Märkligt hur skevt det är. Hade varit extremt missnöjd om jag bodde i södra landet. Här borde Amex steppa upp ordentligt. Tex hitta några erbjudanden med världens främsta upplevelser som finns nära i Danmark. Hade nog varit uppskattat och känns som en no brainer om det nu är så svårt att få till alternativ i Malmö.Inte mycket i Malmö. Tyvärr varit ganska missnöjd med båda dem..
Personlig favorit sedan öppning! Det har, tyvärr, blivit något sämre senaste åren. Främst pga höjda priser som gör att det inte känns lika prisvärt längre. Men även några recept som blivit sämre men kanske smaksak. Tex Rockefeller var tidigare en fantastisk "svensk" take med västerbottenost sen ändrade de till en blob cheddar med krydda. Men trots det än mycket bra! Kommer vara grymt oavsett för dig tror jag men tips att fråga innan checkin (qrkod scan) hur menyn ser ut så kan man alltid skippa det om det känns b.Bokade Astoria. Varit högt upp på önskelistan att besöka ett tag men inte tyckt att det har känts värt tidigare med deras ”dela på en pizza” upplägg.
Ska bli spännande att se om det kan leva upp till mina rätt höga förväntningar.
Märkligt hur skevt det är. Hade varit extremt missnöjd om jag bodde i södra landet. Här borde Amex steppa upp ordentligt. Tex hitta några erbjudanden med världens främsta upplevelser som finns nära i Danmark. Hade nog varit uppskattat och känns som en no brainer om det nu är så svårt att få till alternativ i Malmö.
Går inte. De har koll och kommer att debitera dig ifall du nyttjar det mer än en gång.Hej,
Var på Amex Dining igår. Testade att scanna min frus kort (i appen) som är inte är huvudkort. Kollar jag i Appen för mig, står det att jag fortfarande har en Amex dining kvar denna period.
Har ni något erfarenhet av det här? Går det att gå två gånger ?
Så här jag tolkat det. När jag bokat för fyra personer har vi fått frågan om vi vill använde flera Amex-erbjudanden eller betala för ena paret. I vårt fall har vi då betalat för ena paret men kan inte tänka mig att det skulle krånglat om vi svarar annorlunda.Som jag förstår det så spelar det ingen roll vem som bokar. Jag har bokat 6 personer (via ”min” länk/app) där vi är 2 olika kortinnehavare (4 personer) plus 2 barn. Väl på plats så scannar jag och andra kortinnehavaren in oss via appen och vi betalar för barnen.
Alltså behöver inte andra kortinnehavaren boka själv.
Är jag rätt på det då?
Det stämmer bra med min uppfattning, dvs det är inget medlemsspecifikt i själva bokningen, utan Amex kontrollerar i efterskott via betalningen att inte samma medlem nyttjar rabatten för mer än 2 personer.Som jag förstår det så spelar det ingen roll vem som bokar. Jag har bokat 6 personer (via ”min” länk/app) där vi är 2 olika kortinnehavare (4 personer) plus 2 barn. Väl på plats så scannar jag och andra kortinnehavaren in oss via appen och vi betalar för barnen.
Är jag rätt på det då?
Jag har fått tillsägelse om att inte boka så från åtminstone ett ställe där de hellre ville ha separata bokningar och en notis i bokningskommentaren. Jag vet inte varför riktigt då jag också antog att betalningen kom via skanningen av koden väl på plats. Men tydligen hade Amex haft synpunkter på att det inte gick att koppla till bokningar på något sätt enligt "incheckningspersonalen". Om det bara var där eller ett generellt problem vet jag inte. Sedan dess har vi alltid bokat separat och skrivit kommentar om önskemål att sitta ihop så jag har inte provat mer. Återkom gärna med hur det gick för dig.Som jag förstår det så spelar det ingen roll vem som bokar. Jag har bokat 6 personer (via ”min” länk/app) där vi är 2 olika kortinnehavare (4 personer) plus 2 barn. Väl på plats så scannar jag och andra kortinnehavaren in oss via appen och vi betalar för barnen.
Är jag rätt på det då?