Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, KLM, AFR
Kabinklass: Business
Avreseort: UME
Destination: PTY
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 73.750 (AmEx 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 2.961 SEK
Antal HUACA: 3 (Initierade av SAS, ett brutet samtal, en hänvisning till fel nummer, en hänvisning till rätt nummer)
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Maj/Juni 2025
Bokad: Oktober 2024

Äntligen hittade jag något att applicera 2-4-1-vouchern på! Har alltid velat besöka Panamá och även om det är i början på regnperioden så kan jag leva med det :) Gick så klart inte att boka via hemsidan, men supporten kunde lösa, med kort väntetid på samtliga 3 uppringningar, klart bättre än förut när jag ringt. Riktigt kul att få testa både KLM och Air France på long haul, dock tråkigt att KLM tar 1705kr för att boka en plats :O Air France tog inget alls för platsreservation, men alla har ju isle access på 777-300ER på KLM som jag förstår så det är inte något större problem att få en plats tilldelad, men har en förkärlek till fönsterplats. Någon som vet hur tätt inpå man kan välja, eller är det vid incheckning?

UME-ARN - SAS PLUS
ARN-AMS - KL Business
AMS-CDG - AF Business
CDG-PTY - AF Business
//
PTY-AMS - KL Business
AMS-ARN - SAS PLUS
ARN-UME- SAS PLUS
Jag planerar att skriva en rapport från vår vistelse (mitten av september) i Panama City men det kan dröja några veckor.
Vi flög tvärtom, KLM ut och AF hem. Vi kunde inte välja plats på ngn long haul före incheckning.

Jag planerar att skriva en rapport från vår vistelse (mitten av september) i Panama City men det kan dröja några veckor.
Vi flög tvärtom, KLM ut och AF hem. Vi kunde inte välja plats på ngn long haul före incheckning.

Goodie, goodie! Lite OT i denna tråd, men om ni hyrde bil tar jag tacksamt emot tips, tänkte åka ut några dagar på Azuero-halvön och ta det lugnt, åker själv så behöver bara en bil där gubbe, resväska och golfbag ryms :)

Har en 2-4-1-bokning med *A. Första leg med SAS (SK) ARN-CPH som blev flyttat till att avgå tidigare. En av oss hade hellre hoppat på flyget i CPH.

Givet att det är SAS som flyttat avgången, tror ni det är omöjligt för SAS att bryta upp bokningen i två separata PNR:er för att i ena bokningen ta bort första benet?

Har en 2-4-1-bokning med *A. Första leg med SAS (SK) ARN-CPH som blev flyttat till att avgå tidigare. En av oss hade hellre hoppat på flyget i CPH.

Givet att det är SAS som flyttat avgången, tror ni det är omöjligt för SAS att bryta upp bokningen i två separata PNR:er för att i ena bokningen ta bort första benet?
Nej, omöjligt borde det inte vara. Ring in och prova.
Edit: läste för snabbt, såg inte "*A" vilket såklart ändrar premissen. Då är jag snarare ganska säker på att det inte går att ändra.

Möjligt skulle jag säga då alla i en amex vouchers bokning måste åka samma flighter och kabinklass. Att tid ändras gör inte att dessa regler upphör att gälla.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: AM
Kabinklass: Ekonomi
Avreseort: ATL
Destination: MTY
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 7500
Skatter&avgifter (per person): 886
Antal HUACA: 0
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Dec 2024
Bokad: Oktober 2024

Mycket spöktillgänglighet och surt att business inte fanns, med tanke på att inget bagage ingår. Blir att köpa till.
Kul att det går att boka Aero Mexico nu, det var inte möjligt för 1-2 veckor sedan.
Men hur blev priset 7500 poäng? Kostar väl 15k i ekonomi? Eller använde ni en voucher?

Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: KLM
Kabinklass: Business
Avreseort: ARN
Destination: CUR
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 73750 (med 2st 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 2272 SEK
Antal resenärer: 4
När (avresans tidpunkt): April 2025
Bokad: Oktober 2025
Hur hittades tillgänglighet: awardfares.com & sas.se
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja

ARN-AMS - KLM - B737-800 - Business
AMS-CUR - KLM - B777-300ER - Business

CUR-AMS - KLM - B777-300ER - Business
AMS-ARN - KLM - B737-900 - Business

Dök helt plötsligt upp en hel del KLM-business-biljetter under ett fönster den 10e Oktober, lyckades först boka en annan resa men fortsatte leta och hittade denna också. Blev att avboka den första (gick inte online men dock genom agent) och sedan boka denna. Senare under dagen verkade all tillgänglighet ha försvunnit igen. Nåväl, kändes som någon form av mirakel med fyra personer denna period (höstlov) i business :)
Höstlov i April? ;)

Toppen