk.ni.fi) så hittar den inte platserna (direktflyg ARN-AMS). Jag öppnar en ny browser och går in på flysas.com väljer t.ex. Belgien och gör sedan en fristående sökning, platserna hittas och verkar gå att boka... Någon som upplevt något liknande?
 
Hittade en knepig sak alldeles nyss.
Sökte anslutningsresor med SK till AMS, har befintlig EB bokning med Eva Air till BKK.
Awardfares hittar platserna och länkar till flysas.com/en/ där jag kommer ända fram till betalsteget, nu vill jag inte boka dessa separat så jag avbryter innan ifyllande av KK nr.

När jag söker via sas.se (.dk.ni.fi) så hittar den inte platserna (direktflyg ARN-AMS). Jag öppnar en ny browser och går in på flysas.com väljer t.ex. Belgien och gör sedan en fristående sökning, platserna hittas och verkar gå att boka... Någon som upplevt något liknande?
Dom blir "låsta" om du går vidare för att betala dom men inte avslutar.
Sen tar det en stund innan dom kommer tillbaka, kan vara en stund till flera timmar.
 
Toppen