Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

gnisten

Medlem
Även jag är intresserad av anledning till varför den avbokades, då jag kikar på CPH-AMS-BKK också.

Ringde idag och fick förklaringen att biljetten inte blivit "låst". Frågade då hur jag kunde välja säte i fredags men ingen tillfredställande förklaring.
Fick bara höra att det är mänskligt att göra fel och att jag kunde bokas i eco, totalt ointressant.
 
Fy fan!
Jag åker 6:e och va tvungen att ringa dagen efter jag bokat och fråga varför det fortfarande stod att biljetten inte va helt klar.
Men då hade dem "missat" att godkänna min betalning.

Dagen efter det försvann den infon och hoppas att allt är som det ska.
 

VnSensation

Ny medlem
Ringde idag och fick förklaringen att biljetten inte blivit "låst". Frågade då hur jag kunde välja säte i fredags men ingen tillfredställande förklaring.
Fick bara höra att det är mänskligt att göra fel och att jag kunde bokas i eco, totalt ointressant.

Låter riktigt surt, liknande har hänt mig när reservationen väntar handläggning ifrån EB-avdelningen.

Fy fan!
Jag åker 6:e och va tvungen att ringa dagen efter jag bokat och fråga varför det fortfarande stod att biljetten inte va helt klar.
Men då hade dem "missat" att godkänna min betalning.

Dagen efter det försvann den infon och hoppas att allt är som det ska.

Det har tagit mig allt ifrån 1 timme till 1 vecka för att få biljetter utställda. Förhoppningsvis så får du ett bekräftande mail snart!
 

Johan Gott

Medlem
Bonusprogram: Aegean Miles&Bonus
Flygbolag: Singapore Airlines
Kabinklass: Business
Avreseort: Jakarta CGK
Destination: Da Nang DAD
Enkelresa eller Tur&retur: enkel
Antal poäng (per person): 32500
Skatter&avgifter (per person): 250 kr
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): november
Bokad: augusti

Det går att boka Singapore Airlines business med Aegean nu såg jag häromdagen så passade på att boka för kommande vinterresa.

Visa bifogad bild 132733


Trevlig bokning! Har du hittat fler linjer med business-tillgänglighet på Singapore Airlines för Aegean?
 
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Thai Airways
Kabinklass: Business
Avreseort: CPH
Destination: BKK
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 82 500 (efter 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 989kr
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Jan 2023
Bokad: Juli (utresa), Augusti (hemresa)
Hur hittades tillgänglighet: SAS *A onlineverktyg efter breda datumsökningar i awardhacks
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 1

Enkelt och "lätt" i 5 steg:

1. Bokar utresan så snart jag såg tillgängligheten direkt online.
2. När tidigaste önskat hemresedatum dyker upp ringer jag in (kötid 15min 15/8 kl 09.01) och lägger till detta. Agenten ser tillgänglighet (är trevlig och verkar kompetent) och bokar, lovar biljettering inom 3-4 timmar. Samma kväll anar jag ugglor i mossen då biljetterna ej ställts ut.
3. Dagen efter ringer jag in igen (kötid 10min 16/8 kl 09.01). Ber agenten skjuta den "bokade" hemresan en dag framtill vår optimala hemresedag. Han verkar mycket intresserad av varför föregående biljetter inte ställts ut och kontaktar "bonusavdelningen" direkt medans jag väntar.
4. Efter 20 minuter ytterliggare (med hissmusik!) så återkommer han och meddelar att gårdagens biljetter "hammnat i fel kö/utanför systemet". Men att han lagt dagens bokning rätt. De nya biljetterna "lovar" han ska komma senast inom 3 dygn.
5. Klockan eftermiddag samma dag är allt biljetterat och klart. Slutet gott, allting gott!

Är det inte 90 dagar innan som gäller för att boka Thai i C eller har jag missat nått? :)
 
Toppen