Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Taggen

Medlem
Aldrig provat ngt liknande men säger nej, det går inte.
Det du kan göra är väl att splitta bokningen och avboka ditt resesällskap. Därefter (om platsen återkommer) boka ny resenär på separat bokning vilket tyvärr innebär att ytterligare voucher alt fullt poängpris krävs för den bokningen. Blir 2 separata bokningar (PNR).

Edit. Den/de som kan sånt här bättre får gärna flika in.
Det är precis så det fungerar. Det är också värt att påminna om att du heller aldrig kan slå ihop två bokningar.
 
Någon mer som fått en spökbokning när ni bokat Star Alliance via SAS online?

Har fått två st PNR'er varav den ena ser ut så här helt utan information i bagage, sätesval eller någon e-ticket.
Mest nyfiken på om någon annan fått det och dom försvunnit av sig självt eller om man ska bemöda sig att öppna chatten eller inte :)

Inga extra poäng eller skatter har dragits



Visa bifogad bild 145273
Ser ut som något som inte biljeterats klart som någon sparat på din "profil"
 
Dum fråga får dumt svar brukar det ju heta men om jag har en bokning VIE-FRA-HND, HND-FRA-VIE. Kan jag slänga på ARN-VIE-ARN också för ursprungliga poängsumman? 165k eller blir det ytterligare 24k per person?
 

eddo

Medlem
Dum fråga får dumt svar brukar det ju heta men om jag har en bokning VIE-FRA-HND, HND-FRA-VIE. Kan jag slänga på ARN-VIE-ARN också för ursprungliga poängsumman? 165k eller blir det ytterligare 24k per person?
Som @Mr Basic skriver ingen extra poängkostnad. Ett annat tips är att det ofta även är möjligt att ta bort FRA-VIE och ändra till HND-FRA-ARN (om platser finns på FRA-ARN såklart) och vice versa på utresan i efterhand
 

mackan33

Medlem
Har en bokning (award med 2-4-1) CDG-TPE-BKK med EVA, vill lägga till GOT-CDG. Lyckas ej trots gott om tillgång både via MUC och FRA. Finns det något trix…?
 

Johan Gott

Medlem
Jag har har följande bokning (som bokades i vintras):



ARN-FRA LH C

FRA-LHR LH C

LHR-HND ANA F

HND-ORD ANA F

(Chicago är destinationen)

ORD-WAW Lot C

WAW-ARN Lot C



Resan är alltså bokad med Nordamerika som destination via Japan och jag har bara betalt poängpriset för T&R till Nordamerika.



När jag öppnar resan i SAS-appen (och på SAS-hemsida) nu får jag detta meddelande:



“Sorry, something went wrong when we were processing your request. Please try again”



Såhär har det nu varit i 1,5 dygn (efter att jag dumt nog ringde kundtjänst för att be om en ANA-bokningsreferens). Ingen av mina andra bokade resor ger samma felmeddelande.





Det är inga problem att öppna resan i ”manage my booking” hos Lufthansa, ANA eller LOT.



Bör jag vara orolig för min bokning tror ni?
 

eddo

Medlem
Jag har har följande bokning (som bokades i vintras):



ARN-FRA LH C

FRA-LHR LH C

LHR-HND ANA F

HND-ORD ANA F

(Chicago är destinationen)

ORD-WAW Lot C

WAW-ARN Lot C



Resan är alltså bokad med Nordamerika som destination via Japan och jag har bara betalt poängpriset för T&R till Nordamerika.



När jag öppnar resan i SAS-appen (och på SAS-hemsida) nu får jag detta meddelande:



“Sorry, something went wrong when we were processing your request. Please try again”



Såhär har det nu varit i 1,5 dygn (efter att jag dumt nog ringde kundtjänst för att be om en ANA-bokningsreferens). Ingen av mina andra bokade resor ger samma felmeddelande.





Det är inga problem att öppna resan i ”manage my booking” hos Lufthansa, ANA eller LOT.



Bör jag vara orolig för min bokning tror ni?
Oj, förvånande att du fått igenom den bokningen. Tokyo via USA är ju knepigt även om det brukar kunna godkännas ibland men USA via Tokyo är ju ännu värre (ur SAS perspektiv, ur vårt perspektiv bättre ;) ).

Det meddelandet får jag ofta på SAS sida (framförallt under "mina bokningar"). Om allt ser bra ut när du kollar bokningen hos de andra flygbolagen hade jag chansat och hoppats att allt är ok. Inte ringt SAS då jag tror att det är stor risk att de kommer avboka resan. Jag hade för ett tag sedan en hemresa från Tokyo via New York, var tyvärr tvungen att kontakta SAS ang en ändring och det slutade med att agenten avbokade hemresan pga ej tillåten routing. Din routing är nog ännu "värre" sett till "most reasonable route" än vad min var...
 
Last edited:
Toppen