Någon som ätit på Aristo ?
Bokade i början september men ser nu idag att de gjort om hemsidan och ändrat menyn och lagt till en "Dining by Amex" meny som är otroligt avskalad.
Vi har öppet Lunch Måndag till fredag Brunch lördag och söndag A la carte kvällar måndag till lördag Söndagsmiddag men nya rätter varje vecka Kolla in våra menyer för luncher, middagar, bruncher och söndagsmiddagar
www.aristokrog.se
Tycker det är dåligt att de ändrat förutsättningarna sådär då jag bokade den just baserat på den tidigare menyn.
Ser att appen uppdaterat till Fixed Menu med. Märks tydligt i inlägget på BC att just restaurang Aristo inte hade det när Dining släpptes eller när det bokades då.
Hur hade ni gjort i detta fall? Misstänker att det lär bli en tråkig diskussion angående menyn på plats där de säkert kommer hävda att Amex gjorde fel som inte skrev det. Såg verkligen fram emot besöket med sällskapet...
Tyvärr tror jag att du kommer få svårt att få igenom fler rätter än vad som finns på AMEX menyn - och då med risk för att stämningen skjunker i middagssällskapet om det ska diskuteras med hovmästaren.
Antingen accepterar du AMEX menyn för vad den är och går dit och har trevligt med sällskapet - eller så väljer ni en annan restaurang, med samma trevliga sällskap.
Oj, det var inget vi var medvetna om, tack! Jag är också helt säker på att det inte var en fixed menu när jag bokade. Amex-menyn är väldigt begränsad. Inte ens 3-rätters erbjuds (vanligt hos vissa restauranger med speciell och frivillig Amex-meny) och den är inte alls som den förväntade vanliga menyn. Är inte ett syfte för restaurangerna att genom det här samarbetet locka till fler besök? I så fall missar de målet helt här. Bokade om till Prinsen istället.
En del gäster kanske sväljer den överraskningen men andra gör nog inte det, så det blir nog några glas vatten de får servera istället för vin. En tråkig detalj här är att man "betalar" innan man sätter sig så det går inte att ångra sig när man väl sitter vid bordet.
Jag har också en bokning på Aristo och minns inte att det inte stod något om fixed menu vid bokningen. Också udda att rätterna på Amex-menyn i några fall inte ens finns på den vanliga samt att det bara är två huvudrätter att välja bland.
I linje med visdomar ovan från
@Piffsan satsar vi på att få en trevlig kväll ändå - men lite konstigt är det…
Det är en sak att man är beredd på det i förväg men att sitta vid bordet och konstatera faktum är ingen bra upplevelse. Vi väljer alltid restaurang bl a baserad på hur menyn ser ut och i Amex-erbjudandet är jag väldigt noga med att se vilka undantag som finns. Ofta är vi också inställda på ungefär vilka rätter vi ska äta innan vi går dit. De med allergier är dessutom speciellt noga med detta.
Rapport - Aristo (
tl;dr - rekommenderas ej):
Bokning sedan tidigare som var häromdagen och när jag bokade fanns det ingen info om detta utan blev lurad som er andra.
Hade spanat in menyn vid bokningstillfälle med siktet inställt på råbiff och ryggbiff. Det också med bakgrund i vissa allergener i sällskapet. Brukar alltid köra steak+pommes eller motsvarande då det är bra och safe.
Satte oss och fick menyn. Blev förvånade. Frågade när de kom tillbaka om det är något fel i köket eller varför de ändrat menyn och då hävdade man att det aldrig varit någon annan meny och att Amex gjort fel första veckan i bokningen i appen.
Nämnde ovan pga allergi osv men fick direkt nej på ryggbiff. Fattigt. Efter att ha säkerställt att det inte var några allergenproblem med hjorten så blev det menyn. Hade tur att råbiffen ändå var en del av det.
Det var stressad, ojämn och oimponerande service. En del av personalen såg ut att vara högstadieelever i deras första sommarjobb medan andra var uppenbart mer seniora. En stack ut och var mycket bra men hade tyvärr minimalt kontakt med den personen.
Det var runt ett halvdussin personal som hanterade oss på olika sätt under kvällen. Märkligt.
Råbiff kom in snabbt. Det var supergott! Bra portion. Hade varit plus med bröd till. Och hade varit rimligt med bröd överlag till. Men det fick man inte.
Efter förrätten började det gå ner sig ordentligt. Vi fick snabbt efter den var uppäten beställa dryck till huvudrätten som vi fick in. Vid den här tiden var det lite mer folk och man märkte tydligt att de sällskap som inte hade "Amex-deal" fick en annan prioritiet. Sedan tog det nästan en timme till huvudrätten kom. Vi sa till efter runt 40min och fick svaret "maten kommer".
Väldigt god huvudrätt! Men för lite mat som förstärktes av 1h väntan. De bjöd på pommes som någon form av kompensation. Billiga fryspommes som man ätit många gånger på andra ställen men jag gillar de iofs

Hjorten smakade fö väldigt lite vilt (har ätit hjort många gånger) och detta disktuerades med Ms. dave.s. . Vi var båda skeptiska till om det faktiskt var hjort men blir bara spekulation såklart. Smakade mer som ungkalv eller så.
Tråkigt när hela upplevelsen genomsyras av känslan att man har blivit lurad. Hade vi gått in med förväntningar om amex-meny kanske det hade sett annorlunda ut men baserat på hur den menyn såg ut hade vi inte ens besökt det utan gått någon annanstans.
Som andra kommenterat - konstigt att man som verksamhet ingår i det här erbjudandet för att vad jag förmodar är att promota sitt ställe och visa upp det när det nu istället blivit tvärtom och något som konstant avskräcker. "Amex-deal", "Amex-treatment", "Amex-service", "Amex-bord", "Amex-upplevelse", "Amex-meny" är alla ord som fått negativ konnotation pga det här konstant felande erbjudandet. Aristo har bra recensioner överlag men är inte sugen på att gå tillbaka. Hade vi betalat normalt för det här hade det känts som att bli rånad. Flera ytterligare servicemissar och problem skedde under kvällen men som är onödiga att beskriva mer än helhetsbilden.
Det har i mitt fall endast haft resultatet att flera ställen är på min lista över ställen jag absolut inte ska besöka igen men som egentligen kanske är helt ok.
Har några favoriter som ingått i erbjudandet men jag kommer nu aktivt inte ta del av "Amex-deal" på de ställena för att undvika att smutsa ner min bild av dem. Blir intressant att höra andras intryck och framförallt någon som bokade efter "amex-menyn" dök upp så de går in med rätt förväntningar utan att känna sig lurad.
Maten var god iallafall! Bilder (kom på försent att ta bild på råbiffen så den är lite uppäten hehe):
Aristo Råbiff "Amex-deal"
Aristo "Hjort" (?) "Amex-deal"