Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

iceland

Medlem
Nu säger appen ”Currently experiencing techical issues with booking link, please try again later.” Verkar bara gälla Prinsen, var just där jag försökte boka :)
 

palmen

Moderator
Första dagen för senaste erbjudandet så blev det besök på Arc Rooftop i Stockholm.

Valde Beef tartar, pork belly, lammracks, tonkatsu. De sista två delade vi på (man får välja 3 rätter var).
Allt var gott, även om bitarna i första rätten var lite "fettiga" enligt mig.

Kul att testa lite koreansk inspiration på maten, inget kök jag äter ofta från men blivit väldigt förtjust i gochujang så försöker lära mig.

Beef tartar (göms under rättikan)
20240301_190249.jpg

Korean Steam Buns, pork belly
20240301_192959.jpg

Lammracks och Tonkatsu
20240301_201742.jpg
 

igelkotten

Medlem
Första dagen för senaste erbjudandet så blev det besök på Arc Rooftop i Stockholm.

Valde Beef tartar, pork belly, lammracks, tonkatsu. De sista två delade vi på (man får välja 3 rätter var).
Allt var gott, även om bitarna i första rätten var lite "fettiga" enligt mig.

Kul att testa lite koreansk inspiration på maten, inget kök jag äter ofta från men blivit väldigt förtjust i gochujang så försöker lära mig.

Beef tartar (göms under rättikan)
Visa bifogad bild 150981

Bao buns pork belly
Visa bifogad bild 150982

Lammracks och Tonkatsu
Visa bifogad bild 150983
Ser bra ut, men tror inte riktigt bao eller tonkatsu hör till det koreanska köket!
 

palmen

Moderator
Ser bra ut, men tror inte riktigt bao eller tonkatsu hör till det koreanska köket!
Fullt möjligt, restaurangen har ju dock koreanskt tema på maten. Finns säkert rätter som härstammar från andra delar av Asien.

Jag får dock rätta mig själv, rätten jag kallade bao buns heter Korean Steam Buns.

Så här beskriver restaurangen sig själv.
"I restaurangen inomhus serveras en koreansk Ssäm-style sharing set menu samt á la carte rätter från olika delar av Asien."
 

adhoc76

Medlem
Körde på Hötorgets kvarterskrog ikväll. Liten råbiff till förrätt och kalvschnitzel till huvudrätt. Fullgott, avslappnad miljö men inget extraordinärt. Rekommenderas vid måttliga förväntningar.
 
Toppen