Åt i går på Bistro Tartine. Råbiff och Salade nicoise till förrätt och 2 x Steak Frittes. En flaska Puilly Fume till det. Mysig restaurang och god mat. Var många AMEXare där.
Blstro Tartlne den här månaden. tldr: Oxkinden världsklass! Helt ok i övrigt men inget att gå tillbaka till.
Inte lika lyrisk som andra i tråden. Trång och konstig lokal. Svårt att höra varandra. Amexmeny utan att säga det och utan att märka ut menyn men flera alternativ saknades (bland annat fisk som hade spanats in innan) på menyn jämfört med den online.
Förrätter för herrskapet dave.s:
Tonfisksallad & Escargots. Mycket god tonfisk men lite lite. Bra sniglar men inte samma nivå som andra favoriter tex Astorias.
Huvudrätter för herrskapet dave.s:
Steak frites & Oxkind. Oxkinden var helt galet bra. Bland de bästa någonsin - samma nivå som Rolfs klassiska. Steak frites helt ok, lite tråkig bit med scenor och pommes var helt ok men inget speciellt.
Bra service. Eller ska man kalla servicen normal mtp prisnivån?
De verkar inte konkurrera med prissättning vilket skulle behövas. Samma pris för Oxkind som hos Rolf så man kan lika gärna gå dit om det inte är amex.
Kan gå tillbaka för oxkinden om jag har kvar kortet.
Inget att gå tillbaka till annars.
Det funkar för mig just nu. Kanske bara var nåt tillfälligt?Tydligen stänger bokningen för Dining by Amex tidigare än perioden tar slut.
Gick just in i appen för att boka något imorgon (som är sista dagen i nuvarande period), men då fanns helst plötsligt inga restauranger alls listade (inte bara att de inte hade platser, utan det var helt tomt i listan).
Det funkar för mig just nu. Kanske bara var nåt tillfälligt?
Det funkar för mig också. Testat att starta om appen?När jag klickar på Book Now i appen så får jag bara denna.
![]()
Det funkar för mig också. Testat att starta om appen?