Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

Tack för tipsen. Jag hade spanat in denna tidigare, då fanns torskrygg som jag nog hade valt. Om jag går dit blir det nog toast skagen och rödingen.
Precis det som frun tog. Hon var hyfsad nöjd men tyckte att de rätterna var bättre på Bockholmen. Men hon har varit väldigt förkyld och smaklökarna är kanske inte hundra. Kan ha påverkat både positivt och negativt. Lär finns mycket gott vitt i flaskor om båda äter från havet och ska ha vin. Synd att deras vinlista är inte online så man kunde botanisera i förväg. De kanske kan skicka en PDF om man be snällt?

Provade Hasselbacken, för att alla andra restauranger var fullbokade. Var där på julbord på julafton och det var ganska dåligt, men tänkte att de skulle få en chans till. Den togs inte riktigt. Långsam service och medioker mat (Ok SOS som förrätt men menlös röding till varmrätt, där fokus verkar varit på att servera så mycket potatismos som rymdes på tallriken), så kommer tyvärr dröja tills jag går dit igen. Kanske var en anledning varför allt annat var bokat redan.

Boquerian ikväll. Fick välja 4 rätter/tapas var, så inalles 8 rätter att dela på.

Några var riktigt bra: getostbollar, iberico som var slicade, lammracksen. Gambas pill-pill smaskiga. Pilgrimsmusslor i skal fina. Andra var inget i min smak: En annan variant på Iberico som var i helt stycke var i princip bara fett. Bredbar chorizo smakade ladugård.

Utomordentligt trevlig service (Tack, Christian). De var glada över sina Amexgäster.

OT: Fick också reda på att de kan fakturera Amex i stort sett det vanliga priset, inga rabatter alltså).

Hit återvänder vi gärna, kanske för att prova deras Wagy. Viner drack vi inte idag, men väldigt fin vinlista utan drakoniska påslag.

Attachments

• IMG_4509.jpeg
    IMG_4509.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 54
  • IMG_4510.jpeg
    IMG_4510.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 51
  • IMG_4511.jpeg
    IMG_4511.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 48
  • IMG_4512.jpeg
    IMG_4512.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 48
  • IMG_4513.jpeg
    IMG_4513.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 50
  • IMG_4515.jpeg
    IMG_4515.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 47
  • IMG_4516.jpeg
    IMG_4516.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 52
Besök på creme förra veckan, glömde fota råbiffen till förrätt, huvudrätten blev kalv. Ja den finns där under
20250311_185116.jpg

Maten var god men inget speciellt. Service lämnade dock mycket att önska. Då vi inte var redo att beställa på 1 minut glömdes vi sedan bort 15-20 minuter innan de noterade att vi försökte få kontakt för att beställa.

Många restauranger har hel och halv förrätt. Tänker t.ex toast skagen/råbiff. Jag har alltid tagit den lilla, men är det någon som vet ifall det ingår att ta en hel, eller får man lägga till en liten peng för att få det?

Kanske, men en halv brukar vara väldigt lite. Kan utan större besvär få i mig en hel :D
Om du tar hel så räknas det som en huvudrätt. Hur och om restaurangen kan gå med på om du betalar en sidoavgift är nog mer beroende av deras servicenivå (inställning till ”gratis” amex-ätare), dels hur deras kassasystem (redovisning) går ihop m det.
Tips är att kika på snacks/tilltuggs menyn förutom förrätt annars, sonen tog exvis väldigt god toast med tryffel på KB som fanns med på deras tilltuggslista. Kostade drygt hundring som då blir ung samma kostnad som att plussa upp förrätten till en huvudrätt och du slipper besväret att behöva argumentera när du vill ha en trevlig kväll

Sigtuna Stadshotell. Trevlig miljö med riktigt bra ljudisolering. Hörde inte en pip från något annat bord trots relativt bra fyllnadsgrad.
Gott bröd (erbjöds mer). Kunde beställa från hela menyn.
Förrätter. Hyfsad bra Toast Skagen. Förvirrad Chips med löjrom. Stor hög med bra hemma friterade potatischips. Men relativt lite löjrom och alldeles för tjocka/hårda strängar av "smetana". Finskurad rödlök och gräslök. Efter man åt översta lagret av chips hade man en hög med chips utan något annat kvar. Jag kallar inte det en förrätt.
Varmrätter: en röding, helt acceptabel och lamm , också den acceptabel. Även om båda rätterna hade lite "misstag" bland annat väldigt ljummet temperatur.

Riktigt bra brownie efterrätt med väl avvägt sesam glass. God cappuccino.

Betyget blir sammanlagt en tumme upp. Särskilt pga vinerna som erbjöds både i flaska och glas. Jag var ensam drickande som det blev bara 3 glas.

Det var länge sedan jag såg ett bra rött vin, Pech Latt L'Île Ardente, som kostar 259 kronor flaska för endast 155 kr glaset. Normalt är att glaspriset på restaurangen är samma som flaskpriset på Bolaget.

Sedan fanns mycket intressant på flaska. Över 20 olika efterrättsviner, inklusive 2 senskördade Voignier till bra pris. En eloge till den som sköter vinlistan. Det, trevlig miljö och bra ljudnivå gjorde kvällen riktigt bra, trots några missar med maten.
Jag och Lorden var där igår. Helt ensamma i matsalen. Trevlig personal. Toast skagen okej, dock något liten. Hade gärna haft lite mer salt och peppar i den. Röding betydligt bättre, men saftigt att behöva betala 445kr för den. Hade inte tyckt att den var värd det om jag betalat och det inte ingick i dining by Amex. Trevlig miljö. Roligt att testa något nytt. Överlag nöjd, kan absolut tänka mig att åka tillbaka. Körde bil så tog in alkoholfri öl, men den var slut så fick bli en lättöl. Håller med det som du skrivit @mrestes
1.png
2.png

Toppen