Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Hur mycket kostar det att lägga till ben i efterhand? Det klassas som ombokning antar jag? Funderar på att boka det långa benet som går att boka själv via SAS Star Award-sidan och sedan ringa in och lägga till ben inrikes i USA med United (ekonomi).
150:- per person, kanske mer om du inte är EBD

Då var sommarens äventyr inbokad.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: LH C, LH C, BR C, SQ C, SQ C, SK Plus
Kabinklass: Business och SK Plus
Avreseort: ARN
Destination: Taipei och Kuala Lumpur
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (totalt): 72 500 (inkl 1st 2-4-1)
Skatter&avgifter (totalt): ca 1500 kr
Antal resenärer: 1 vuxna
När (avresans tidpunkt): Juli 2019
Bokad: April 2019

Kommer stanna i Taipei några dagar och sedan vidare på en ännu inte köpt revenue biljett till KUL.
Tar gärna emot tips på saker att göra i Shanghai(ett dygn), Taipei och Kuala Lumpur.
Skall försöka få tag på en LH F när det närmar sig.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Precis hemkommen från Taipei. Kan inte säga att staden vinner några priser för att vara vacker men gillar man mat och dryck så är det bra.
Nattmarknader är bra för att äta billigt ocj testa en massa kul lokal mat. Jag var på 5 olika, gillade nog Rahoe bäst men även Ningxia och Shi Da var bra. Shilin är den mest kända men mest turister och kändes dyrare och sämre.

Om du gillar öl så händer mycket bland lokala bryggerier. Mikkeller kör en hel del lokalt på sina barer men gillade också Craft Beer Taproom (också bra barmat)

För cocktails så är Ounce grymt för klassiska drinkar (lite halvgömt men spana efter retro super mario spel). Sidebar i samma område är också riktigt bra, de har också en halvhemlig ginbar längst bak.

Och glömde också att tipsa om Palais om du gillar fine dining, kinesisk tresjärnig restaurang som är värd ett besök (har beskrivit den mer utförligt i michelin-tråden)

Hur mycket kostar det att lägga till ben i efterhand? Det klassas som ombokning antar jag? Funderar på att boka det långa benet som går att boka själv via SAS Star Award-sidan och sedan ringa in och lägga till ben inrikes i USA med United (ekonomi).

Precis hemkommen från Taipei. Kan inte säga att staden vinner några priser för att vara vacker men gillar man mat och dryck så är det bra.
Nattmarknader är bra för att äta billigt ocj testa en massa kul lokal mat. Jag var på 5 olika, gillade nog Rahoe bäst men även Ningxia och Shi Da var bra. Shilin är den mest kända men mest turister och kändes dyrare och sämre.

Om du gillar öl så händer mycket bland lokala bryggerier. Mikkeller kör en hel del lokalt på sina barer men gillade också Craft Beer Taproom (också bra barmat)

För cocktails så är Ounce grymt för klassiska drinkar (lite halvgömt men spana efter retro super mario spel). Sidebar i samma område är också riktigt bra, de har också en halvhemlig ginbar längst bak.

Och glömde också att tipsa om Palais om du gillar fine dining, kinesisk tresjärnig restaurang som är värd ett besök (har beskrivit den mer utförligt i michelin-tråden)

Fel tråd mina herrar, ställ frågor och diskutera här istället så vi håller tråden ren till det är till för

Sommarsemestern bokad, efter några år med roadtrips blir det sol i Asien igen!

Flygbolag: SAS (finns de ännu kvar då?) Singapore Airlines
Kabinklass: Plus/ Business / First
Avreseort: Arlanda
Destination: Hong Kong, Hem från Manila
Enkelresa eller Tur&retur: Retur
Antal poäng (per person): 97500 inkl 2-4-1 voucher
Skatter&avgifter (per person): 2007.- per pers
Antal resenärer: Två
När (avresans tidpunkt): Augusti 2019
Bokad: April 2019

ARN-CPH-LHR SAS, Plus
LHR-SIN Singapore Airlines A380, Business
SIN-HKG Singapore Airlines A380, Business
MNL-SIN Singapore Airlines B777, Business
SIN-CPH Singapore Airlines B777 First
CPH-ARN SAS, Plus

97500 poäng? Hur lyckades du med det? Borde det inte vara 112500 i och med "F" på sträckan SIN-CPH? Eller har jag missat ng?

Hallå, sett en del bokningar med Turkish men jag har svårt att se business mellan ARN och IST? Använder awardfares.

Hallå, sett en del bokningar med Turkish men jag har svårt att se business mellan ARN och IST? Använder awardfares.

Turkish är luriga på denna rutt. Även IST-LHR/LGW.

Married segments. Ibland, med betoning på ibland, går det att se på SAS hemsida, men allt som oftast måste du ringa in.

Detta förutsätter alltså att du inte har Istanbul som slutdestination...

Flygbolag: Turkish Airlines
Kabinklass: Business Class
Avreseort: Stockholm
Destination: Ho Chi Minh
Enkelresa eller Tur&retur: Retur
Antal poäng (per person): 247500 tot plus två 2-4-1 voucher
Skatter&avgifter (per person): 3883 totalt
Antal resenärer: Två vuxna och ett barn
När (avresans tidpunkt): 31:a jan
Bokad: 2019-05-07

Vinterresan bokad! Vi tänkte testa Phu quoc (inrikes bokar vi separat).
Hade ögonen på en open jaw till Bangkok på ditresan med Swiss men den försvann för ett par dagar sen LTyvärr inte optimala flygtider dit.
Först kunde Tallin inte boka resan åt mig då tydligen Turkish inte godkänner retur-biljetter bokade med bonus (?). Lät lite märkligt men hon tryckte på några knappar så gick det till slut iaf.
Slapp avgifter då resan inte gick att boka online (två vouchers).

Turkish business blir säkert skitbra! Aldrig testat och min erfarenhet i ett business-säte är högst begränsat.
Andra bonusresan bokad iaf tack vare det här forumet! Nu börjar sökandet efter resa till nästa sommar :)

Får man fråga hur flygtiderna ser ut (har själv funderat på SGN som framtida award-resa)? :rolleyes: :)

Toppen