Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: All Nippon Airways, Singapore Airlines och Air China
Kabinklass: First & Business
Avreseort: Frankfurt, retur London
Destination: Jakarta (CGK)
Enkelresa eller Tur&retur: Tur/Retur
Antal poäng (per person): 112.500 (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 1.875 kr
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): December -19
Bokad: Juni, ombokad Augusti -19

map


Utresa i juldagarna, hemresan i mitten på januari. Inte helt lätt att hitta platser, särskilt inte i First. Jakarta inte själva resmålet utan kommer att boka separata biljetter framöver. Positioneringen Stockholm - Frankfurt och London - Stockholm har jag bokat separat med SAS +.

Frankfurt - Tokyo: NH First
Tokyo - Beijing: NH Business
Beijing - Singapore: SQ First
Singapore - Jakarta: SQ First
Jakarta - Singapore: SQ First
Singapore - Beijing: SQ First
Beijing - Tokyo: CA Business
Tokyo - London: NH First

Var hittade du tillgänglighet SIN-PEK och PEK-SIN?
 

Jonas C

Medlem
Hos Tallinn, eller med KrisFlyer
Är tillgängligheten på KrisFlyer verkligen pålitlig? De visar fler platser i Saver till sina medlemmar än hos partners.

Miles&More är annars mer pålitligt då det är samma tillgänglighet som visas där som EB kan boka. PEK-SIN i First syns bland annat. Däremot visas inte First på LHR-SIN som SAS kan boka.
 

P-L

Medlem
Behövde du betala avbokningsavgiften då? Eller är det ”öppet köp” på awards också?

Öppet köp 24h! Tallinn hänvisade till att jag var tvungen att ringa tillbaka till dem men när jag ringde vanliga kundtjänst på kvällen så löste agenten det utan problem (hon varnade dock att det eventuellt kunde bli strul då hon inte visste hur man hanterade vouchers men den dök upp fint på hemsidan).
 

Canadien

Medlem
Är tillgängligheten på KrisFlyer verkligen pålitlig? De visar fler platser i Saver till sina medlemmar än hos partners.

Miles&More är annars mer pålitligt då det är samma tillgänglighet som visas där som EB kan boka. PEK-SIN i First syns bland annat. Däremot visas inte First på LHR-SIN som SAS kan boka.
Just på den sträckan skulle jag gissa att det är hyffsat likt vad Eurobonus kan boka, men på de flesta andra sträckor ger den inte så mycket info nej.
 
Är tillgängligheten på KrisFlyer verkligen pålitlig? De visar fler platser i Saver till sina medlemmar än hos partners.

Miles&More är annars mer pålitligt då det är samma tillgänglighet som visas där som EB kan boka. PEK-SIN i First syns bland annat. Däremot visas inte First på LHR-SIN som SAS kan boka.

Hur ser SIN-PEK ut den 4 januari 2020? Kan tyvärr inte kolla själv på LHs hemsida :-/
 

squeezen

Medlem
Är tillgängligheten på KrisFlyer verkligen pålitlig? De visar fler platser i Saver till sina medlemmar än hos partners.

Miles&More är annars mer pålitligt då det är samma tillgänglighet som visas där som EB kan boka. PEK-SIN i First syns bland annat. Däremot visas inte First på LHR-SIN som SAS kan boka.
I expertflyer på PEK-SIN eller tvärtom så är F8 minst 2 awards också. I alla fall stämde det överrens med 10 datum i januari när jag fick tillgänglighet av Tallinn och sedan kikade i EF
 

DeJuWa

Medlem
Det blev lite annat ;-)
CPH-SIN SQ F
SIN-BKK TG C
BKK-AKL TG C

Paid: Emirates F Christchurch-Sydney

SYD-BKK TG F
BKK-FRA TG F
FRA-CPH LH C

Tyvärr gick det inte att få till ANA’s nya The Suite då jag inte hinner med connection till AKL för att vara framme torsdag. Men för den som vill, så finns det 1 plats med NH212 på tisdag den 13 aug LHR-HND med nya The Suite.

Och nu till en ny ”omröstning”:

OPTION (1)
CPH-FRA LH C A320
FRA-BKK TG F A380
BKK-SYD TG F B747

SYD-AKL LATAM C B787
AKL-SYD LATAM C B787

SYD-BKK TG F 747
BKK-FRA TG F A380
FRA-CPH LH C A320

OPTION (2)
CPH-SIN SQ F B777
SIN-BKK TG C B777
BKK-AKL TG C B787

CHC-SYD EK F A380

SYD-BKK TG F 747
BKK-FRA TG F A380
FRA-CPH LH C A320

Option 2 har SQ F och EK F, MEN längre flygning m TG C till AKL. Och TGs massage på spa:et är inte heller helt fel.
 

Canadien

Medlem
Jag hade tagit 2, nu är väl detta inom ett par månader så du kan ju hoppas på att TG inte tar bort F på dina rutter :) Blev själv av med BKK-CDG nyligen då de ändrade från 380 till 777....
 
Toppen