Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

Var idag på Johan P Malmö. Dining by Amex.
Nu får man ej välja utan de är en förutvald meny som endst är ett alt. Den kan säkert variera dagligen?

Meny idag
Förrätt: sparris soppa med pilgrims mussla. Den var riktigt fin.

Huvudrätt: Röding med sommar primörer med hummer sås. Den var också bra även om jag är mer en kött männsika.

Gott vin intogs med.

IMG_20220613_174700.jpg
IMG_20220613_180424.jpg

Var idag på Johan P Malmö. Dining by Amex.
Nu får man ej välja utan de är en förutvald meny som endst är ett alt. Den kan säkert variera dagligen?

Meny idag
Förrätt: sparris soppa med pilgrims mussla. Den var riktigt fin.

Huvudrätt: Röding med sommar primörer med hummer sås. Den var också bra även om jag är mer en kött männsika.

Gott vin intogs med.

Visa bifogad bild 130135Visa bifogad bild 130136
Men vad faan! DET är INTE okej!

Det här greppet gör mig förbannad! Varför i h-e ska man inte kunna välja själv på à la carten? Nu blev jag skitsur. Då kan man ju likaväl gå på Donken. ;(

Håll er långt borta från Spanjorskan. Åt middag där ikväll med kollegorna (ej dining by Amex). Vi beställde deras "Fiesta" med spädgris som huvudrätt. Hade bord kl 19 och det dröjde till kl 20.05 innan charkuterierna serverades. Ytterligare 30 minuter innan första tapasrätten serverades. Kl 21 serverades spädgrisen tillsammans med resterande tapas och kl 2130 hetsade personalen om sista beställning innan stängning kl 22. Dryckesbeställningar glömdes bort och gästerna vid bordet bredvid som anlände senare än oss fick sin mat tidigare.

En av kollegorna var tvungen att lämna kl 21 för att hämta barnen och kunde inte äta hela "Fiestan". Fullt pris debiterades, ingen ursäkt från personalen. Jag beställde en clubsteak då jag inte var så sugen på spädgris. Väldigt seg, torr och senig köttbit. Definitivt inte värd 385kr. Serverades dessutom utan tillbehör.

Summa summarum en restaurang som jag inte skulle besöka igen. Inte ens om det var gratis (som i fallet med Dining by Amex).

Käkade på Hötorget idag, var väl inte helt nöjd.
Förrätten skinka var precis skinka, frågade servitören om det inte hade varit trevligare med lite oliver, flingsalt, olivolja, bröd och kanske ngn ost...
Han höll med och skulle ta det med in till köket..

Huvudrätten, ngn kyckling variant med grillad sallad...... Jag vill påstå att Ramsay totalt dissade grillad sallad i ett avsnitt? Ngn kan säkert bekräfta eller rätta mig.
Visst det funkade men inte var det bra, jag förväntar mig lite mer
Priserna om jag betalat var inte billigt

Attachments

• IMG20220615180541.jpg
    IMG20220615180541.jpg
    65,5 KB · Visningar: 233
  • IMG20220615184226.jpg
    IMG20220615184226.jpg
    73,1 KB · Visningar: 236
Testade Paraden kvarterskrog på Östermalm igår via Dine by Amex. Toast Pelle Janzon och Entrecôte med klassiska tillbehör. Rätt trevlig krog med bra service, och maten var helt okej om än inte något speciellt. Var fritt att välja bland alla rätter från à la carte menyn. Fullgott substitut när Nybrogatan 38 är fullbokad.
20220615-195846.jpg

20220615-202053.jpg

Vilken av restaurangerna i dining by amex erbjudandet som är aktivt nu skulle ni säga är bäst enligt er? Har testat Paraden och tyckte den inte var mer än OK. Inte jättesugen på någon direkt av dem som erbjuds... Hötorget och Spanjorskan verkar ju gå bort. Var sugen på Villa Godthem men den är inte med i denna runda.

Vilken av restaurangerna i dining by amex erbjudandet som är aktivt nu skulle ni säga är bäst enligt er? Har testat Paraden och tyckte den inte var mer än OK. Inte jättesugen på någon direkt av dem som erbjuds... Hötorget och Spanjorskan verkar ju gå bort. Var sugen på Villa Godthem men den är inte med i denna runda.
Har inte testat alla men tycker Nybrogatan 38 är väldigt bra för att falla inom kategorin kvarterskrog.

Toppen