Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

GOTATH

Medlem
Österlånggatan 17 ikväll. Bra mat, skönt att sitta ute och trevligt att de körde trerätters. Tog endast in bubbelvatten och tycker det är lite fel att behöva betala 40 kr för sodastreamat kranvatten, men Gamla stan är ju Gamla stan :) Blir nog inget återbesök, känns som att man kan få denna mat lite varstans i Stockholm.
7d01a439bca3173c41f6e45af3b353d5.jpg
945d6ace80d75fd089a48cca98615e58.jpg
8075a067ade0d52e374672765e800339.jpg
3e0c7ad09579bea53ca368841f14b96e.jpg
39aa40279b0b4be4e3e79aa91947c33d.jpg
23bb25df9ea8f51e38671168c0abea16.jpg


Skickat från min Pixel 7 via Tapatalk
 
ITALIENSKAN - STOCKHOLM
Ett kvällsbesök på Italienskan på hötorget stod på agendan i Måndags 17e juli. Halvhemlig ingång.
Service: Snabb och trevlig service, inte fullsatt direkt vid 20:00 tiden. Desvärre var vädret inte helt 100a , så man ville inte låta oss sitta ute.
Placering: Vi blev tilldelade en liten 2a mellan 2 andra par. Inte det mysigaste bordet eller mest avskilda, men helt okej.

Förrätt: Här tog vi samma förrätt tråkigt nog, men sparris med smält parmesan, riktigt gott, och för att vara en förrätt helt okej portion
Varmrätt: Frun i huset valde Svamp Ravioli , själv tog jag kalv tri-tip. Maten var god, men tror inte det blir återbesök
Vin: Blev en flaska som inte fanns på menyn, men som var god. Rosso di Montalcino från 2020 som faktiskt passade riktigt fint.
( passus och något ot, men lunchen denna måndagen intogs på " Saigon Stories " på gamla brogatan, och det var fantastiskt gött !
 

Fredah

Medlem
Ngn som har erfarenheter (som inte nämnts här) av MJs i Malmö?
Jag har bott på hotellet, ätit frukost och lunch där. Skulle säga att både frukost och lunch var fräscht och bra, skulle besöka igen. (Även om det rummet jag fick inte hade särskilt bra ventilation/ac). Fick tyvärr inte möjlighet att testa middag så jag kanske inte tillför så mycket i just detta fallet men är generellt positiv till MJ:s iaf.

Edit: Kan även rekommendera vinbaren som ligger runt hörnet om det är bra väder. https://maps.app.goo.gl/6iS4V2kHwsewWKd89?g_st=ic
 

Emil123

Medlem
Åt på Levantine i Gbg. Förrätt charkbricka (1/2) och råbiff, båda helt ok. Varmrätt båda steak frites, inget jag skulle betala 325kr för någon mer gång. Runda 1 åt vi på Prime Grill, skulle säga att Levantine som helhet var bättre.

En notering: Löjrom är inte valbar som förrätt vilket inte var utskrivet i vilkoren.
 

TP12

Medlem
Hmm, ute lite i sista sekund och skulle boka MJs. Fick in bokning igår men den blev sen avbokad med budskapet att de har problem med sitt bokningssystem och efter det har det inte gått att boka via Amex-app för mig. Någon annan som haft tur? Fanns bord tillgänglig när jag kollade igår men ser att det finns risk för att de nu försvunnit...
 
Toppen