Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

DanielKif

Medlem
Du kommer tyvärr inte få tillbaks din voucher om den gått ut. Poängen får du tillbaks om de inte gått ut.

Vill inte ha tillbaka vouchern. Jag kan åka själv men vill få tillbaka de poängen jag lagt på personen. Kanske inte är möjligt att ändra.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

RhinoG

Medlem
Vill inte ha tillbaka vouchern. Jag kan åka själv men vill få tillbaka de poängen jag lagt på personen. Kanske inte är möjligt att ändra.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Sorry, jag som fattade fel. Alla ändringar räknas som ombokning. Eftersom vouchern gått ut innebär det att du får betala fullpris för resan fast du åker själv, om du gör den ändringen.
 

Mr Basic

Medlem
Vill inte ha tillbaka vouchern. Jag kan åka själv men vill få tillbaka de poängen jag lagt på personen. Kanske inte är möjligt att ändra.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Sorry, jag som fattade fel. Alla ändringar räknas som ombokning. Eftersom vouchern gått ut innebär det att du får betala fullpris för resan fast du åker själv, om du gör den ändringen.
@RhinoG har rätt men om du har en ny 2-4-1 voucher att applicera och poängen ej gått ut, så får du ju tillbaka hälften.
 
Tack, efter mycket letande så kom dessa upp och då ringde jag direkt.

Vecka 48/49 är jag där och det är första gången till asien så det ska bli riktigt spännande.

Om du nu redan varit i Japan kanske du har något tips på något man absolut inte får missa när man väl är där.
Har du det får du gärna återkomma. :)
Ahh, men då är det tidigt i december, är nog bättre tid att åka då. Det jag gillade mest i Tokyo var främst att bara gå till olika sushi-hak, äta mycket A5 wagyu samt strosa runt till olika shrines (brukade gå med en japansk kompis på kvällarna när food stallsen stängt och det är mindre folk, t ex i Asakusa). TeamLabs var också kul, om du gillar light-shows/art är det bra, ligger även nära Tsukiji market (jag hann ej med denna, får bli nästa gång). Mina resor brukar fokusera mer på mat, men många kompisar åkte på daytrips till Hakone och Kamakura.
 

RhinoG

Medlem
@RhinoG har rätt men om du har en ny 2-4-1 voucher att applicera och poängen ej gått ut, så får du ju tillbaka hälften.
Får man vara så fräck att man ställer frågan direkt till dig kanske? Du verkar ha stenkoll ;)

Om jag har en *A, två pers i en bokning, giltiga poäng och voucher och mitt sällskap vill ut - kan jag ringa in och avboka min partner, hoppas på att platsen släpps, sen ringa in och boka upp den till en ersättare istället? Utan att riskera min egen plats så att säga.

Medveten om att jag får betala ändringsavgift och ej får tillbaks *A-avgiften.
 

Mr Basic

Medlem
Får man vara så fräck att man ställer frågan direkt till dig kanske? Du verkar ha stenkoll ;)

Om jag har en *A, två pers i en bokning, giltiga poäng och voucher och mitt sällskap vill ut - kan jag ringa in och avboka min partner, hoppas på att platsen släpps, sen ringa in och boka upp den till en ersättare istället? Utan att riskera min egen plats så att säga.

Medveten om att jag får betala ändringsavgift och ej får tillbaks *A-avgiften.
Aldrig provat ngt liknande men säger nej, det går inte.
Det du kan göra är väl att splitta bokningen och avboka ditt resesällskap. Därefter (om platsen återkommer) boka ny resenär på separat bokning vilket tyvärr innebär att ytterligare voucher alt fullt poängpris krävs för den bokningen. Blir 2 separata bokningar (PNR).

Edit. Den/de som kan sånt här bättre får gärna flika in.
 

Tonton

Medlem
Aldrig provat ngt liknande men säger nej, det går inte.
Det du kan göra är väl att splitta bokningen och avboka ditt resesällskap. Därefter (om platsen återkommer) boka ny resenär på separat bokning vilket tyvärr innebär att ytterligare voucher alt fullt poängpris krävs för den bokningen. Blir 2 separata bokningar (PNR).

Edit. Den/de som kan sånt här bättre får gärna flika in.

+1 på vad du skriver. Kan inte tänka mig att det skulle fungera annorlunda.
 

RhinoG

Medlem
Tack snälla! Men jag kan alltså splitta ut min bokning, behålla min plats, och få tillbaks hälften av poängen? (Giltig voucher och giltiga poäng)
 

Rickard_O

Medlem
Någon mer som fått en spökbokning när ni bokat Star Alliance via SAS online?

Har fått två st PNR'er varav den ena ser ut så här helt utan information i bagage, sätesval eller någon e-ticket.
Mest nyfiken på om någon annan fått det och dom försvunnit av sig självt eller om man ska bemöda sig att öppna chatten eller inte :)

Inga extra poäng eller skatter har dragits



1692802043261.png
 
Toppen