Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

Henrik_B

Medlem
Bästa ostronen på marknaden. Snackade med en kypare på en krog i Paris för ett tag sedan och han sa "Gillardeau vinner alltid bästa ostronet i Frankrike. Förutom ett år - det var året de inte tävlade". Mina favoriter av franska ostron.



När det gäller Pas D'art har jag bara varit besviken tyvärr, detta efter flertal besök. Senast var det dock en trevlig Italiensk kypare som var riktigt vass. Hade jobbat på Michelinkrog i London och träffat en Svenska och flyttat till Stockholm. Brasserie Gruppen har ett par bra ställen men just Pas D'Art är nog inte ett av dem. Det är dock väldigt snyggt där inne - För oss kommer det blir nog Riccordi eller Zink för att utnyttja detta erbjudande.

Måste varit samma, trodde han var spanjor, riktigt duktig. Man ska ju inte outa namn här men det började på "R". F.ö. är Grebbestads även mina favoriter, med Gillardeau som trolig tvåa.
 

Dbodenfo

Medlem
Vilka är dem som är bra?

Restauranger eller Ostron?
Brasserie Gruppen äger både Ricordi och Prinsen. Båda skulle jag säga är bra.

De bästa plockas i Bohuslän, utanför Grebbestad/Fjällbacka.
Sedan testade jag irländska för några veckor sedan. Fick inte med mig sorten, men de var riktigt, riktigt bra.
Håller med Skotska ostron är också riktig mumsiga. Men våra svenska västkustars Gigas är bäst. Merroire runt Grebbestad är mina favoriter. Dock har Klemmings Ostron seglat upp och kan rekommenderas.

Måste varit samma, trodde han var spanjor, riktigt duktig. Man ska ju inte outa namn här men det började på "R". F.ö. är Grebbestads även mina favoriter, med Gillardeau som trolig tvåa.

Ja tror det var samma. Svårt att få tag på i landet - men Kumamoto Ostron antigen från Portland, Oregon eller Japan är också riktigt bra.
 
Restauranger eller Ostron?
Brasserie Gruppen äger både Ricordi och Prinsen. Båda skulle jag säga är bra.


Håller med Skotska ostron är också riktig mumsiga. Men våra svenska västkustars Gigas är bäst. Merroire runt Grebbestad är mina favoriter. Dock har Klemmings Ostron seglat upp och kan rekommenderas.



Ja tror det var samma. Svårt att få tag på i landet - men Kumamoto Ostron antigen från Portland, Oregon eller Japan är också riktigt bra.
Tänkte restauranger, otydligt formulerat från min sida. Är Villa Godthem något att ha?
 

Dbodenfo

Medlem
Tänkte restauranger, otydligt formulerat från min sida. Är Villa Godthem något att ha?
Väldigt längesedan jag var där - och då under andra ägare. Men det ligger ju bra - fun fact är att jag var på en tidig sommar promenad runt djurgården och då brann det i skorsten varpå det kom fem brandbilar - Villan Godthem blev utrymt men utebaren fortsatte ta emot beställningar när alla var ute.

Zink var bra innan det flyttade men inte varit på nya stället. East är ju samma har inte varit där sedan Brasserie Gruppen köpte det. Frun var på Orangeriet för ett tag sedan och sa att det var helt ok - Trattorian är väll samma kök som Orangeriet. Men var senast på Ricordi och gillade vad som serverades. Mozzarella bar är ju alltid trevligt - det ska också vara deras flaggskepp - så hade satsat på det.
 

Thornado

Medlem
Halvt OT, men jag sitter ju fortfarande på ett holländskt Amex Platinum och fick just mail från dem att jag får 200 EUR i dining credit att använda fram till slutet av året på ett antal utvalda restauranger runt om i världen (inklusive ett antal i Stockholm/Göteborg/Malmö).
 

Isak21

Medlem
Halvt OT, men jag sitter ju fortfarande på ett holländskt Amex Platinum och fick just mail från dem att jag får 200 EUR i dining credit att använda fram till slutet av året på ett antal utvalda restauranger runt om i världen (inklusive ett antal i Stockholm/Göteborg/Malmö).

Fick samma, men för Sverige och här är det 1000:-

Följande restauranger:

STOCKHOLM
Bonnie's
Miss Voon
Paraden Kvarterskrog
Stallmästargården
Taverna Brillo
Wedholms Fisk

GÖTEBORG
SK Mat & Människor
Tranquilo

MALMÖ
Johan P
MJ's
 
1 000 kr att äta gott för

Platinum bjuder
Vi vill fira vår nya förmån Dining by Amex genom att ge dig som Platinum-medlem 1 000 kr att använda på någon av våra utvalda restauranger, antingen på hemmaplan eller på resan. Använd dina 1 000 kr när det passar dig fram till och med 31 december 2021. Var väljer du att njuta?

Registrera ditt Platinum för att ta del av kampanjen.

Noga utvalda restauranger – hitta din favorit
Äntligen säger vi "smaklig måltid". Registrera ditt Platinum för att ta del av erbjudandet. 1 000 kr dras automatiskt av från din faktura efter att du betalat på någon av de utvalda restaurangerna fram till och med 31 december 2021. Du kan spendera hela beloppet på en gång eller dela upp det vid olika tillfällen.

De lokala restauranger som är inkluderade i detta erbjudande är:

STOCKHOLM
Bonnie's
Miss Voon
Paraden Kvarterskrog
Stallmästargården
Taverna Brillo
Wedholms Fisk

GÖTEBORG
SK Mat & Människor
Tranquilo

MALMÖ
Johan P
MJ's
 
Toppen