Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Mitt sista ben (SIN-DPS) på resan CPH-LHR-SIN-DPS fick nytt flightnummer för ca 2 veckor sedan.
När jag kollade bokningen på Singapore Airlines hemsida så står det reserved på den flighten. Ska jag sitta lugnt i båten eller är det något jag måste ta tag i?
Allt ser ok ut i SAS-appen.
Sen i SQ-appen står det booking confirmed och ticketed vilket inte deras hemsida säger?
37ea21498b0c7e380e4978eabb234168.jpg
a74d9a1f023a409835812c36a2076b29.jpg

Mitt sista ben (SIN-DPS) på resan CPH-LHR-SIN-DPS fick nytt flightnummer för ca 2 veckor sedan.
När jag kollade bokningen på Singapore Airlines hemsida så står det reserved på den flighten. Ska jag sitta lugnt i båten eller är det något jag måste ta tag i?
Allt ser ok ut i SAS-appen.
Sen i SQ-appen står det booking confirmed och ticketed vilket inte deras hemsida säger?
37ea21498b0c7e380e4978eabb234168.jpg
a74d9a1f023a409835812c36a2076b29.jpg

Logga in på SAS.se och gå till bokiningen. Om du inte får något rött felmeddelande där så är det lungt. Jag fick dock åxå ändrat flightnummer sin-dps och var tvungen att ringa Tallin och få biljetten biljetterad på nytt. Detta framgick tydligt hos SAS när jag gick in på bokningen.

3fc3f258dfead80d4d7831d226fa14c7.jpg

Ursprunglig bokning:

Bonusprogram
: SAS Eurobonus
Flygbolag: SK, SQ, OZ
Kabinklass: Plus, First, Suites, Business
Avreseort: ARN
Destination: GMP
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 112 500
Skatter&avgifter (per person): 2474 SEK
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): aug 2020
Bokad: sept 2019

ARN-LHR: SK Plus
LHR-SIN: SQ First B777
SIN-PEK: SQ gamla Suites A380
PEK-GMP: OZ Business

ICN-PEK: OZ Business
PEK-SIN: SQ gamla Suites A380
SIN-LHR: SQ gamla Business A380
LHR-ARN: SK Plus

map

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

map

Ändring av mig:
SIN-LHR-ARN med SQ Business och SAS Plus är ändrad till SIN-FRA-ARN med SQ First på B777 och LH Economy på A320.

Ändring av Singapore airlines:
LHR-SIN med SQ First på B777 är ändrad till SQ:s nya Suites på A380 tack vara byte av flygplan på den rutten under sommarmånaderna.

Ändringarna ger följande:

Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SK, SQ, OZ, LH
Kabinklass: Plus, Suites, First, Business,
Avreseort: ARN
Destination: GMP
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 112 500
Skatter&avgifter (per person): 2474 SEK
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): aug 2020
Bokad: sept 2019, ombokad jan 2020

ARN-LHR: SK Plus
LHR-SIN: SQ nya Suites A380
SIN-PEK: SQ gamla Suites A380
PEK-GMP: OZ Business

ICN-PEK: OZ Business
PEK-SIN: SQ gamla Suites A380
SIN-FRA: SQ First B777
FRA-ARN: LH Economy

map

map

- Ändring av Singapore airlines:
LHR-SIN med SQ First på B777 är ändrad till SQ:s nya Suites på A380 tack vara byte av flygplan på den rutten under sommarmånaderna.

Varför byter dom plan bara så? Antar att det inte är så i vinter också?

Se detta, några inlägg ovanför ditt:

Vänligen ställ INGA FRÅGOR i den här tråden.
Vill ni diskutera om bokade bonusresor så har vi en tråd för detta där dessa diskussioner ska postas.
Diskussion om bokade Award-bokningar | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Finns säkert 100 olika anledningar till varför det kan ske, men du kan nog utgå ifrån att det är "due to operational reasons".

Har två separata bokningar till Thailand med familjen där min fru och dotters hemresa var preliminär då jag väntat/hoppats på att fler biljetter skulle släppas på min och mitt andra barns rutt. Dock har det inte hänt än och just nu finns inga bra alternativ.
Vi åker den måndag den 13e januari och min tanke är att boka av deras hemresa och boka på något när vi är borta med en ny check (Thai brukar släppa ett antal platser någon/några dagar innan) men fredag den 10e har jag möte hela dagen och kan inte ringa Tallin. Kan SAS kundtjänst boka av hemresan under helgen eller ska jag satsa på att göra det på torsdag?

Jag och min tjej ska till Bali i december och jag har idag endast bokat resan ner till Bali med Singapore Airlines då hembiljetterna inte släppts än.
Jag lyckades hitta två st first från Amsterdam via Singapore. Vi flyger vid 10:25 från Amsterdam och problemet är att jag varken hittar morgon flyg från Göteborg eller bra kvällsflyg dagen innan. Jag hittar bara morgon flyg dagen innan med världens längsta stop :( Kan jag boka hemvägen till Göteborg fast jag påbörjar resan i Amsterdam? dvs om jag bokar eget flyg till Amsterdam.

Toppen