Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Stockholm- Istanbul 17:35 - 23:05
Istanbul- Ho chi Minh 02:25-10:45
Ho Chi Minh - Istanbul 21:30 - 04:35
Istanbul- Stockholm 09:05-10:45

Hemvägen är perfekt för oss. Bara att lägga sig och slagga direkt. Ditvägen inte superkul.

Flög samma i höstas med familjen som Business och EBG. Frågade i loungen på hemvägen och fick ett vil/sovrum perfekt lugnt och skönt sov nån timme och duschade.

Haha, där ser man, jag tänkte tvärtom :D
4,5 tim i Istanbul den tiden på dygnet, usch. :p
Tackar. :)

Jo fast det är lokal tid. För ”oss” så är klockan närmare lunch när vi landar. Förhoppningsvis utvilade med frulle i magen. Ska nog gå bra :)

Men släpper thai biljetter senare de datumen så kniper jag dem ;)

Haha, där ser man, jag tänkte tvärtom :D
4,5 tim i Istanbul den tiden på dygnet, usch. :p
Tackar. :)

Vi flög liknande fast till Kuala Lumpur från IST istället men ungefär samma tid ut from Istanbul. Inga problem med ungarna, de underhöll spmig loungen och somnade som stockar på planet o sov större delen av flighten. Skönt ;)
Tyckte Turkish hade mkt bra business på long haul.
Dessutom har de ju grymma business-säten intra europe om man får rätt kärra ner från arlanda.

Du har rätt i det, jag har tänkt den saken också. Men denna är ju enligt reglerna OK men ja väldigt "backtrack"

Du kan ju lägga in ett ben i ekonomi någonstans, kanske Visby-Arlanda så att det blir open jaw i början. Då går det ju inte att boka online, och de brukar tillåta ben för ben. Sedan ringer du in inom 24h och tar bort ekonomibenet eller byter till business om det var ett ben du ville ha kvar.

SAS påhitt att de inte söker "ben för ben" på bonusresor längre i Tallinn är ju hopplöst. Lyckades göra denna online istället och tänkte ringa SAS idag och påvisa hur idiotiskt det blir när man kommer på dumma regler.

Finns massa tillgänglighet om man söker ben för ben och ingen konstig omväg alls.

Bonusprogram
: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa och Air China
Kabinklass: Business
Avreseort: ARN
Destination: DXB
Enkelresa eller Tur&retur: Tur & retur
Antal poäng (per person): 105 000 (en 2-4-1 voucher använd)
Skatter&avgifter (per person):1563 SEK
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Maj 2019
Bokad: Maj 2019

Flighter:
ARN-FRA - Lufthansa - A320Neo - Business
FRA-DXB - Lufthansa - A330-300 - Business
DXB-PEK - Air China - A330-200 - Business
PEK-ARN - Air China - A330-300 - Business

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Enda sättet att lösa det hos Tallin är att se till att stt är mixed class då går det för dem att söka ben för ben.. Iaf för några veckor sen men reglerna ändras ju på daglig basis.

Har två enkelresor med SAS, ARN-PEK och PVG-ARN. Eftersom man får betala 60% av poängpriset för enkel, går det att slå ihop dessa för att återfå 24k eb-poäng? Båda flygen är rena SAS bokningar och i businessclass bokad med flypremium.

Toppen