Tack för listan. Hittar nu även dessa två i Sthlm:
Arc Rooftop Restaurant and Bar
Restaurang Ateneum
Dock verkar Boqueria inte vara kvar.
Skulle vilja besöka Le Bar eller Kanon men är fullbokat. Någon som varit där?
Haha, ja det var ju också ett sätt att uttrycka det...Prislistan ger möjlighet till god poängintjäning…
Tack för din recension, var där idag på grund av den och vi blev mycket nöjda. Dock frågade de inte oss om vi ville ”uppgradera” till avsmakningsmenyn men jag frågade eftersom du skrev. 150 pix var för oss också. Tack åter igen!Månadens Dining by Amex gick till NOI, i hotel Nobis. "Members treat" innebar att man fick välja en av tre Amex-brandade välkomst-coctails, trevligt! Överlag var det "snyggt ordnat" med ett litet Amex-kuvert på bordet, Amex-drinkunderlägg osv.
Som vanligt kunde man välja en förrätt/huvudrätt fritt, med enda undantag kaviar. Men utöver detta kunde man även välja deras signaturmeny, en 6-rätters "mini-avsmakningsmeny" som normalt kostade knappt 900 kr för 150 kr tillägg, ett upplägg jag sett på flera ställen den senaste tiden och i min mening mycket smart, det lockar till extra spendering samtidigt som man kan känna sig nöjd med att man fick vad man skulle ha velat ha om man kom "normalt".
Alla tre förrätter var mycket bra, speciellt utmärkt goda rödräkor. Huvudrätterna och efterrätten var mer habila, men fullt godkända. Tre olika vinpaket (tre glas) i olika ambitionsnivåer (och prisnivåer) fanns att välja på.
Trevlig, inte för stökig, hyfsat luftig, lagom elegant lokal. Mycket bra, snabb, uppmärksam och trevlig service.
Efter betalning fick man en liten voucher som ger en 200 kr rabatt vid återbesök, även detta mycket smart då det lockar till merköp.
Överlag en väl godkänd upplevelse, och en bra kortförmån!
Trist! Håller med om att det är tråkigt att man inte kan ge bort middagen. Har faktiskt en hel del tillfällen som "brunnit inne" p.g.a olika anledningar.Orkade inte åka in till Stockholm denna gång. Så det blev Sorellina i Uppsala igen. Misslyckat igen. Två ok förrätter. Varmrätter under all kritik. Spaghetti med rödräkor, good smak men överkokt spaghetti. Lammrostbiff. Ena sidan av köttet bränd på grillen. Delar av köttet fortfarande nästan rå. Såsen baserad på en fond som var bränd och bitter. Lägg till många oliver i såsen som gjorde hela rätten väldigt besk. Rostade potatis var än en gång smaklösa utan någon som helst krispighet som om de rostas på lägre temperatur utan någon olja eller salt.
Service vara bara off. Frun och jag tittade på varandra flera gånger med förvåning över hur servitören betedde sig. Exempel, när han plockar bort förrätten har jag en brödskiva i handen. Trots det tar han min bröd tallrik med olivolja och brödkorgen som har en skiva kvar. Utan att fråga. Orkar inte berätta mer.
Min varmrätt med potatis kostar 370 kronor normalt. Då ligger de i samma prisklass som Dryck och Mat och Villa Anna, Uppsalas topp 2 krogar. De är inte ens i närheten att vara 10% så bra som dessa restauranger. Att restaurangen överlever säger en hel del om hur kunnig den genomsnittliga restaurangkund är i Uppsala.
Nästa gång hoppar jag över min grattis middag om jag inte orkar ta mig in till Stockholm. Synd man inte kan ge bort middagen till en vän i Stockholm eller Göteborg.
Men fy vad trist!Orkade inte åka in till Stockholm denna gång. Så det blev Sorellina i Uppsala igen. Misslyckat igen. Två ok förrätter. Varmrätter under all kritik. Spaghetti med rödräkor, good smak men överkokt spaghetti. Lammrostbiff. Ena sidan av köttet bränd på grillen. Delar av köttet fortfarande nästan rå. Såsen baserad på en fond som var bränd och bitter. Lägg till många oliver i såsen som gjorde hela rätten väldigt besk. Rostade potatis var än en gång smaklösa utan någon som helst krispighet som om de rostas på lägre temperatur utan någon olja eller salt.
Service vara bara off. Frun och jag tittade på varandra flera gånger med förvåning över hur servitören betedde sig. Exempel, när han plockar bort förrätten har jag en brödskiva i handen. Trots det tar han min bröd tallrik med olivolja och brödkorgen som har en skiva kvar. Utan att fråga. Orkar inte berätta mer.
Min varmrätt med potatis kostar 370 kronor normalt. Då ligger de i samma prisklass som Dryck och Mat och Villa Anna, Uppsalas topp 2 krogar. De är inte ens i närheten att vara 10% så bra som dessa restauranger. Att restaurangen överlever säger en hel del om hur kunnig den genomsnittliga restaurangkund är i Uppsala.
Nästa gång hoppar jag över min grattis middag om jag inte orkar ta mig in till Stockholm. Synd man inte kan ge bort middagen till en vän i Stockholm eller Göteborg.
Riktigt trist upplevelse! Den lokalen har nog inte haft en bra restaurang de senaste 20 åren minst.Orkade inte åka in till Stockholm denna gång. Så det blev Sorellina i Uppsala igen. Misslyckat igen. Två ok förrätter. Varmrätter under all kritik. Spaghetti med rödräkor, good smak men överkokt spaghetti. Lammrostbiff. Ena sidan av köttet bränd på grillen. Delar av köttet fortfarande nästan rå. Såsen baserad på en fond som var bränd och bitter. Lägg till många oliver i såsen som gjorde hela rätten väldigt besk. Rostade potatis var än en gång smaklösa utan någon som helst krispighet som om de rostas på lägre temperatur utan någon olja eller salt.