Helt sjukt att Dryck och Mat ska vara med. Ni som bor i Stockholm, det är värt tågresan till Uppsala. Ta den medans ni kan. Giraffen lär vara med flera gånger. Kan vara en one time gig för Dryck och MatEnligt Amex Sveriges Instagram så utökar de för mars med fler städer för Dining by Amex: Uppsala, Helsingborg och Lund.
Ja, den var lite otippad. Måste bli någon speciell Amex-meny då?Helt sjukt att Dryck och Mat ska vara med. Ni som bor i Stockholm, det är värt tågresan till Uppsala. Ta den medans ni kan. Giraffen lär vara med flera gånger. Kan vara en one time gig för Dryck och Mat
Helt sjukt att Dryck och Mat ska vara med. Ni som bor i Stockholm, det är värt tågresan till Uppsala. Ta den medans ni kan. Giraffen lär vara med flera gånger. Kan vara en one time gig för Dryck och Mat
Jag tycker man skulle få välja, antingen mat och dryck eller t.ex. två nätter gratis på ett hotell eller något annat. Det känns mer som de körde detta mycket under Covid, nu kan något nytt komma eller möjlighet att välja bland olika saker. Presentkort i butiker eller hos boka direkt så man kan ta nån massage istället. Lite mer flexibelt. Som passar just dig Som har kortet.Själv tycker jag att Dryck och Mat inte var värt hypen när vi var där när det begav sig med 2500kr i avdrag.
Hade jag betalat fullpris då så hade jag inte varit supernöjd med prisvärdheten. Med det sagt, det inte är inte på något sätt dåligt, men tycker bara att det inte lever upp till hypen som man ofta sett här på BC.
Håller helt med om att det vore bättre. Är själv utomlands i längre perioder så missar alltid några av tillfällena per år. Dock misstänker jag att det är därför den här typen av förmåner fungerar för dem. Om alla skulle utnyttja förmånerna fullt ut (exempelvis genom att göra dem mer flexibla) skulle det förmodligen bli alldeles för dyrt.Jag tycker man skulle få välja, antingen mat och dryck eller t.ex. två nätter gratis på ett hotell eller något annat. Det känns mer som de körde detta mycket under Covid, nu kan något nytt komma eller möjlighet att välja bland olika saker. Presentkort i butiker eller hos boka direkt så man kan ta nån massage istället. Lite mer flexibelt. Som passar just dig Som har kortet.
Ge det ett nytt försök. Är där minst 5 ggr per år till fullpris och är alltid nöjd. Måltid på samma nivå i Stockholm skulle vara avsevärt dyrare. Service alltid på topp. Aldrig stress att vara klar med måltiden för att bordet är bokad till en ny gäst. Finns alltid intressanta fynd på vinlistan. Rekommenderar att man håller sig till fisk och skaldjur, förutom råbiffen och eventuella långkok på kött.Själv tycker jag att Dryck och Mat inte var värt hypen när vi var där när det begav sig med 2500kr i avdrag.
Hade jag betalat fullpris då så hade jag inte varit supernöjd med prisvärdheten. Med det sagt, det inte är inte på något sätt dåligt, men tycker bara att det inte lever upp till hypen som man ofta sett här på BC.
Det som är lite fel är att vi har fåtal restauranger i Åre som är med. De går efter när turistsäsongen är och då har de öppet med just hela menyn. Är i Stockholm/Uppsala 1 gång per år, flyger ner från Frösön till Arlanda ut i världen. Så för er som bor i och runt huvudstaden är det ju toppen, mycket att välja på och en tur till Uppsala är aldrig fel. Men jag tänker på oss i norr, vi får svårt att få till det. Jag har missat flera ggr varje år. Amex startade detta när Covid kom och vi alla var strandade i något år. Amex skulle göra det möjlight att antingen använda maten eller t.ex 2 nätter på hotell i Sverige, Bokadirekt för massage upp till en viss summa. Det finns så mycket och då kan alla ta del av det. Jag betalar hellre för maten där jag vill äta och använder andra ”perks” som att ta en weekend på lokala hotellet Copperhill. De kunde enkelt köra Eat or Stay local, it up to you.Ge det ett nytt försök. Är där minst 5 ggr per år till fullpris och är alltid nöjd. Måltid på samma nivå i Stockholm skulle vara avsevärt dyrare. Service alltid på topp. Aldrig stress att vara klar med måltiden för att bordet är bokad till en ny gäst. Finns alltid intressanta fynd på vinlistan. Rekommenderar att man håller sig till fisk och skaldjur, förutom råbiffen och eventuella långkok på kött.
Finns alltid en vegansk förrätt, varmrätt och efterrätt på menyn också som kan också rekommenderas starkt även om man är köttätare. Finns få restauranger med riktigt genomtänkta vegetariska rätter (vegetarisk dotter är less på svamprisotto och halloumi). Vegansk är ännu mer sällsynt.
Vegansk på menyn just nu Grillad calçot, macadamiamjölk, pistou & radicchio. Glacerad rättika, fyllda toppmurklor, bondbönor & sky på rostad kål. Choklad- och kokoskaka, limecurd & kokossorbet.
Också missat otaliga gånger p.g.a att det varit fullbokat dit jag velat gå - skulle absolut vara bra om man kunde göra något liknande som det du föreslår.Det som är lite fel är att vi har fåtal restauranger i Åre som är med. De går efter när turistsäsongen är och då har de öppet med just hela menyn. Är i Stockholm/Uppsala 1 gång per år, flyger ner från Frösön till Arlanda ut i världen. Så för er som bor i och runt huvudstaden är det ju toppen, mycket att välja på och en tur till Uppsala är aldrig fel. Men jag tänker på oss i norr, vi får svårt att få till det. Jag har missat flera ggr varje år. Amex startade detta när Covid kom och vi alla var strandade i något år. Amex skulle göra det möjlight att antingen använda maten eller t.ex 2 nätter på hotell i Sverige, Bokadirekt för massage upp till en viss summa. Det finns så mycket och då kan alla ta del av det. Jag betalar hellre för maten där jag vill äta och använder andra ”perks” som att ta en weekend på lokala hotellet Copperhill. De kunde enkelt köra Eat or Stay local, it up to you.