Mr Basic
Medlem
Jag planerar att skriva en rapport från vår vistelse (mitten av september) i Panama City men det kan dröja några veckor.Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, KLM, AFR
Kabinklass: Business
Avreseort: UME
Destination: PTY
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 73.750 (AmEx 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 2.961 SEK
Antal HUACA: 3 (Initierade av SAS, ett brutet samtal, en hänvisning till fel nummer, en hänvisning till rätt nummer)
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Maj/Juni 2025
Bokad: Oktober 2024
Äntligen hittade jag något att applicera 2-4-1-vouchern på! Har alltid velat besöka Panamá och även om det är i början på regnperioden så kan jag leva med detGick så klart inte att boka via hemsidan, men supporten kunde lösa, med kort väntetid på samtliga 3 uppringningar, klart bättre än förut när jag ringt. Riktigt kul att få testa både KLM och Air France på long haul, dock tråkigt att KLM tar 1705kr för att boka en plats :O Air France tog inget alls för platsreservation, men alla har ju isle access på 777-300ER på KLM som jag förstår så det är inte något större problem att få en plats tilldelad, men har en förkärlek till fönsterplats. Någon som vet hur tätt inpå man kan välja, eller är det vid incheckning?
UME-ARN - SAS PLUS
ARN-AMS - KL Business
AMS-CDG - AF Business
CDG-PTY - AF Business
//
PTY-AMS - KL Business
AMS-ARN - SAS PLUS
ARN-UME- SAS PLUS
Vi flög tvärtom, KLM ut och AF hem. Vi kunde inte välja plats på ngn long haul före incheckning.