Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Du skriver PVG, menar du det eller PEK. Mig veterligen är PVG inte möjligt boka i F då den bla köra med nya A380 suites.

Jag kollade PVG-SIN med nya suites på Singapore Airlines hemsida och där var det god tillgång. Nu ska jag låta osvuret vara bäst, via M&M kunde man boka first med 777:an, och jag kan ha drömt att det swishade förbi en plats med nya suites.

Från solstolen på Hilton Malta så bokades äntligen en bra resa över jul och nyår till Saigon. Var lång kö imorse men det var det värt!

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, THAI, Singapore, Lufthansa
Kabinklass: 7 flyg i C och 1 i ECO
Avreseort: Stockholm ARN
Destination: Saigon SGN
Enkelresa eller Tur&retur: Tur/Retur
Antal poäng (per person): 82.500
Skatter&avgifter (per person): ca 2.200
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): December -19
Bokad: Augusti -19

ARN-CDG - SAS Plus
CDG-BKK - THAI Business
BKK-SIN - SQ Business
SIN-SGN - SQ Business

SGN-BKK - THAI Economy
BKK-PEK - THAI Business
PEK-FRA - LH Business
FRA-ARN - LH Business

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Edit: Visst är det inget jag behöver tänka på med visum i PEK när jag mellanlandar i 5 timmar? Ska inte lämna flygplatsen.

Inga problem, inget visum behövs då du flyger vidare till tredje land vilket gör att du inte behöver visum om du stannar i Beijing kortare än 72 timmar. Lämnar du dessutom inte transitområdet så är det ännu lugnare. Du kan alltså om du vill lämna flygplatsen med 5 timmar är inte så mycket dock.

EDIT: Lista av kinesiska städer som tillåter upp till 72/144 timmars visumfri transit | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Inga problem, inget visum behövs då du flyger vidare till tredje land vilket gör att du inte behöver visum om du stannar i Beijing kortare än 72 timmar. Lämnar du dessutom inte transitområdet så är det ännu lugnare. Du kan alltså om du vill lämna flygplatsen med 5 timmar är inte så mycket dock.

EDIT: Lista av kinesiska städer som tillåter upp till 72/144 timmars visumfri transit | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Det är väl ändå 144h i Beijing?

En liten fråga: Vilken rutt väljer man:

Alt 1:
CPH-FRA LH C a320
FRA-HND ANA F b777
NRT-BKK TG F a380
<— övernattning i BKK —>
BKK-AKL TG C b787-9 (nya C)

Alt 2:
CPH-FRA LH C a320
FRA-HND ANA F b777
HND-AKL NZ C b787-9

Alt 3:
CPH-FRA LH C a320
FRA-BKK TG F a380
BKK-AKL TG C b787-9 (nya C)

Kan ju även poppa upp något m SQ F närmare.

Det blev lite annat ;-)
CPH-SIN SQ F
SIN-BKK TG C
BKK-AKL TG C

Paid: Emirates F Christchurch-Sydney

SYD-BKK TG F
BKK-FRA TG F
FRA-CPH LH C

Tyvärr gick det inte att få till ANA’s nya The Suite då jag inte hinner med connection till AKL för att vara framme torsdag. Men för den som vill, så finns det 1 plats med NH212 på tisdag den 13 aug LHR-HND med nya The Suite.

Det blev lite annat ;-)
CPH-SIN SQ F
SIN-BKK TG C
BKK-AKL TG C

Paid: Emirates F Christchurch-Sydney

SYD-BKK TG F
BKK-FRA TG F
FRA-CPH LH C

Tyvärr gick det inte att få till ANA’s nya The Suite då jag inte hinner med connection till AKL för att vara framme torsdag. Men för den som vill, så finns det 1 plats med NH212 på tisdag den 13 aug LHR-HND med nya The Suite.
Är det via ANAs site man hittar SQ first?

Lyckades boka denna igår för 2 personer:

CPH-LHR SAS Plus
LHR-HND NH First, (NH212, The Suite)
HND-FRA LH First (B747)
FRA-CPH LH Business

Dock så frugan tvärnej till bara två dagar i Tokyo så blev till att avboka igen på kvällen :(

Behövde du betala avbokningsavgiften då? Eller är det ”öppet köp” på awards också?

Toppen