Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

Den kartan är varken officiell eller uppdaterad, för Sverige uppdaterades den kanske för ca 3 år sedan och gällde då för 2000+2000 krediten där de hade stjärnkrogar med. 2 stjärniga Aloë stängde för 1 år sedan. Har du lyckats få gratis käk på Wersens? :)
Ja, de var först med Amex erbjudandet utanför storstäderna. De har alltid varit med och finns med när man söker på restauranger i Sverige. Blev fel en gång och ett kort samtal till Amex löste det. Kan varmt rekommendera denna om ni har semester här eller har vägarna förbi. Deras öppettider kan skifta så kolla på Facebook innan :)

Jag har för mig att jag läst att någon haft problem när man bokat för 4 pers och sen försöker ”checka in” med två Amex men hittar inte det. Någon med erfarenhet som kan bekräfta hur man ska göra? En bokar för 4 eller måste båda boka och sen önska att få sitta tillsammans?

Jag har också fått tillsägning när jag bokat fyra personer i samma bokning men med två olika Amex. Så bäst är nog att göra två bokningar och be att få sitta ihop, vilket vi alltid gör numera.
Var det bara tillsägning och sedan löste de det? Eller fick du endast använda ett kort? Om det är det första låter det som dålig service, särskilt om det var tillsägning med en negativ ton. För det gick uppenbart att lösa det.
Däremot om det var bara en snäll förklaring att det skulle vara bättre med 2 bokningar nästa gång är det helt ok. Och om de nekade 2 kort trots att det egentligen går, kanske med lite extra arbete från deras sida, är det verkligen dåligt.

Men vad händer om du bokar 2 olika 2 tops och när du är på plats alla 4 tops är upptagna? I och för sig osannolikt eftersom det är tokmånga bokningar för 2 tops med Amex så många par hamnar på 4 tops. Kanske en bra ide att ringa någon dag innan och förklara att ni har 2 bokningar för 2 personer var och vill sitta tillsammans.

Var det bara tillsägning och sedan löste de det? Eller fick du endast använda ett kort? Om det är det första låter det som dålig service, särskilt om det var tillsägning med en negativ ton. För det gick uppenbart att lösa det.
Däremot om det var bara en snäll förklaring att det skulle vara bättre med 2 bokningar nästa gång är det helt ok. Och om de nekade 2 kort trots att det egentligen går, kanske med lite extra arbete från deras sida, är det verkligen dåligt.

Men vad händer om du bokar 2 olika 2 tops och när du är på plats alla 4 tops är upptagna? I och för sig osannolikt eftersom det är tokmånga bokningar för 2 tops med Amex så många par hamnar på 4 tops. Kanske en bra ide att ringa någon dag innan och förklara att ni har 2 bokningar för 2 personer var och vill sitta tillsammans.
Det var en tillsägning om att "så får man inte göra", "till nästa gång" osv. Men de löste det. Vi fick använda två kort. Och det var väl aldrig med dålig ton direkt men man vill ju inte ställa till det för restaurangen så att de inte får betalt, eller vad det nu kan handla om. Jag har fått synpunkt någon annan gång också men då inte lika tydligt "att så ska man inte göra". När jag tittar på denna omgång har exempelvis Miss Clara har ju en tydlig instruktion om att det är för max 2 personer i sällskapet. Men det ser ju ut som att olika restauranger verkar tycka att det är mer eller mindre viktigt.

Toppen