Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Cebu Pacific bestämde sig för att avsluta alla flighter till och från Guam från 7e December vilket innebar att jag behövt köpa dyra revenuebiljetter med United. Därför gjordes planerna om och det blir nu Burma som första destination istället. Som tur var gick Cebu även med att återbetala en annan bokning jag gjort till Brunei som kördes ihop av Guamflyget.

Hade redan blivit snuvad på förstaklass av Asiana men de har i alla fall låtit mig behålla platserna i de gamla First-sätena.

Lågprisbiljetter med Air Asia bokas RGN-KUL-MNL och MNL-PPS-MNL separat.

Är ganska nöjd ändå att fått till åtta ben i business under peak season.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: LH, OZ, TG, TG, TG, SQ, TK, TK
Kabinklass: Business
Avreseort: ARN
Destination: RGN, hem från MNL
Enkelresa eller Tur&retur: T/R Open Jaw
Antal poäng (per person): 82500 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 1950:-
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): December 2019
Bokad: Januari 2019 (Senast ombokad Juli 2019)

ARN-FRA LH803
FRA-ICN OZ542
ICN-TPE TG635 (Fifth Freedom!)
TPE-BKK TG633
BKK-RGN TG305

MNL-SIN SQ919
SIN-IST TK55
IST-ARN TK1793

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

ICN-BKK (med tekniskt stopp i TPE) ska gå att boka som ett leg. Vet inte om du vet det, eller agenten inte visste det men nu med tanke på du skrivit ut två flightnummer så tolkar jag det bokats som två ben?

ICN-BKK (med tekniskt stopp i TPE) ska gå att boka som ett leg. Vet inte om du vet det, eller agenten inte visste det men nu med tanke på du skrivit ut två flightnummer så tolkar jag det bokats som två ben?
"Det beror på". För att kunna boka som ett ben så måste det finnas tillgänglighet på flighten ICN-BKK. Det kan mycket väl vara så att platser släpps enbart på ICN-TPE och TPE-BKK var för sig, men inte på hela sträckan.

Jag har en bokning till Male med Turkish, försöker routa genom singapore. Det finns två tur och retur mellan singapore och stockholm. Men vilket jäkla bolag flyger mellan singapore och male? Måste man köpa biljetter eller finns det något bolag som flyger där inom Star Alliance?

Bonusprogram: EuroBonus
Flygbolag: Lufthansa
Kabinklass: Business-First-First-Business
Avreseort: Arn
Destination: Bcn via Ord
Enkelresa eller Tur&retur: Open jaw
Antal poäng (per person): 87 500 (2st 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 1 782kr
Antal resenärer: 3
När (avresans tidpunkt): juli 2019
Bokad: juli 2019

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Hej... vill du lägga ut texten lite om denna bokningen, för jag får inte ihop det.

Hur bokade du den? Nätet eller Tallin?
Kan du lägga upp flighter också.

Får inte ihop det med "most reasonable routing" eller om "open jaw" är i två olika awardzoner.

Edit:
Är det så att det är ORD som är destinationen och BCN avslutar resan? Det verkar mer rimligt när jag tänker till...

Är det så att det är ORD som är destinationen och BCN avslutar resan? Det verkar mer rimligt när jag tänker till...
Det är väl som du skriver en ”reverse open jaw” med destination ORD och andra hemma-käken är BCN... Annars får jag heller inte ihop det :)

Toppen