Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

Luzette. Katastrofal service. Dryg medelålders man som tog emot oss. När han satt en annan grupp av sex personer frågade han på väg till bordet "har ni sånt Amex grejs". De hade inte det och förstod ingenting av vad han menade.

Ung tjej tog hand om vårt bord. När jag beställde anklever till förrätt frågade jag om de hade några söta viner på glas (fanns ingen information i vinlistan). Svaret "massor". Frågade vilka. Svar: Vill du se vinlistan? Mitt svar "jag har vinlistan här, finns inget om söta viner".

"Ok jag hämtar den andra listan"

Sedan går hon förbi bordet flera gånger. Ta betalt av ett annat bord osv. Till slut frågar jag igen om lista. Några minuter senare kommer hon med 3 flaskor i handen. "Vi har dessa"

"Jag tar ett glas sauternes"
Då börjar hon hälla upp en Tokaj????

Samma sak med vinet till varmrätt. Vi beställer en flaska Chardonnay. Jag är noga med att säger Chardonnay och pekar på flaskan i vinlistan eftersom det finns en Cabernet Sauvignon från samma producent.

Självklart kommer hon med Cabernet Sauvignon. När jag säger det är fel pekar hon på vinlistan, Chardonnay, och säger men du beställde denna. Som om jag har fel

Jag förklarar för henne att jag gjorde det men att det är en Chardonnay, ett vitt vin, inte ett rött vin.

Till slut kommer en annan kille med korrekt vin.

Självklart står det röda vinet, några hundra kronor dyrare på notan när det väl kommer.

Maten var ganska bra. Men miljön, alldeles för upplyst, som en operationssal, och servicen förstör delvis kvällen.

Undvik.
Rena Fawlty Towers-känslan på den berättelsen! Var den dryge medelålders mannen möjligen Basil Fawlty? :p
 
Luzette. Katastrofal service. Dryg medelålders man som tog emot oss. När han satt en annan grupp av sex personer frågade han på väg till bordet "har ni sånt Amex grejs". De hade inte det och förstod ingenting av vad han menade.

Ung tjej tog hand om vårt bord. När jag beställde anklever till förrätt frågade jag om de hade några söta viner på glas (fanns ingen information i vinlistan). Svaret "massor". Frågade vilka. Svar: Vill du se vinlistan? Mitt svar "jag har vinlistan här, finns inget om söta viner".

"Ok jag hämtar den andra listan"

Sedan går hon förbi bordet flera gånger. Ta betalt av ett annat bord osv. Till slut frågar jag igen om lista. Några minuter senare kommer hon med 3 flaskor i handen. "Vi har dessa"

"Jag tar ett glas sauternes"
Då börjar hon hälla upp en Tokaj????

Samma sak med vinet till varmrätt. Vi beställer en flaska Chardonnay. Jag är noga med att säger Chardonnay och pekar på flaskan i vinlistan eftersom det finns en Cabernet Sauvignon från samma producent.

Självklart kommer hon med Cabernet Sauvignon. När jag säger det är fel pekar hon på vinlistan, Chardonnay, och säger men du beställde denna. Som om jag har fel

Jag förklarar för henne att jag gjorde det men att det är en Chardonnay, ett vitt vin, inte ett rött vin.

Till slut kommer en annan kille med korrekt vin.

Självklart står det röda vinet, några hundra kronor dyrare på notan när det väl kommer.

Maten var ganska bra. Men miljön, alldeles för upplyst, som en operationssal, och servicen förstör delvis kvällen.

Undvik.
Man har ju hört flera rövarhistorier om det stället, men detta tar nog ändå priset.
 
Trist att höra, ingen frekvent gäst men förutom sjukhusbelysningen (går ju att ta med glajjor) så har vi varit nöjda med maten - känns som om jag kommer att runda detta ställe - tack för info
 
Denna gång testade vi på restaurang Zink i Stockholm. Måste nog säga att jag aldrig mer kommer ta mig tillbaka dit och även avrått vänner. Inget märkvärdigt alls.

Verkligen bränt kött på ena sidan, stressig personal, 40minuters väntetid på mat. Påpekade att biffen var bränd som servitören höll med om, men det skulle ta 20-30 minuter till att vänta på en ny och efter så lång väntetid så orkade jag inte vänta mer. Så jag fick skära bort de värsta bitarna och åt resten med mycket bea...

Dessutom räknade de fel på notan och ville debitera för en efterrätt (ena i sällskapet tog start+varm, och jag tog varm+dessert). När jag påpekade att jag inte tagit någon förrätt så blev det flera varv fram och tillbaka och ytterligare flera minuters diskussion mellan den som skulle ta betalt och servitören som tog beställningen tills de kom med kortterminalen.

0% dricks självfallet och det blir att avstå i framtiden.
 
Dessutom räknade de fel på notan och ville debitera för en efterrätt (ena i sällskapet tog start+varm, och jag tog varm+dessert). När jag påpekade att jag inte tagit någon förrätt så blev det flera varv fram och tillbaka och ytterligare flera minuters diskussion mellan den som skulle ta betalt och servitören som tog beställningen tills de kom med kortterminalen.

0% dricks självfallet och det blir att avstå i framtiden.

Detta är väldigt frekvent förekommande tycker jag - de som signar upp för att erbjuda denna AmEx dining tjänst, dom verkar chansa tidvis på att man inte kollar typ. Så trött på detta med alla felräkningar.
 
När man läser den här tråden undrar jag hur AMEX ser på detta
- Förmånen koncentrerad till ett fåtal större städer. Potentiella kunder utanför dessa städer skall alltså tima besök i staden med att det skall finnas ledigt bord.
- Recensionerna från er som har förmånen och bot i större städer är recensionerna ofta dåliga/katastrofala

Varför inte istället en förmån som kan utnyttjas överallt . Då skulle kortet bli intressant för en större kundkrets samt alla kan då få det dom vill ha. Med överallt menas naturligtvis inom rimliga gränser.

ex. -
- 2000 kr rabatt på en hotelweekend med ingående middag på något trevligt landsortshotell
- krediten på 2000 kr kan användas för att betala avgifter på Eurobonus bonusresor
- Låt kunderna rösta om vilka resturanger i Stockholm. Tillåt även dyrare då man får lägga resten själv.

För min egen del går inte kortet att räkna hem med nuvarande upplägg. När man läser tråden verkar även en del Stockholmare tycka att upplägget är tveksamt vs att räkna hem kortet.

Möljigt jag har fel och dom flesta som har kortet är nöjda och AMEX ser att marknadde utanför storstäderna är ointressant.
 
När man läser den här tråden undrar jag hur AMEX ser på detta
- Förmånen koncentrerad till ett fåtal större städer. Potentiella kunder utanför dessa städer skall alltså tima besök i staden med att det skall finnas ledigt bord.
- Recensionerna från er som har förmånen och bot i större städer är recensionerna ofta dåliga/katastrofala

Varför inte istället en förmån som kan utnyttjas överallt . Då skulle kortet bli intressant för en större kundkrets samt alla kan då få det dom vill ha. Med överallt menas naturligtvis inom rimliga gränser.

ex. -
- 2000 kr rabatt på en hotelweekend med ingående middag på något trevligt landsortshotell
- krediten på 2000 kr kan användas för att betala avgifter på Eurobonus bonusresor
- Låt kunderna rösta om vilka resturanger i Stockholm. Tillåt även dyrare då man får lägga resten själv.

För min egen del går inte kortet att räkna hem med nuvarande upplägg. När man läser tråden verkar även en del Stockholmare tycka att upplägget är tveksamt vs att räkna hem kortet.

Möljigt jag har fel och dom flesta som har kortet är nöjda och AMEX ser att marknadde utanför storstäderna är ointressant.
Tycker nuvarande upplägg är väldigt bra och samtliga vänner med kortet håller med, men vi bor alla i Stockholm så vi är väl lite partiska. Nuvarande upplägg ger oss incitament att ta oss tid att faktiskt gå ut och umgås som ett par varannan månad, något man inte ofta gör när man är småbarnsförälder.
 
Jag kan tillägga att efter det att jag la upp en recension om Luzette på Google blev jag kontaktad och erbjuden ett presentkort (inget värde nämnt) och hjälp att boka nytt bord. Svarade ärligt att jag är sällan i Stockholm och skulle troligen inte använda ett presentkort, men om de ville skicka ett kunde de göra det. Har inte fått svar sedan dess, 3 dagar sedan.
Känns lite grann som de hoppas jag ska uppdatera min recension på google. Annars hade de nog velat ringa upp mig och diskutera i mer detalj vad som var bra/dåligt med besöket.
 
Toppen