Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Föräldrarnas jul- och nyårsresa (ARN-FRA-IST-PTY, PTY-BOG-BCN-FRA-ARN) har nu bokats om 3 gånger. Turkish och Avianca som har gjort justeringar på sina flighter. Alla gånger så har bokningarna uppdaterats automatiskt. Måste säga att jag är imponerad där.

Däremot så får jag lite mer och mer panik för varje dag som går - då jag inser att det blir kaos ifall den avbokas. Spänningen är olidlig.
Är i liknande sits. Har resa till BKK över nyår med SK, LH, TG och OS. Tidigare var även TK inblandade men lyckades omboka innan alliansbytet så nu känns risken något lägre. Innan alliansbytet har dock flyg blivit ändrade inställda så att resan inte längre fick ihop vid 4 tillfällen, alla gånger blev vi flyttade till ca ett dygn senare, så istället för 26/12 åker vi nu ut 31/12. Var såklart medveten om riskerna vid bokning. Hoppas att de ändrat klart nu men ja, spänningen är olidlig. :)

Föräldrarnas jul- och nyårsresa (ARN-FRA-IST-PTY, PTY-BOG-BCN-FRA-ARN) har nu bokats om 3 gånger. Turkish och Avianca som har gjort justeringar på sina flighter. Alla gånger så har bokningarna uppdaterats automatiskt. Måste säga att jag är imponerad där.

Däremot så får jag lite mer och mer panik för varje dag som går - då jag inser att det blir kaos ifall den avbokas. Spänningen är olidlig.
Har det handlat om några minuter eller flera timmar?

Vi har också en nyårsresa med Turkish och Avianca. Jag har fått två ändringar. En på 5 minuter och en som blev ändrad med 12 timmar men Avianca uppdaterade hela rutten, och allt i business som tur var :).

Bonusprogram: Hilton Honors
Hotell: Waldorf Astoria Maldives Ithaafushi
Antal nätter: 3
Antal poäng: 450.000
Antal resenärer: 2 +1 barn
När (avresans tidpunkt): November 2024
Bokad: Oktober 2024

Bevakat tillgängligheten på WA, Maldiverna nu senaste månaden och imorse dök det upp 3 nätter i direkt anslutning till de 5 nätterna vi redan hade bokat, så totalt 8 nätter nu på WA för 1 050 000p. Hotellnätterna matchar nu även med ovanstående awardflighter. Att kunna få till både flyg och hotell på poäng till Maldiverna hade jag aldrig kunnat drömma om, tack BC utan er hade det aldrig varit möjligt :)
Otroligt att få till 8 awardnätter irad på Waldorf, snyggt! Hann du köpa till transferflyget för poäng också?

Otroligt att få till 8 awardnätter irad på Waldorf, snyggt! Hann du köpa till transferflyget för poäng också?

Tack :)
Då vi var lite osäkra på om vi skulle åka eller ej pga infant drog det ut på tiden. När vi väl bestämde oss hade erbjudandet om transfer för poäng försvunnit. Får se om det kanske kommer tillbaka innan vi åker!

Toppen