Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Jag och min tjej ska till Bali i december och jag har idag endast bokat resan ner till Bali med Singapore Airlines då hembiljetterna inte släppts än.
Jag lyckades hitta två st first från Amsterdam via Singapore. Vi flyger vid 10:25 från Amsterdam och problemet är att jag varken hittar morgon flyg från Göteborg eller bra kvällsflyg dagen innan. Jag hittar bara morgon flyg dagen innan med världens längsta stop :( Kan jag boka hemvägen till Göteborg fast jag påbörjar resan i Amsterdam? dvs om jag bokar eget flyg till Amsterdam.
Det borde gå bra, det faller inom kriterierna för en godtagbar open jaw

Tror ni ens att Tallin godkänner att man flyger dagen innan och mellan landar i

Ok ;) får ringa dom på måndag och hoppas dom även släppt några bra biljetter hem.
Det är ok om stoppet i Amsterdam är max 24h (då heter det layover), är det mer så är det en stopover vilka inte är tillåtna på eurobonusbiljetter

Det är ok om stoppet i Amsterdam är max 24h (då heter det layover), är det mer så är det en stopover vilka inte är tillåtna på eurobonusbiljetter

Ok, det finns en flyg som går 06:00 från Göteborg och är framme 13:55 i Amsterdam dagen innan. dvs, cirka 19-20 timmar innan avgång.
Menas detta att det är ok då?

Tack!
Fanns tyvärr inte morgon flyg samma dag. Sas hade bättre tider dagen innan. Dock har sas inte släppt dom än. Får vänta och se :)
Om ni inte nödvändigtvis måste flyga i Business från GOT-AMS så har du följande alternativ den 20/12;

• 11:50 – 13:40 (01h 50m)
    Avgångstid 11:50 ankomsttid 13:40 (01:50:00) timmar
    Göteborg GOT – München MUC
    Flygning LH 2429 | Airbus A319
    Trafikeras av Lufthansa
  • Transferflygplats München MUC
    Tid mellan flyg 01h
  • 14:40 – 16:15 (01h 35m)
    Avgångstid 14:40 ankomsttid 16:15 (01:35:00) timmar
    München MUC – Amsterdam AMS

Har nämligen letat anslutning från Göteborg själv för att hinna med SQ:s från AMS-SIN i 1:a klass fast några dagar tidigare. Har dock haft otur idag när jag ringt till Tallin. 3 ggr har samtalet brutits (från deras sida) och jag har blivit hängande och de har ej ringt upp igen. Har suttit hur många timmar som helst i telefonkö och hann aldrig fram innan de stängde idag för att slutföra min bokning. :(

Har två separata bokningar till Thailand med familjen där min fru och dotters hemresa var preliminär då jag väntat/hoppats på att fler biljetter skulle släppas på min och mitt andra barns rutt. Dock har det inte hänt än och just nu finns inga bra alternativ.
Vi åker den måndag den 13e januari och min tanke är att boka av deras hemresa och boka på något när vi är borta med en ny check (Thai brukar släppa ett antal platser någon/några dagar innan) men fredag den 10e har jag möte hela dagen och kan inte ringa Tallin. Kan SAS kundtjänst boka av hemresan under helgen eller ska jag satsa på att göra det på torsdag?
Bumpar denna.

Toppen